יותם חיים בן ה-28 נחטף מביתו בכפר עזה ב-7 באוקטובר, ונהרג כשנורה בשוגג על ידי צה"ל בשכונת שג'אעיה בעיר עזה, יחד עם החטופים אלון שמריז וסאמר טלאלקה. הערב (יום ראשון) פרסמו "חדשות 13" את תיעוד חטיפתו של חיים. תיעוד קשה לצפייה:
תיעוד חטיפתו של יותם חיים
(באדיבות חדשות 13)
"אני רואה את יותם שהוא בלי חולצה. מה שאני רואה פה זה שמביאים אותו, הם מחזיקים אותו, ומה שעודד אותי זה שאני רואה שהם לא דוחפים אותו", אמרה איריס חיים, אימו של יותם, בעת שצפתה בסרטון.
בתיעוד נראה הצעיר מובל בשדות הקיבוץ על ידי מחבלים חמושים כשהוא ללא חולצה, ומוכנס בכוח לתוך רכב. בבוקר המתקפה הספיק חיים לומר בטלפון לאימו איריס: "אימא, אני נשרף". הוא היה מתופף להקת Persephore וב-7 באוקטובר בערב אמור היה להשתתף בפסטיבל מטאל בתל אביב. כשהחלה המתקפה באותו בוקר, ובטרם התברר ההיקף שלה, הוא כתב למשפחתו בוואטסאפ: "כוסאוחתק, לא נגיע להופעה שלנו בתל אביב בגלל החמאסניקים".
1 צפייה בגלריה
 איריס חיים ובנה יותם חיים ז"ל
 איריס חיים ובנה יותם חיים ז"ל
יותם חיים ז"ל עם אימו איריס
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
הוא אף העלה לאינסטגרם תמונה של עצמו מתופף בממ"ד וכתב – "מחבלים בחוץ ואני". בהמשך עדכן את משפחתו שהוא שומע יריות ושלח להם תיעוד של חבר שרץ בחוץ וצועק: "יש מחבלים בקיבוץ". ב-10:40 עוד הספיק לספר שנכנסו אליו והוא שומע אותם הופכים את ביתו.
ממצאי תחקיר הטרגדיה שאירעה בשג'אעיה לפני קצת יותר מחודש, שפורסמו בסוף דצמבר, חשפו כי 38 מטרים ושני מבנים עם זווית פתוחה הפרידו בין הקלע מגדוד 17 לבין שלושת החטופים שאותם זיהה ברחוב הסמוך. הוא זיהה אותם בעודו מתצפת מבית שבו שהה הכוח בשעה 9:42, בבוקר שישי שמשי עם ראות טובה. יחד עם זאת, התברר בתחקיר, בין הקלע עם כוונת הטריג'יקון שמגדילה פי 4 את מה שהעין רואה לבין שלושת החטופים היה עץ גבוה שענפיו ועליו חסמו מעט את קו הראייה של הקלע.
השלושה עברו באזור שהוגדר "אדום" עבור הלוחמים שאבטחו את הבית עם הכוח, ובו היה גם מפקד הגדוד, סא"ל ל'. שטח זה אסור לשהיית אזרחים עזתים וכל מי שנראה בו נחשד מיידית עבור החיילים כמחבל עוין. הקלע ירה לעבר השלושה והרג שניים מהם, אך אחד מהם הצליח לחמוק הצידה, כנראה לעבר מבנה סמוך. הקלע צעק בשלב זה "מחבלים" ומפקד הגדוד חדל אותו, אך לא יצא מהמבנה להסתערות כפי שהעריכו תחילה בצה"ל.
המג"ד כן נערך להמשך פעולה, בזמן ששני לוחמים אחרים במבנה, עם נשק רגיל ומקלע נגב, זיהו את החטוף השלישי מהחלון שלהם. או אז הם ירו לעברו אש קטלנית שגרמה למותו למרות שצעק בעברית, גם את שמו. בצבא מעריכים שהשניים לא שמעו את הצעקות "חדל" של המג"ד וגם לא את הצעקות בעברית "הצילו" של החטוף השלישי. רק כאשר הכוח יצא לסרוק את השטח וזיהה אותו כבעל חזות מערבית, החליט הכוח לבדוק את זהות הגופות.