בצה"ל טרם סיימו את התחקיר הנוגע לתיעוד של המחבל פלסטיני שנקשר למכסה מנוע של ג'יפים צבאיים, שבסיומו יועברו גם המלצות לטיפול משמעתי, אך הלוחמים טענו בגרסה הראשונית שמסרו כי המחבל הסכים להתפנות בצורה הזאת.
לפי דיווחים פלסטיניים: חיילים קשרו מחבל לג'יפ בג׳נין

1 צפייה בגלריה
לפי דיווחים פלסטינים: חיילים קשרו מחבל לג'יפ בג׳נין
לפי דיווחים פלסטינים: חיילים קשרו מחבל לג'יפ בג׳נין
המחבל על גג מכסה הג'יפ
לדבריהם, המחבל הפצוע הסכים לכך מאחר שלא היה לו מקום לשכב בג'יפ הלוחמים. לדבריהם, הקטע המדובר היה כ-70 מטרים בלבד מנקודת הפגיעה בו ועד לאמבולנס של הסהר האדום הפלסטיני שפינה אותו לבית חולים פלסטיני סמוך.
הרקע למעשה: הפלסטיני היה חלק מקבוצת חשודים בהם יעד פעולת המעצר שנמלט רגלית עם הגעת לוחמי המילואים. אלה פתחו באש לעבר פלג גופם התחתון ופצעו שניים מהם. המבוקש המרכזי פונה במסוק של חיל האוויר לבית החולים, אך נציג שב"כ בזירה אמר לחיילים שעל הפצוע השני "אפשר לוותר", ולהשאירו בג'נין. אז החליטו הלוחמים להעבירו לסהר האדום, אך כאמור, על גג מכסה המנוע. הלוחמים אף טענו שהוא קפץ בעצמו על הג'יפ לטובת כברת הדרך הקצרה.
ברשת עלו אתמול טענות כי הפלסטיני נקשר כמגן אנושי, בעוד אחרים טענו כי הפלסטיני היה פצוע. עד ראייה סיפר ש"כוחות מיוחדים הגיעו לבית של משפחת גרייב ואבו אלהיג'א. הקיפו את הבית, הקיפו אותו והתחילו לירות באנשים. עצרו חלק מהאנשים, והרביצו להם. הם שרפו מכונית, ועצרו אנשים ושמו אותם בג'יפים שהיו ליד עצי הזית".
מצה"ל נמסר אתמול בתגובה כי "במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים בוואדי בורקין, מחבלים ירו לעבר כוחות צה"ל, שהגיבו בירי. במהלך חילופי האש, נפגע אחד מהחשודים בירי ונעצר. החשוד נלקח על-ידי הכוחות כשהוא קשור על גבי הרכב, בניגוד לפקודות ולנהלים. ההתנהלות הנראית בסרטון אינה עולה בקנה אחד עם פקודות צה"ל והמצופה מחייליו. האירוע מתוחקר ויטופל בהתאם. החשוד הועבר לקבלת טיפול רפואי על-ידי הסהר האדום".