שעות אחרי הקרנת הסרט "תיקי ביבי" (The Bibi Files) בטורונטו, הודלפו אחר הצהריים (יום ג') ברשת החברתית טלגרם קטעים מהסרט שבו מוצגים הקלטות מחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. את הסרט אסור להציג בישראל, שהחוק בה דורש אישור בית משפט כדי לפרסם הקלטות מחקירה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו. מתוך The Bibi Files
בנימין נתניהו. מתוך The Bibi Files
בנימין נתניהו. מתוך The Bibi Files
(צילום: Courtesy of TIFF)
באחד הקטעים שהודלפו ניתן לראות את ראש הממשלה מדבר עם חוקרים במשרדו, וזועם אחרי שכנראה נשאל שאלה (שלא נכללת בקטע המודלף והקטוע). "השקרנים האלה, שקרנים! משקרים במצח נחושה, במצח נחושה! אומרים דברים שלא היו, שאני הנחיתי אותם. פתאום אני שומע 'תיאום', אמרו כאן 'לא תיאום'. לא יודע מה זה! לא יודע מה זה! ושניהם אומרים את אותו דבר והוא משקר על... (דברים לא ברורים)... והם אומרים את הדברים האלה, מה זה?! ואתם מתייחסים לזה ברצינות", אומר נתניהו בזעם – תוך שהוא דופק על השולחן.
בקטע קצרצר נוסף שהודלף שואל אחד החוקרים על תיק 4000: "נתניהו, בוא תספר לנו על מקרים שאתה שוחחת עם יאיר על פרסומים שהיו באתר וואלה. גם חיוביים, גם שליליים".
נתניהו, שעונה כשהוא יושב עם ידיים משולבות: "שאני שוחחתי או שהוא שוחח איתי?" החוקר: "או שהוא שוחח איתך" נתניהו: "יותר סביר שהוא שוחח איתי" החוקר: "כן" נתניהו: "אני לא יכול לזכור דבר ספציפי"
הקטע השני שהודלף מתחיל עם סרטון קטוע וקצרצר מחקירתה של שרה נתניהו – שנשמעת אומרת: "כל מה שאת עושה לא ידעו שום דבר...(דברים לא ברורים)... אמרת כך וצעקת כך ועשית כך ועשית כך. הם שוחטים אותי".

לקראת הקרנת הסרט הצטרפו אמש אלפי גולשים לקבוצה בטלגרם, שבה הבטיחו לפרסם את הסרט במלואו, אך בסופו של דבר הודיעו מארגני אותה קבוצה כי לא יוכלו לעשות זאת בשל "ייעוץ משפטי שקיבלו".
אתמול, שעות לפני ההקרנה בקנדה, הגיש נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לקיים דיון דחוף, נוכח הכוונה לכלול בסרט פרסום תיעוד חזותי או קולי מחקירותיו – ולהורות על איסור פרסום שלהן לפני קבלת היתר. אבל השופט עודד שחם דחה את הבקשה לקיים דיון במעמד צד אחד, הפרקליטות תגיב רק בהמשך השבוע – והסרט הוקרן הלילה כאמור בטורונטו. "אני מקווה שהסרט יגיע לישראל בדרכים אחרות", אמר אחרי ההקרנה המפיק אלכס גיבני – שהבהיר כי בשל מגבלות החוק, לא ניתן יהיה לשדר או להפיץ את הסרט בארץ.
שליחנו אמיר בוגן, שנכח בהקרנה, כתב על הסרט: "למרות הציפיות למסמך מטלטל שיחשוף פרטים חדשים על התנהלותו של נתניהו, לפחות עבור הקהל הישראלי המעודכן שמתמצה בפרשות השונות שבהן הוא מואשם, הערך המרכזי של 'תיקי ביבי' הוא מציצני. אפשר אפילו להגיד רכילותי. השפעת אשתו ובנו על שיקוליו של ראש הממשלה ובעיקר הדרך בה הם נחשפים מול המצלמה במהלך חקירותיהם, הם הערך המוסף העיקרי של שמביאים היוצרים לשיח, ומשם בעצם התחילה ההפקה כולה: ההדלפה".
2 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו בוושינגטון, ארה"ב
בנימין ושרה נתניהו בוושינגטון, ארה"ב
נתניהו ורעייתו שרה בביקורם בארה"ב, בחודש יולי
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
לפי יועץ ראש הממשלה לשעבר ניר חפץ ומרואיינים אחרים, המעורבות הציבורית של שרה נתניהו גדולה מדי ואף מסוכנת כמכתיבת מדיניות. "לדעתי ביבי מפחד ממנה", טוען אחד המרואיינים, ומקבל חיזוק מעדותו המצולמת של בן בריתו הקרוב של נתניהו שלדון אדלסון, המיליארדר המנוח, שאומר: "טוב יהיה למדינת ישראל אם היא (שרה) תפסיק לדחוף את האף שלה לעניינים הפוליטיים של בעלה. ואם להיות כן אתכם, אני לא חושב שאנחנו נמשיך את הקשר איתם".
בסרט נטען עוד כי המעורבות ההולכת וגוברת של יאיר נתניהו בענייני המדינה גם היא הופכת למסוכנת. הוא מתואר כאדם המכור לתקשורת ובעל אידיאולוגיה ימנית קיצונית אשר רואה באביו אדם חלש.
על פי חפץ, עד מרכזי בפרשת בזק, שבה מואשם נתניהו כי אישר הטבות מפליגות לאיש העסקים שאול אלוביץ בתמורה לסיקור אוהד באתר "וואלה", "בחירות 2015 הם הניצחון הגדול ביותר שלו, וגם תחילת ההידרדרות". היוצרים טוענים כי הביטחון העצמי של ביבי, תאוות הבצע ושאיפתו לכוח הגיעו לשיאם ובאו לידי ביטוי בפרשה זו.
בחקירתה, אומרת שרה נתניהו כי הייתה נתונה ל"צונאמי של שחיטה" מצד התקשורת, ואילו נתניהו עצמו מתלונן על הסיקור של אתר "וואלה" שאותו כינה "וואלה חמאס". כשהוא שומע את עדותו המוקלטת של חפץ בנושא הוא דופק על השולחן בזעם מספר פעמים וקורא "שקרן, שקרן". הוא חוזר ומכחיש באופן חד-משמעי שהוא או בני ביתו פנו לשאול אלוביץ כדי להשפיע על סיקור אתר וואלה את ראש הממשלה ומשפחתו. אולם דווקא יאיר בנו סותר את דבריו בחקירתו כשהוא מסביר כי מכיוון שהיה צריך "לתקן" את הסיקור של העורכים השמאלנים של האתר, הפניות שלו הגיעו ישירות לבעלים.