כחודש לאחר שהרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הודיע לו על שחרורו מצה"ל, תת-אלוף עופר וינטר מתח אמש (שלישי) ביקורת על הדרג המדיני, באופן מרומז, ואמר כי "האויב כבר לא מתרגש מסיסמאות חלולות ודיבורי רהב. אני מכיר אישית את רוב מפקדי השדה, הם עושים הכול כדי לנצח - אבל זה לא בעיה שלהם". הוא הוסיף: "במזרח התיכון אתה חייב להיות אריה - אחרת יאכלו אותך. תפקידו של צה"ל זה להיות אריה, להכריע, להפיל את האויב על הברכיים - בלי תירוצים וסיפורים".
"לא מעניין מה אומרים בעולם - צריך לעשות הכול ולהחזיר את האנשים שלנו"
(צילום: עידו ארז)

במהלך נאום שנשא באירוע "אריאל מתחברת לירושלים" אמר וינטר כי "לא בחרנו במלחמה, ואזרחי האויב או מה שאומרים בעולם - לא מעניין. צריך לנצח ולעשות הכול כדי להחזיר את האנשים שלנו הביתה. אנחנו לא יורים בכוונה על אזרחים כמו שהמחבלים עושים. גם לאמריקנים ברור מה צריך להיות, הייתי שנתיים במארינס - והסיסמה שלהם היא 'תהיה נאמן לניצחון, למשימה ולאנשים'". לדבריו, "אין לגיטימציה? מנצחים עם מה שיש. יש לנו יותר ממה שהיה במלחמת יום כיפור - ואז ניצחנו.
"מי זה חמאס? כמה פלסטינים מצ'וקמקים - צריך להוריד כפפות ולהילחם כמו שצריך, אפשר לעשות את זה ומהר", הוסיף. "במלחמת ששת הימים פירקנו את צבאות ערב. זה לא ייאמן כל כך הרבה זמן אנחנו גוררים את זה. מי זה חיזבאללה? אני לא מזלזל אבל אנחנו הצבא הכי חזק במזרח התיכון, לא בגלל האמצעים - אלא בגלל הרוח".
וינטר זעם על הקולות בעולם, ואמר כי "אנחנו עם רודף שלום ושונא מלחמה, הבריטים והצרפתים חילקו את המזרח התיכון לשם כיבוש, על כבוד, כוח ושליטה שחטו המונים - אז שאף אחד לא יטיף לנו מוסר על שלום ועל מלחמה". לדבריו, "שאף אחד לא יגיד שאנחנו לא רוצים שלום. כשתוקפים ושוחטים אותנו - אני לא מוכן לקבל מילים מכובסות וצבועות - שבקצה שלהן יש סכין. האויב מפרש את הרצון שלנו לשלום כחולשה".
וינטר התייחס לגילויי הגבורה הרבים מאז פרוץ המלחמה, ואמר כי "אנשים מוסרים את נפשם בכל המובנים - ואלו הגיבורים שבהם יש נקודות אור. הבאים זה משפחות החטופים והמשפחות השכולות. החטופים שנמצאים חודשים רבים בשבי הם גיבורים - זו התמודדות שישראל לא התמודדה איתה ואסור שהיא תתמודד איתה. גם האימהות והנשים בבית שהבעלים והילדים שלהן בסדיר ובמילואים, אני רואה אור בדבר הזה.
"יש גם המון חושך ואי-ודאות, אבל אין לי ספק שלמרות שקשה עם ישראל. אני יודע את זה כי זו הרוח הישראלית של עם הנצח", הוסיף. "התחלנו את המלחמה הזו בשבר של פירוד נוראי. תמיד התווכחנו. אנחנו עם של וכחנים, בסדר, אבל לא שוברים את הבית. מותר להתווכח, אבל כדי להביא ניצחון חייבים אחדות. יחד ורק יחד ננצח".
פורסם לראשונה: 23:30, 04.06.24