העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח הערב (יום ב') כי ממשל ביידן עדכן את הקונגרס שבכוונתו להעביר לידי ישראל פצצות מדויקות מסוג Spice, ששוויין הכולל עומד על 320 מיליון דולר. העיתון האמריקני מדגיש כי המהלך הזה בא בשעה שבקונגרס ובקרב בכירים אמריקנים הולכת וגוברת הדאגה מהפגיעה הנרחבת באזרחים בהפצצות צה"ל בעזה. סוגיית הפגיעה באזרחים עלתה שוב בשיחה שקיים הערב נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
הנשיא ביידן. אמר לנתניהו שהסיוע ההומניטרי חייב לגדול
(צילום:Brendan SMIALOWSKI / AFP)
4 צפייה בגלריה
ג'באליה
ג'באליה
הרס אדיר אחרי הפצצת צה"ל בג'באליה. הנשק המדויק יצמצם את הפגיעה באזרחים?
(צילום: AP Photo/Abed Khaled)
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", את העדכון על הכוונה להעביר את הפצצות שלח הממשל למנהיגי הקונגרס ב-31 באוקטובר. בעדכון נכתב כי הנשק בכוונתו להעביר הוא פצצות Spice Family Gliding Bomb Assemblies, פצצות מונחות מתוצרת אמריקנית הנורות ממטוסים. הובהר בו כי הפצצות יועברו לחברת רפאל בישראל כדי שישמשו את משרד הביטחון הישראלי, וכי העסקה כוללת סעיף של תמיכה, הרכבה, ניסוי והספקת טכנולוגיות נוספות הקשורות לשימוש בנשק הזה.
ישראל וממשל ביידן נתונים בשבוע האחרון ללחץ הולך וגובר מהעולם בצל ההרג הנרחב שנגרם ברצועה גם לאזרחים, שבהם משתמש חמאס כמגינים אנושיים. רק היום דיווח משרד הבריאות בעזה כי מספר ההרוגים הרשמי בהפצצות צה"ל מאז תחילת המלחמה הגיע ליותר מ-10,000, וטען כי יותר מ-4,000 מהם הם ילדים. יש להדגיש כי משרד הבריאות העזתי כפוף למרותו של חמאס, אבל מומחים טוענים כי בסבבי לחימה קודמים הנתונים שבהם נקב הוכחו בדיעבד כדי מדויקים.
הערב כאמור שוב שוחח הנשיא ביידן עם ראש הממשלה נתניהו, והבית הלבן מסר אחר כך כי בשיחה הדגיש בין השאר ביידן את הצורך להגן על אזרחים פלסטינים ולהפחית ככל האפשר את הפגיעה בהם. לשכת ביידן מסרה עוד כי הנשיא דן עם נתניהו בצורך להגביר משמעותית את העברת הסיוע ההומניטרי לעזה בשבוע הקרוב, והפציר בו למצות את הדין עם גורמים קיצוניים מבין המתנחלים בגין מעשים אלימים שהם מבצעים נגד פלסטינים בגדה המערבית.
4 צפייה בגלריה
ג'באליה לאחר תקיפת צה"ל
ג'באליה לאחר תקיפת צה"ל
מחלצים לכודים אחרי הפצצה ישראלית בעזה. נשק בשווי 320 מיליון דולר
(צילום: Fadi Alwhidi / AFP)
4 צפייה בגלריה
אנטוניו גוטרש
אנטוניו גוטרש
מזכ"ל האו"ם גוטרש. "עזה הופכת לבית קברות לילדים"
(צילום: Mahmoud Khaled/Getty Images)
קודם לכן היום שב מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ותקף את ישראל, כשאמר כי עזה הופכת ל"בית קברות לילדים". הוא טען כי מתבצעות "הפרות ברורות של החוק ההומניטרי הבינלאומי", והצהיר כי "שום צד בסכסוך מזוין אינו נמצא מעל החוק ההומניטרי הבינלאומי". גוטרש קרא להכריז בדחיפות על הפסקת אש, ואמר שהאו"ם זקוק ל-1.2 מיליארד דולר כדי לסייע ל-2.7 מיליון פלסטינים בעזה ובגדה.