ארגון העבודה הבינלאומי הודיע היום (רביעי) כי לפחות 66% מהמשרות בעזה אבדו מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, והזהיר כי שיעור האבטלה שם עלול לגדול. לפי הארגון, 192 אלף פלסטינים ברצועה איבדו את עבודותיהם, עלייה של 10,000 מאז ההערכה הקודמת, שאותה פרסם באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
חאן יונס
חאן יונס
הרס בחאן יונס
(צילום: Ahmad Hasaballah/Getty Images)
הכותרת
בין הסכמי אוסלו למלחמה בדרום | שמעון שיפר
32:11
"היום בקושי אפשר למצוא בעזה מישהו שיכול להכניס כסף מעבודה", אמר פיטר רדמקר, סגן המנהל האזורי של הארגון למדינות ערב. "אין ספק שזו עקומה שנמצאת בעלייה, וזה עלול להחמיר".
הוא אמר שפלסטינים מאבדים משרות רבות גם בגדה המערבית. לפי הארגון, כ-32% איבדו שם את עבודותיהם מאז 7 באוקטובר – כ-276 אלף משרות. עוד לפני המלחמה כמחצית מתושבי עזה חיו מתחת לקו העוני.
בימים האחרונים הגיעו עוד דיווחים על המצב ההומניטרי המחמיר בעזה. אתמול הודיע האו"ם שהרצועה הפכה למקום המסוכן בעולם לילדים, וארגון Human Rights Watch טען כי ישראל מנצלת את הרעב של הפלסטינים, ומונעת אוכל ומים, במעשה המהווה פשע מלחמה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הכחיש את הדברים, והדגיש כי "מחסני האו"ם מלאים".
תיעוד: ילדים רעבים מחכים למנת מרק ברפיח

2 צפייה בגלריה
מחכים לאוכל ברפיח
מחכים לאוכל ברפיח
תור לחלוקת אוכל ברפיח
(צילום: REUTERS/Shadi Tabatibi)
בסרטונים שהגיעו בימים האחרונים מהרצועה נראו תורי ענק של ילדים שמחכים לקבל מנת מרק עדשים, עבורם ועבור משפחותיהם, באזורי המקלט ברפיח. "אנחנו רעבים", הם צועקים. בתיעודים אחרים נראים תורים גדולים לקבלת סיוע שארגוני הסעד לא מצליחים לחלק או לתפעל.