המשטרה בווירג'יניה פרסמה אתמול (יום ב') פרטים חדשים על הירי בבית הספר בעיר ניופורט ניוז, שבו ילד בן 6 ירה במורתו ופצע אותה אנושות. המשטרה שיבחה את התנהלותה של המורה, אביגיל (אבי) זוורמר בת ה-25, שלמרות פציעתה מיהרה לפנות את התלמידים מהכיתה – ורק אז טיפלה בעצמה והזעיקה עזרה. "היא לוחמת, היא גיבורה", אמר מפקד המשטרה סטיב דרו.
הירי היה ביום שישי בבית הספר היסודי "ריצ'נק" בניופורט ניוז, בזמן שיעור בכיתה. אירועי ירי בבתי ספר בארה"ב אמנם לא נדירים במיוחד, אך לאור גילו של היורה הפעם מדובר באירוע יוצא דופן.
3 צפייה בגלריה
    ארה"ב אבי זוורנר המורה ש נורתה על ידי ילד בן 6 בכיתה
    ארה"ב אבי זוורנר המורה ש נורתה על ידי ילד בן 6 בכיתה
המורה שנפצעה בכיתה בווירג'יניה
בהצהרה על הירי אמר אתמול מפקד המשטרה בניופורט ניוז כי הילד בן ה-6 הגיע לבית הספר עם אקדח 9 מ"מ בתיק. האקדח שייך לאמו, שרכשה אותו כחוק. הירי היה מכוון. "הילד חשף את האקדח, כיוון לעבר המורה וירה כדור אחד", אמר דרו. "לא היה מאבק פיזי". הורה של אחד התלמידים סיפר שהמורה נורתה בזמן שניסתה לקחת מהילד את האקדח.
זוורמר ניסתה להגן על עצמה, אך נורתה בחזה. בכיתה היו בין 16 ל-20 תלמידים, והמורה קראה להם לברוח למסדרון. היא פינתה אותם מהכיתה, בזמן שעובדת של בית הספר השתלטה על הילד היורה.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב וירג'יניה בית הספר ריצ'נק בעיר ניופורט ניוז ילד בן 6 ירה במורה בכיתה
ארה"ב וירג'יניה בית הספר ריצ'נק בעיר ניופורט ניוז ילד בן 6 ירה במורה בכיתה
בית הספר היסודי "ריצ'נק" בעיר ניופורט ניוז
(צילום: AFP)
אחרי שהמורה פינתה את הילדים היא עשתה את דרכה למשרד המנהל בבית הספר. לפי המשטרה, לפני שזוורמר נכנסה למשרד היא עצרה והסתכלה אחורנית כדי לוודא שכל התלמידים בריאים ושלמים. התלמידים פונו לאולם ההתעמלות של בית הספר. סבתא שאספה את נכדיה ראתה את המורה בכניסה למשרד המנהל. "היא אמרה 'תתקשרו ל-911, ירו בי' – ואז התעלפה", סיפרה.
מפקד המשטרה דרו סיפר שהמשטרה שוחחה אתמול עם זוורמר, שמאושפזת במצב יציב. דרו אמר שהמורה המשיכה לדאוג לתלמידים שהיו בכיתה בזמן הירי, ושאלה לשלומם כמה פעמים.
3 צפייה בגלריה
בית הספר ב ווירג'יניה וירג'יניה ניופורט ניוז שבו תלמיד בן 6 ירה ירי ב מורתו מורה אלימות ארה"ב ארצות הברית
בית הספר ב ווירג'יניה וירג'יניה ניופורט ניוז שבו תלמיד בן 6 ירה ירי ב מורתו מורה אלימות ארה"ב ארצות הברית
זירת הירי בווירג'יניה
(צילום: WVEC via ABC/Handout via REUTERS)
"איך ילד בן 6 יודע להשתמש באקדח? אני לא יודע, הלוואי שלעולם לא היינו צריכים לשאול את זה", אמר מפקד המשטרה דרו. הילד היורה מוחזק כעת במעצר זמני בבית החולים, ושופט צריך להכריע היום אם להשאיר אותו במעצר. חוקי וירג'יניה אינם מאפשרים להעמיד לדין ילד בן שש כאילו היה מבוגר, והילד נחשב גם צעיר מכדי שאפשר יהיה לשלוח אותו לבית כלא לנוער אם יורשע במעשה. עם זאת, לרשויות יש סמכות לשלול מהוריו את החזקה עליו ולהפקיד אותו בידי שירותי הרווחה.
לפי שעה לא ברור אם הוריו של הילד יעמדו לדין על כך שלא מנעו מהילד את הגישה לנשק.