אבי מרציאנו, אביה של נועה מרציאנו שנחטפה לרצועת עזה ולפי צה"ל נרצחה בשטח בית החולים שיפא, זעם על שחרור מנהל בית החולים הבוקר (יום שני) לרצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
תגובתו של אבי מרציאנו על שחרור מנהל בית החולים שיפאא'
תגובתו של אבי מרציאנו על שחרור מנהל בית החולים שיפאא'
(מתוך פייסבוק)
"נועה, הופקרה לפני השבעה באוקטובר, בכך שלא הקשיבו לה", כתב האב, ותייג גם את אמה של נועה - עדי. "היא הופקרה בשבעה באוקטובר כשלא באו להציל אותה. היא הופקרה גם אחר כך כשלא עשו מספיק בכדי להחזיר אותה הביתה בחיים. והנה עכשיו, שבעה חודשים לאחר שקברנו אותה, מדינת ישראל מחליטה לשחרר את מי שאחראי במישרין או בעקיפין לרצח שלה".
"סליחה ילדה שלי, שאפילו עכשיו ממשיכים להפקיר אותך", הוסיף. "את השחרור של מי שיש לו חלק ברצח של הבת שלי אני מוכן לקבל רק כחלק מעסקת חטופים. לא ככה".
בריאיון ל-ynet סיפר כי "גילינו על השחרור הבוקר מהתקשורת. התחושה הייתה שהורגים אותנו פעם אחר פעם, שההתעלמות מאיתנו נמשכת. כל כך כואב לי על הילדה שלי שאני לא יכול לעזור לה בשום דרך, ושזו המדינה שהיא נולדה לה. אותם אלה שגרמו לפשע של ה-7 באוקטובר עדיין מנהלים אותנו ועדיין אחראים על המחדלים שקורים יום יום - הן בדרג המדיני והן בצבאי".
הוא הוסיף כי "זה כאילו שמים לי סכין בלב, וזה לא מגיע מהחמאס, אלא מהמדינה שלי". אבי ציין גם את הקמת פורום "הקול שלהן" של משפחות התצפיתניות שנפלו בנחל עוז, והדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. "יש פה שני חלקים, אשמה ואחריות", הסביר.
"אני לא יודע של מי האשמה, אבל אני יודע של מי האחריות - ראש הממשלה, הקבינט, צה"ל ושב"כ. אני לא מצוי בפרטים כדי לדעת מי אשם, אבל אחריות יש על כל אלה. אני מצפה שתהיה פה ועדת חקירה ממלכתית. ועדה אמיתית שתחשוף באמת את כל המחדלים שקורים בישראל בתשעת החודשים האחרונים ולפני כן.
"אנחנו מבקשים מעם ישראל שיצטרף אלינו על מנת להפעיל לחצים שיפתחו בחקירה ממלכתית עכשיו. במדינה מתוקנת זה היה קורה כבר לפני תשעה חודשים. אותם אלה שנכשלו ב-7 באוקטובר ולפני כן עדיין ממשיכים להוביל אותנו, עדיין ההגה נמצא בידיים שלהם והם עדיין ממשיכים להיכשל פעם אחר פעם", אמר.
תיעוד: דירת המסתור שבה הוחזקה רב"ט נועה מרציאנו ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
מח"ט 7, אל"ם אלעד צורי, מתאר את פעילות הכוחות למציאתה של רב"ט נועה מרציאנו
מח"ט 7, אל"ם אלעד צורי, מתאר את פעילות הכוחות למציאתה של רב"ט נועה מרציאנו
מח"ט 7, שפעל למציאתה של רב"ט נועה מרציאנו
(צילום: דובר צה"ל)
בחודש נובמבר, פחות משבוע לפני מעצרו של מנהל שיפא, חולצה גופתה של נועה מהרצועה. היא אותרה בבית החולים על ידי כוח מגדוד ההנדסה 603 של חטיבה 7, ולאחר זיהוי הועברה לישראל. כמה ימים לפנים כן הודיע צה"ל על מותה בשבי. בהמשך חשף דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי "נועה נלקחה לתוך כותלי שיפא, שם היא נרצחה על ידי מחבלי חמאס".
לדברי הגרי, "לפי הממצאים הרפואיים, נועה נחטפה לדירת מסתור סמוך לשיפא, ובמהלך מתקפות צה"ל באזור מחבל החמאס שהחזיק בה נהרג, ונועה נפצעה - אך לא באורח מסכן חיים. בית החולים, מקום שאמור לקדש את ערך החיים, שימש את חמאס לרצח".
גם בקבוצת הממשלה בוואטסאפ זעמו על שחרור המנהל אבו סלמיה, ושר התפוצות עמיחי שיקלי ביקש על כך הבהרות משר הביטחון יואב גלנט. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוסיף: "הגיע הזמן לשלוח את ראש שב"כ הביתה. הוא עושה מה שהוא רוצה, וגלנט איתו על מלא. שמים פס על הקבינט והממשלה". שר התקשורת שלמה קרעי הגיב ואמר: "ישראל צריכה הנהגה ביטחונית חדשה, שתהיה מחויבת לרוח וגבורת הלוחמים כמו שראש הממשלה מחויב לה". מלשכתו של גלנט נמסר כי "הוא לא ידע מראש על שחרור מנהל שיפא".