רס"ל (במיל') אביתר עטואר, בן 24 מראש העין, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. כך התיר הערב (שישי) לפרסום דובר צה"ל. עטואר שירת כלוחם בגדס"ר 6310, חטיבת "ירושלים" (16). מתחילת המלחמה נהרגו 696 חיילי צה"ל, 332 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
 רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר ז״ל
 רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר ז״ל
רס"ל (במיל') אביתר עטואר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
באירוע שבו נפל עטואר, נפצעו באורח קשה ארבעה לוחמים מגדס"ר 6310, ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח בינוני. "הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו", הוסיף דובר צה"ל.
הכוח כוח מחטיבת המילואים 16 שפועלת בפרוזדור נצרים יצא אתמול להרחבתו בפשיטה חטיבתית לעבר שכונת זייתון שבדרום העיר עזה, מצפון לפרוזדור, לטובת איתור מנהרות, תשתיות טרור ואמצעי לחימה של חמאס. הבוקר, סמוך לשעה 8:20, כוח מגדוד 6310 נכנס לסרוק מבנה בהובלת מפקד צוות ועוד ארבעה לוחמים בפאתי השכונה.
מטען שהוסתר בקיר החיצוני של המבנה לא זוהה על ידי הלוחמים, והופעל על קבוצת הלוחמים שבינתיים נערכה והתארגנה מחוץ למבנה. הלוחמים שנפגעו פונו בשני סבבי פינוי מהירים במסוקים לבתי החולים בארץ.
מהערכות ראשוניות בצבא עולה כי המחבלים זיהו כנראה מרחוק את החיילים באמצעות מצלמת תצפית שפעלה מהרחוב, כדפוס פעולה מלמידת חמאס בצפון הרצועה בחודשים האחרונים את דרך התנהלות צה"ל בפשיטותיו החוזרות.
מראש העין ויד לבנים נמסר כי הם אבלים על נפילתו של תושב העיר רס"ל אביתר עטואר. מחלקת הנוער של הפועל רעננה בכדורגל, הוסיפה כי הוא היה בנו של עוזר המנהל המקצועי, אלי עטואר. "אנו אבלים, כואבים והמומים עם היוודע דבר נפילתו בקרב בעזה של אביתר עטואר. נעתקו המילים מפינו, זה אסון לא יתואר", נמסר.
אתמול התיר לפרסום דובר צה"ל כי סמל אורי אשכנזי נחמיה, בן 19 מאשקלון, נהרג מפגיעת נ"ט ברפיח. נחמיה היה לוחם שריון בגדוד 46 של עוצבת עקבות הברזל (401). הוא הועלה מדרגת רב"ט לדרגת סמל לאחר מותו.
סמל אורי אשכנזי נחמיה הובא היום למנוחות בבית העלמין הצבאי באשקלון. מאות בני אדם ליוו אותו בדרכו האחרונה, גם בשיירת דגלים בדרך לבית העלמין, ואליהם הצטרפו לוחמי האש מתחנת אשקלון. בהלוויה הקריא אחיו של אורי, שלו, מכתב שהותיר אחריו - ובו כתב על "חיים נפלאים ללא חרטות", ועל כך שהוא לא מצטער על דבר.