עימות התפתח היום (שלישי) בישיבת הממשלה, על רקע המהומה והפריצה אתמול לבסיסים שדה תימן ובית ליד. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לא פורצים לבסיסי צה"ל, אבל גם לא נוקטים באכיפה בררנית ומאפשרים לחסום את קפלן". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוסיף כי "גם לא מנסים לפרוץ לבית ראש הממשלה", ונתניהו ענה: "גם לא מאפשרים לפרוץ לבית ראש הממשלה".
מפגינים במתחם בית הדין הצבאי בבית ליד
(צילום: רענן בן צור, איציק שאג)

השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה מאי גולן ציינה כי "לא הייתה פריצה לבסיסים. הגיעו לתמוך בחיילים כי העם לא יכול להכיל מעצר לוחמים גיבורים שמחרפים את נפשם מאז 7 באוקטובר, במקום לתת להם פרס על מה שהם עושים למדינת ישראל". השר משה ארבל אמר מנגד כי "מה שהמפגינים עשו שם זאת אנרכיה. לא יכולים לסכן ככה את צה"ל". שר התפוצות עמיחי שיקלי הוסיף כי "באמת לא הייתה פריצה לבסיסים? אם היית עושה שירות צבאי היית יודעת איך נראה בסיס". גולן השיבה לו: "חבל שמחנה הימין לא שומע את מה שאתה אומר. אתה פייק, דמגוג ופופוליסט. אתה פרוגרסיבי". שיקלי ענה: "תגידי, את לא מעוצמה יהודית?".
בהמשך הגיבה גולן: "אני מהליכוד. אני גאה במפלגה של בן גביר. בניגוד אליך עברתי פריימריז ולא שוריינתי. תמשיך בהכנות למפלגה המומצאת שלך שכולנו יודעים שאתה מכין ליום הבחירות". שיקלי הוסיף כי "אני אופוזיציה לבן גביר. יש מי שתומך באספסוף ויש מי שלא. מי שמבין בצבא יודע שאסור לעשות את זה, ולא כמו הבן גבירים שלא שירתו בצבא שאומרים שזה בסדר".
1 צפייה בגלריה
קריאות "דמגוג ופופוליסט", וגם "אספסוף". שיקלי וגולן
קריאות "דמגוג ופופוליסט", וגם "אספסוף". שיקלי וגולן
קריאות "דמגוג ופופוליסט", וגם "אספסוף". שיקלי וגולן
(צילום: משה מזרחי, מוטי קמחי)
גולן שאלה: "מי שהיה אתמול זה אספסוף?". שיקלי עקץ: "כן, וגם את אספסוף". גולן ענתה לו כי "אתה צבוע ודו-פרצופי. אתה מציג מצג שווא לליכוד ולמחנה הימין. כל המחנה הלאומי צריך לדעת מי אתה. אכפת לך רק ממה שאומרת התקשורת, במקום מה שקורה ללוחמים שעצרו נוחבות". לאחר מכן נתניהו התערב, ודרש להפסיק את המריבה.
אחרי העימות פנתה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל לשר לביטחון לאומי: "מיסטר בן גביר, למה אתה לא שומר על הנוחבות? למה אנחנו צריכים לשלם כשהמשטרה צריכה לשמור עליהם?". שר החקלאות אבי דיכטר ציין כי "צריך 5,000 מקומות כליאה". בן גביר שאל "איפה", וגמליאל השיבה: "תשחרר צווארון לבן". בן גביר אמר כי הוא רוצה לעשות זאת, אבל "היועמ"שית לא נותנת".
המחאה והפריצה לשדה תימן
(צילום: הרצל יוסף, אילנה קוריאל)

בישיבה קיבלו השרים סקירה ביטחונית מהאלוף אליעזר טולדנו. שרת ההתיישבות אורית סטרוק דיברה ממושכות והפנתה אליו שאלות רבות. בשלב מסוים השר דוד אמסלם ביקש לומר משהו, וסטרוק נכנסה לו לדברים. אמסלם זעם עליה: "את מדברת כבר 40 דקות, תיתני גם לאחרים לדבר. זה בלתי אפשרי ככה".
אחרי ישיבת הממשלה סיפרו שרים כי גולן גידפה את שיקלי, והטיחה בו: "אתה אפס מאופס". הם הוסיפו כי "הקללות שלה היו מזעזעות ומביישות".
המהומות והפריצה לבסיסים אתמול התרחשו אחרי שהמשטרה הצבאית פשטה על מחנה שדה תימן, שבו עצורים מחבלי חמאס, ועיכבה לחקירה תשעה חיילי מילואים החשודים בהתעללות מינית קשה במחבל נוחבה שעצור בבסיס. במהומות השתתפו גם חברי כנסת, ובהם טלי גוטליב ואנשי עוצמה יהודית.
בעקבות האירועים אמש קרא שר הביטחון יואב גלנט לנתניהו להורות על בדיקה מיידית כדי לבחון האם בן גביר מנע או עיכב פעולה של המשטרה בתגובה לפריצה לבסיסים. כמו כן, ביקש גלנט מנתניהו לפעול נגד חברי הקואליציה שהשתתפו במהומות ליד שדה תימן ובית ליד. השר לביטחון לאומי הגיב לבקשתו של גלנט, התעלם מאוזלת ידה של המשטרה וביקש "לבדוק אם שר הביטחון ידע מראש על אירועי 7 באוקטובר ולא עדכן".