9 צפייה בגלריה
תמיר אביחי ז"ל
תמיר אביחי ז"ל
תמיר אביחי, אחד מקורבנות הפיגוע באזור התעשייה באריאל
(באדיבות המשפחה )
תמיר אביחי, תושב קריית נטפים שבשומרון, נרצח הבוקר (שלישי) בפיגוע הדקירה המשולב באזור התעשייה באריאל. אביחי היה אב לשישה ילדים, חמש בנות ובן אחד בגילים 12 עד 29. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהכיר את אביחי, הביע צער עמוק על מותו: "זה רגע קשה לכולנו, אחרי בוקר עם שלושה נרצחים ושלושה שנפצעו באורח קשה. אנחנו מחבקים את משפחתו של אביחי ואת כל קריית נטפים ברגע הקשה הזה".
דגן תיאר כי אביחי "היה אדם מאיר פנים שכולו מלא בטוב וברצון לעזור לאנשים אחרים. איש חסד ואדם ציוני בכל רמ"ח איבריו. תמיד כשהיינו נפגשים הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים". דגן הוסיף: "אני אומר מכאן, אנחנו לא נשבר. תושבי השומרון וכל מדינת ישראל ימשיכו להרים ראש, לבנות, לחיות ולנטוע. החיים והטוב של עם ישראל ינצחו את הרע והחושך של המחבלים".
מקריית נטפים נמסר: "אנו המומים וכואבים לבשר על לכתו של חברנו תמיר, ושולחים חיבוק חם והרבה כוחות למשפחתו וילדיו". יו"ר היישוב, אבי ברוך, אמר כי "תמיר היה חלק בלתי נפרד מהקהילה בקריית נטפים, והיישוב כולו אבל וכואב. אנו מחבקים את המשפחה כולה בשעה הקשה הזו ועומדים לצידה בכל אשר יידרש".
עדכון אודות מצב הפצועים מהפיגוע
(צילום: אריק מרמור )

תיעוד: רגע נטרול המחבל

9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
המחבל מוחמד מוראד סאמי סוף
המחבל מוחמד מוראד סאמי סוף
המחבל, מוחמד מוראד סאמי סוף
המחבל, מוחמד מוראד סאמי סוף (18) מהכפר חארס, חוסל לאחר שרצח שלושה ישראלים, בהם אביחי, ופצע קשה עוד שלושה. הוא החזיק בהיתר עבודה במפעל באזור התעשייה באריאל. על פי קצין בכיר בצה"ל, המחבל הגיע הבוקר לעבודתו כרגיל, ובכניסה דקר מאבטח ופצע אותו. לאחר מכן הוא רץ לתחנת דלק סמוכה, שם דקר למוות שני אזרחים.
בשלב זה, לפי הקצין, "הוא עולה על רכב מסוג ברלינגו, פוצע בנקודה את בעל הרכב ואז עולה על כביש 5 ונוסע על הכביש לזירה השנייה עם הרכב ככלי נשק. עם המכונית הוא פוגע בשול הכביש באזרח והורג אותו". לאחר מכן יצא מהרכב, דקר אזרח נוסף ופצע אותו באורח קשה.
אזרח שנסע בכביש הבחין במתרחש ויצא לסייע לגבר שנדרס בשול. רכב הברלינגו הושבתה אז המחבל חטף את המכונית הנוספת של האזרח שעצר לסייע, ונסע עם הרכב השני, מסוג ב.מ.וו, לכיוון עמדה צבאית. המחבל הבחין בחיילים ועשה סיבוב פרסה, נגד כיוון התנועה, והתנגש בכלי רכב. במקום נוצר פקק והמחבל יצא ברגל וניסה לברוח, אז נורה על ידי חיילים ואזרחים, בהם לוחם גולני, חייל בחופשה וטירונים מחטיבה 7 של השריון. "למחבל הייתה תעוזה רבה ויצירתיות בגניבת הרכבים", אמר הקצין.-
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: שאול גולן)
9 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
הזירה בכביש 5
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
9 צפייה בגלריה
כוחות צה" בכפר חארס
כוחות צה" בכפר חארס
כוחות צה"ל בכפרו של המחבל
בצהריים פשטו כוחות צה"ל על ביתו של המחבל בכפר חארס כדי לבדוק אם השאיר אחריו מסמכים או חומרי הסתה. גורמי ביטחון צפויים לתשאל את קרוביו של המחבל.
הדיווח על הפיגוע התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 9:28. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
חובשת רפואת חירום במד"א אודליה שחף, שהגיעה לזירה בכביש 5, סיפרה: "הייתי בדרך והבחנתי במה שנראה כמו תאונת דרכים. ראיתי פצוע שוכב על הכביש וניגשתי אליו. בזמן שטיפלתי בו שמעתי צעקות 'מחבל מחבל' וראיתי גבר רץ עם סכין, רץ לכיוון שלנו. התחלנו לברוח ואנשים שלפו אקדחים. הוא הספיק לדקור גבר כבן 35 ונפגע. ניגשתי לפצוע שנדקר באורח קשה ועצרתי לו את הדימום ומהר מאוד הגיעו כוחות גדולים נוספים שלנו למקום וטיפלו בנפגעים".
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
כוחות ההצלה בזירה
(צילום: רויטרס)
דוד שטיינברג הגיע לתחנת הדלק כשאירע הפיגוע. "בדיוק נכנסתי לתדלק, ראיתי אנשים בורחים. כשיצאתי, שמעתי אנשים צועקים: 'דקרו אותו, דקרו אותו'. הלכתי לראות מה קורה, וראיתי שאחד החבר'ה בתחנה, אחד העובדים, ניסה לעזור לבן אדם והוא לא ידע מה לעשות, ניסיתי לעזור לו גם", סיפר שטיינברג. "הוא שכב על הרצפה ליד התחנה. ניסיתי לעשות לו עיסוי לב ובמקביל גם דיברתי עם מד"א".
עד ראייה נוסף סיפר שחברו נפצע בפיגוע. "ישבתי במשאית מאחור וחבר יצא לתדלק. פתאום הגיע המחבל ושמעתי את החבר שלי צועק 'דקרו אותי, דקרו אותי, תנעלו את הדלתות'. נעלנו מהר ואז ראיתי את המחבל בורח עם רכב מהמקום. מהר הזעקנו מד"א והתחילו לבצע פעולות החייאה ממושכות עד שפינו אותו. כל האירוע היה חצי דקה".
עובד בתחנת הדלק סיפר: "המתדלק שהיה בתחנה נכנס פנימה לחנות וצעק 'פיגוע, פיגוע'. יצאתי החוצה ואז ראיתי בעיניים את המחבל עם הסכין בורח דרך התחנה אחרי שדקר כמה אנשים".