עשרות חשודים פלסטינים נעו הערב (שלישי), תוך כדי מתקפת הטילים האיראנית, לעבר כוחות צה"ל באזור פרוזדור נצרים, הציר בין צפון רצועת עזה למרכזה ולדרומה. דובר צה"ל מסר כי "החשודים שהיוו איום נעו לעבר הכוחות הפועלים במרחב מרכז הרצועה. הכוח ביצע ירי לעבר החשודים – וזוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחות, האירוע בשליטה".
2 צפייה בגלריה
yk14053821
yk14053821
כוחות צה"ל בפרוזדור נצרים
(דובר צה"ל)
מוקדם יותר, בסביבות השעה 20:00, אמרו גורמים מקומיים לרשת התקשורת הפלסטינית "קודס", המזוהה עם חמאס, כי "פיצוצים נשמעו ממחסום נצרים, עשן עלה מהמקום. כמה טילים כוונו לעמדות כוחות צה"ל". במקביל דיווחו גם גורמים אחרים לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" על "תקיפה בציר נצרים בעזה".
כאמור, כוחות צה"ל ביצעו ירי הרחקה לעבר הפלסטינים, שניסו לחצות את הציר צפונה לעיר עזה. חלקם הותקפו על ידי מל"ט מסוג "זיק" זיק של חיל האוויר.
2 צפייה בגלריה
מתפ"ש מפרסם אזהרה לעזתים לא לעבור לצפון הרצועה
מתפ"ש מפרסם אזהרה לעזתים לא לעבור לצפון הרצועה
האזהרה שפרסם מתפ"ש: "אסור לעבור לכיוון צפון הרצועה"
האירוע החל בעקבות יוזמות פרטיות של פלסטינים ברצועה, שאליהן הצטרפו עוד ועוד אנשים. בקבוצות של עזתים פורסמו הודעות שלפיהן בכוונת משפחות פלסטיניות רבות לעלות לצפון הרצועה. "אנחנו חוזרים, לא משנה מה יקרה", כתבו בחלק מהפרסומים.
לפי הדיווחים, היוזמה החלה בשל ההבנה כי "בעקבות המלחמה של ישראל בלבנון פחת מספר החיילים ברצועה", ולכן כעת ישנה הזדמנות לצאת ממחנות הפליטים. הפלסטינים, שכדי לנוע צפונה היו צריכים לעבור דרך פרוזדור נצרים, נבלמו על ידי הכוחות שכאמור ביצעו ירי לעבר החשודים.
בעקבות האירוע פרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הבהרה: "תושבי רצועת עזה – אנו חוזרים ומזכירים לכם מחדש שאסור באופן מוחלט לעבור לכיוון צפון הרצועה".