4 צפייה בגלריה
צביקה ברוט. "הלוואי שיתחיל שינוי אמיתי"
צביקה ברוט. "הלוואי שיתחיל שינוי אמיתי"
צביקה ברוט. "הלוואי שיתחיל שינוי אמיתי"
(צילום: גבריאל בהרליה)
אחת התגובות שהדהימה את ראש העיר בת ים צביקה ברוט, אחרי הריאיון הנדיר ב"7 ימים" שבו תיאר באומץ את מנגנון השחיתות שהופעל בעירו, הייתה של ראש עיר שכתב לו וביקש להישאר בעילום שם.
"תקשיב, המצב אצלי זהה", כתב לברוט אותו ראש עיר. "אם לא הייתי חושש לחיי, הייתי גם מתראיין. הלוואי שעכשיו יתחיל שינוי אמיתי, והמשטרה והממשלה יתעוררו ויעזרו לנו למגר את זה. תמשיך להצעיד את העיר שלך לגבהים".
4 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "המאבק בשחיתות ‑ אתגר לאומי"
(צילום: יריב כץ)
ראש עיר אחר כתב לברוט: "אחי היקר, שיחקת אותה! הגיע הזמן להציף את כל הדבר הזה שהמדינה רוצה שנתמודד איתו לבד. אתה אדם אמיץ וישר, הלוואי שכל ראשי הערים ילמדו ממך". ראש עיר נוסף כתב לו: "כתבה חזקה מאוד, מהלך נכון כדי לעקור את השחיתות. הציבור צריך להבין שהוא משלם על השחיתות, ורק ככה אפשר לעשות מהפך אמיתי".
"לצערי, תופעות של שחיתות עדיין קיימות ברמות כאלה ואחרות בשלטון המקומי, ואני כראש עיר פועלת בחלקת האלוהים שלי כדי למגר אותן", אמרה אתמול (שבת) ראש העיר אור יהודה, ליאת שוחט. "כך עשיתי כשהגיע אליי דיווח על מקרה מהסוג הזה, שטופל על ידי המשטרה, ואותו עובד שסרח כבר לא עובד אצלנו. באופן אישי, מה שהתרחש בביתי, כשנזרק רימון הלם לחצר שלי, קרה רק בגלל שגורם עברייני בעיר לא קיבל את מה שקיווה לקבל באפיקים המקצועיים בעירייה. אני מחזקת את ידידי צביקה ברוט וקוראת לו שלא ירפו ידיו במאבק בשחיתות. המאבק שלו הוא המאבק של כולנו".
4 צפייה בגלריה
יאיר רביבו
יאיר רביבו
ראש העיר לוד, יאיר רביבו: "דורשים חסינות לראשי הערים"
(צילום: משי בן עמי)
"ראשי ערים חייבים לחזק את הקולגות", אמר ראש העיר לוד, יאיר רביבו. "בעיקר אנחנו דורשים חסינות לראשי ערים".
"לשמחתי הרבה בעיריית ערד לא נתקלתי בדברים האלו, אבל אין ספק שצריך לעקור את התופעה הזאת מן השורש", אמר ניסן בן חמו, ראש העיר ערד. "אני מחזק את ידיו של צביקה ושל עוד ראשי רשויות, המתמודדים באומץ מול הלחצים והניסיונות הבלתי פוסקים להתערב בשלטון המקומי ולהשפיע עליו. זאת גם הסיבה מדוע אני אומר מעל כל במה שהשלטון המקומי צריך לקבל עוד ועוד סמכויות, כי הריכוזיות במדינת ישראל בסופו של יום פוגעת באזרחים".
ראש העיר מודיעין, חיים ביבס, הגיב גם כיו"ר השלטון המקומי: "המאבק בשחיתות הוא אתגר לאומי. אנחנו שמים דגש מרכזי בגיוס כוח אדם איכותי בשלטון המקומי וניתן לראות זאת בשטח. הסיפור בעיריית בת ים מעיד על מצב קיצון נקודתי מטריד מאוד שלא מייצג את הכלל, ויש לטפל בו בכל החומרה באמצעות מערכת אכיפת החוק. טוב שראש העירייה מטפל בכך".
4 צפייה בגלריה
ראש העיר ערד ניסן בן חמו. "צריך לעקור את התופעה מהשורש"
ראש העיר ערד ניסן בן חמו. "צריך לעקור את התופעה מהשורש"
ראש העיר ערד ניסן בן חמו. "צריך לעקור את התופעה מהשורש"
(צילום: עירית מור, "עין מצלמת")
יואל לביא, שהיה ראש העיר רמלה בין 1993 ל-2017, מכיר היטב את השלטון המקומי. גם הוא בירך את ברוט: "אחרי שנואש מהמשטרה, שגם בתקופתי לא תמיד התלהבה לעבוד וחיכתה שאביא לה ראיות והוכחות, ברוט עשה מעשה חכם ואמיץ. בכך הוא העביר מסר לאחרון הפקידים שהוא לא יהסס להילחם במושחתים. אני בטוח שבתקופה הקרובה גם עובדי עירייה, ובעיקר גורמים מבחוץ, יחששו להמשיך בשחיתות".
ראש המועצה המקומית יסוד המעלה, אילן אור, סיפר: "הבעיה אצלנו היא אחרת, והיא שקבלנים שזכו במכרז עובדים עם המועצה ומאחסנים כלים בתוך היישוב, כמעט בוודאות משלמים 'דמי שמירה' לאחת מ'חברות האבטחה' שעובדות באזור שלנו, כדי שלא יינזקו. דמי השמירה האלה מגולגלים להצעת המחיר במכרז".
גם תושבי בת ים בירכו את ברוט. אחד מהם כתב לו: "תודה על האומץ ועל איך שאתה מייצג אותנו בכבוד". תושב אחר כתב: "אל תחשוש, הטובים מנצחים בסוף. אסור לחזור אחורה לתקופה של שחיתות, סומכים עליך שתדע לנקות את העיר לא רק מלכלוך - אלא גם ממי ששלח את היד שלו לקופה הציבורית".