חשד לרצח בזמן נהיגה ביישוב אעבלין: אישה משפרעם בשנות ה-50 לחייה נמצאה ללא רוח חיים ברכב ליד העיר. בן זוגה, בן 58, הסגיר את עצמו למשטרה ונעצר. על פי החשד, הוא דקר אותה בזמן שנהגה, היא התנגשה בארון חשמל ואז הוא נמלט מהמקום. זמן קצר לאחר מכן הסגיר את עצמו ונלקח לחקירה. ככל הידוע הזוג החל בהליכי גירושין אך לא התגרש סופית.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח ביישוב אעבלין
זירת הרצח ביישוב אעבלין
זירת הרצח ביישוב אעבלין
מוחמד ספי, חובש איחוד הצלה, מסר: "למרבה הצער נקבע מותה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה. כשהגענו לזירה האישה שהתה ברכב שהתנגש בארון חשמל". מתחילת השנה נרצחו 29 בני אדם בחברה הערבית, מתוכם שלוש נשים.
המשטרה פתחה בחקירת חשד לרצח גם בנהריה, שם אותרה גופת אישה עם סימני אלימות במתפרה בלב העיר. ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה פתחה בחקירה לפני זמן קצר עם קבלת דיווח בדבר אישה בשנות ה-60 שנמצאה ללא רוח חיים בעסק בנהריה. כוח משטרה במקום פתח בחקירת נסיבות האירוע". המתפרה נמצאת בבניין משרדים בקומה השלישית. עובדת באחד המשרדים שהגיעה לעבודה בבוקר, ראתה את האישה מוטלת על הרצפה במתפרה והיא זו שדיווחה למדא ולמשטרה.
פרמדיקית מד"א רחל אלבו סיפרה: "כשנכנסנו למקום ראינו אישה כבת 60 שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות והיא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".
זירת הרצח בנהריה
(צילום: גיל נחושתן)

2 צפייה בגלריה
הזירה בה נמצאה הגופה של האישה בת ה-60 במתפרה בנהריה
הזירה בה נמצאה הגופה של האישה בת ה-60 במתפרה בנהריה
זירת הרצח, סמוך לעיריית נהריה
(צילום: גיל נחושתן)
טל הוכמן, המשנה למנכ"לית ומנהלת קשרי ממשל, שדולת הנשים, הגיבה לשני מקרי החשד לרצח נשים: "התעוררנו לבוקר נורא בו התבשרנו על חשד לרצח של שתי נשים בצפון הארץ. מתחילת השנה נרצחו 7 נשים בישראל - מדובר בעלייה דרמטית בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. כל שבועיים נרצחת אישה בישראל".
"אי אפשר להשאר אדישות למצב שהולך ומחמיר. מראשית המלחמה אנחנו מתריעות שוב ושוב, לא רק שהאלימות כלפי נשים אינה עומדת מלכת בזמן מלחמה וחירום, היא אף מתגברת ומחמירה".
"עוד עוד נשים נרצחות במרחב שאמור היה להיות להן הכי בטוח. אנו קוראות לממשלה לפעול במהירות כדי למנוע את הרצח הבא, יש פעולות נדרשות שניתן לבצע כבר עכשיו. להחמיר את האכיפה על הקריטריונים לקבלת נשק, להוציא לפועל את חקיקת חוק הפיקוח הטכנולוגי ולגבש שורה של צעדים של משרדי הממשלה והרשויות להתמודדות עם העלייה באלימות כלפי נשים בזמן משבר ומלחמה".
בהכנת הידיעה השתתפו הדר גיל-עד וליאור אל-חי