דובר צה"ל עדכן היום (שלישי) בהתאם להערכת המצב כי הוחלט על גיוס ארבע חטיבות מילואים וכוחות נוספים למשימות המבצעיות בגזרה הצפונית. "גיוסם יאפשר את המשך מאמץ הלחימה מול חיזבאללה והשגת מטרות המלחמה, בהן השבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם", נמסר.
1 צפייה בגלריה
טנקים ישראליים בדרך ללבנון
טנקים ישראליים בדרך ללבנון
טנקים ישראליים בדרך ללבנון
(צילום: Erik Marmor, GettyImages)
מוקדם יותר חשף צה"ל שבחודשים האחרונים התנהלו 70 מבצעים חשאיים בתוך לבנון, לסיכול הכנות חיזבאללה לתוכנית "כיבוש הגליל". לדבריו, כוחות מיוחדים חצו את הגבול עשרות פעמים, והשמידו אמצעי לחימה ותשתיות של חיזבאללה, גם באתרים תת-קרקעיים. הכוחות אספו מודיעין והשמידו אמל"ח מתקדם - גם מייצור איראני.
"במהלך המבצעים האלה לוחמי צה"ל נטרלו יותר מ-700 יעדים", ציין. הלוחמים פשטו על הכפרים והשטחים הסבוכים, פרצו פתחים תת-קרקעיים ביעדים לאורך הגבול, חשפו מצבורי נשק, מתחמי היערכות למחבלים ועוד. במהלך הפעילויות, הכוחות אספו מודיעין רב ערך, השמידו ונטרלו את אמצעי הלחימה והמתחמים באופן יסודי, ביניהם תשתיות תת-קרקעיות ואמצעי לחימה מתקדמים מתוצרת איראן", אמר.
הוא ציין: "במהלך 200 לילות, מאות ימים ועשרות מבצעים בשטח האויב, הכוחות חשפו, נטרלו והשמידו מתחמים תת-קרקעיים, תקפו אלפי מטרות צבאיות, מחסנים של אמצעי לחימה, עשרות טונות של נפץ, נכסי שהייה לפעילים, מפקדות ועוד. חלק מאמצעי הלחימה נלקחו לשטח ישראל. צה"ל ממשיך לפעול לגריעת יכולותיו ותשתיותיו של חיזבאללה ולדחיקתו ממרחב הגבול, על מנת שתושבי הצפון יוכלו לשוב לבתיהם בביטחון".
תיעוד מפשיטות כוחות צה"ל בשטח לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל הציג בהצהרה המיוחדת שלו היום מפה שנמצאה באחד המתחמים, ועליה תכנון של מחבלי חיזבאללה לכיבוש הגליל. "יש במפה מקרא שמסמן יישובים ישראליים ויעדים להתקפה, את כולם חיזבאללה תכנן לכבוש", אמר הגרי. "הוא תכנן לפשוט לשטח מדינת ישראל כפי שחמאס עשה. הפעולות שלנו לאורך המלחמה הביאו לפגיעה קשה מאוד ביכולות שלהם לעשות את זה. מדינת ישראל הסבירה שלהתקפות של חיזבאללה יהיו השלכות חמורות, ולמרות זאת הוא מסכן פעם אחר פעם את מדינת לבנון במלחמה רחבה".
הממצאים מהמבצעים החשאיים של היחידות המובחרות כללו מטעני ענק לפיצוץ חומת הגבול ואלפי טילים ונשקים מסוגים שונים, שהוסתרו במנהרות ובמרתפים על הגבול לאלפי מחבלי רדואן, כדי לפלוש עימם לישראל. "פגענו קשות ברדואן, אך האיומים טרם הוסרו - ולכן פתחנו במבצעים האוגדתיים", מסר דובר צה"ל.
ההצהרה הדרמטית של דובר צה"ל: "עשרות מבצעים קרקעיים בלבנון"
(צילום: דובר צה"ל)

הבוקר נשמעו אזעקות בשורה ארוכה של יישובים בגוש דן, בשרון וגם בשומרון, ולראשונה במלחמה נורה מטח משמעותי למרכז מלבנון. לפי צה"ל, זוהו ככל הנראה בין שלושה לחמישה שיגורים של רקטות - וחלקם יורטו. במד"א דיווחו על שלושה פצועים, בהם נהג אוטובוס כבן 50, שנפצע מרסיס בראשו, בכביש 444, סמוך למחלף חורשים. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קל.
מאז שעות הבוקר חיזבאללה שיגר רקטות לשורת יישובים בצפון, בהם גם צפת. לטענת ארגון הטרור, בחלק מהשיגורים הוא כיוון לכינוסי חיילים. בכלל המקרים לא דווח על נפגעים, אך זוהו נפילות ובוצעו יירוטים.