אזעקות בראשון לציון, לראשונה מאז חודש ינואר: חמאס שיגר הערב (ראשון) רקטה אחת מדרום רצועת עזה, כנראה מחאן יונס, לעבר ראשון לציון. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח, ולא דווח על נפגעים כתוצאה מהנפילה.
האזעקה נשמעה במערב ראשון לציון בשעה 22:01. חמאס הודיע ששיגר רקטה אחת מסוג M-90 "לכיוון תל אביב". ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או חלקי יירוט. צוותי מד"א הוזעקו לטפל בצעירה כבת 26 שנחבלה בדרכה למרחב המוגן.
1 צפייה בגלריה
יירוט רקטות מעזה
יירוט רקטות מעזה
(צילום: AP / Oded Balilty)
תיעוד: תקיפות צה"ל ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)

זו הפעם השנייה החודש שבה משגר חמאס רקטות לכיוון המרכז. לפני כשבועיים שיגר חמאס שתי רקטות לאזור גוש דן מחאן יונס, אך אז לא הופעלו אזעקות - מאחר שרקטה אחת התפוצצה אז בים והשנייה לא חצתה לשטח ישראל. בכיר בגדודי אל-קסאם טען אז בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי שני הטילים שוגרו מאזור שבו נכחו רכבי צה"ל. הירי בוצע מאזור חאן יונס, שם פעלה אוגדה 98, וההערכה בישראל הייתה באותה עת שהרקטות שוגרו מחשש שכוחות צה"ל יתפסו אותן.
הירי לעבר ראשון לציון בא לאחר סיום הפסגה בקהיר. המשלחת הישראלית שיצאה לשיחות המו״מ שבה ארצה אחרי שעות בודדות. בכיר חמאס, אוסמה חמדאן, אמר הערב כי הארגון דוחה את הצעת ישראל. "אנחנו דבקים בהצעה מ-2 ביולי ודוחים את התנאים החדשים של ישראל, שחזרה בה ממה שהסכימה בעבר. הודענו למתווכות על דעתנו", אמר חמדאן.
הוא הוסיף: "הדיבורים על הסכם קרוב לא נכונים. ישראל מדברת על הצבת חיילים מחדש בציר פידלפי וניהול לא-פלסטיני של מעבר רפיח. לא נקבל אי הסכמה על התנאים שסוכמו עליהם ב-2 ביולי״. חמדאן הוסיף בריאיון לערוץ אל-אקצא של חמאס כי "הדיבורים על עסקה קרבה הם שקריים, ומשרתים צורכי בחירות".
הערב אמר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי "כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה, וממשיכים להפעיל לחץ צבאי כבד מאוד על חמאס, שקיווה שהתקיפה של חיזבאללה תביא להסלמה רחבה. התקווה של סינוואר והנהגת חמאס לגרור את המזרח התיכון כולו להסלמה, לא התממשה היום. אנחנו נמשיך להפעיל לחץ כבד מאוד על חמאס, לחסל את בכיריו, להגיע אליהם ולפגוע בתשתיות הטרור שלו בכל רחבי הרצועה".
לפני ירי הרקטות שהתפוצצו בים החודש, שיגר חמאס רקטות למרכז בפעם האחרונה בחודש מאי. באותו יום שמונה רקטות נורו מרפיח לעבר שורת יישובים במרכז הארץ ובאזור השרון. בין היתר אזעקות הופעלו בתל אביב, הוד השרון, פתח תקווה, רעננה - ובהרצליה אף תועדה נפילת רסיס. זמן קצר לאחר מכן חמאס מסר כי "ירינו מטח גדול לעבר תל אביב". פיצוצים נשמעו במרכז הארץ, ותושבים דיווחו על "בהלה ובומים חזקים". לוחמי כיפת ברזל יירטו בהצלחה חלק מהרקטות.