תיעוד מזירת פיגוע הדריסה בצומת תפוח

שני לוחמי מילואים בצה"ל בשנות ה-30 לחייהם נפצעו אמש (שלישי) באורח בינוני וקל בפיגוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון. הכוח שהיה במקום הגיב בירי, אך המחבל, שנהג ברכב מסחרי לבן, נמלט ככל הנראה לכיוון בנימין. לאחר שעות ספורות הסגיר את עצמו לידי הכוחות וטען כי זו הייתה תאונה, אולם בצבא עדיין חוקרים את האירוע כדריסה מכוונת.
השניים, שחצו את הכביש ונפגעו מהרכב שהאיץ לעבר, פונו על ידי צוות מד"א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. במד"א עדכנו על "שני הולכי רגל שנפגעו מרכב בסמוך לצומת תפוח". עוד נמסר כי הם בהכרה מלאה, סובלים מחבלות בגפיים.
דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, בירך על הפיגוע ואמר כי הוא "מגיע במסגרת התגובה לפשעי הכיבוש". מנגד, בין הדיווחים הפלסטיניים נמצאה טענה כי מדובר בכלל ב"תאונת דרכים", ושהנהג עומד להסגיר את עצמו.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיגוע בצומת תפוח
תיעוד מזירת הפיגוע בצומת תפוח
חיילים בזירת הפיגוע, אמש
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיגוע בצומת תפוח
תיעוד מזירת הפיגוע בצומת תפוח
(צילום: שאול גולן)
הפיגוע מגיע בזמן שמזכיר המדינה אנתוני בלינקן מבקר בישראל, ובצל המתיחות הביטחונית הגוברת בימים האחרונים. במהלך ביקורו קרא בלינקן לשני הצדדים לנקוט צעדים למניעת ההסלמה - ואף החליט להשאיר באזור את העוזרים שלו, והצהיר כי הצעד נעשה כדי "לתמוך במאמץ ההרגעה". בין היתר יישארו בישראל עוזרת המזכיר לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף, ואת האדי עמר, השליח המיוחד של ממשל ביידן לעניינים פלסטינים.
מתחילת השנה, בחודש אחד בלבד, נרשמו יותר מ-30 פיגועים בהם נרצחו שבעה בני אדם, כולם בפיגוע הירי הקטלני בשכונת נווה יעקב בירושלים בערב שבת האחרון - אירוע הטרור הקטלני ביותר מאז 2011. זמן קצר לפני פיגוע הדריסה אמש, בית החולים שערי צדק בירושלים עדכן על החמרה במצבו של סגן נ', קצין צנחנים בן 22, שנטרל את המחבל בן ה-13 שביצע פיגוע ירי בעיר דוד במהלך השבת האחרונה.
מצבו של נ', מפקד צוות בגדוד 202, עדיין מוגדר קשה ויציב, הוא מורדם ומונשם ונמצא בסכנת חיים, אך היא "אינה מיידית". אביו של נ' נפצע באורח בינוני בפיגוע, אך מאז חל שיפור במצבו, והוא אף שוחרר מבית החולים.
4 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן עם אבו מאזן ב רמאללה
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן עם אבו מאזן ב רמאללה
בלינקן השאיר את העוזרים שלו בארץ כדי "לתמוך במאמץ ההרגעה"
(צילום: יואב דודקביץ')
גורם בכיר במשטרה אמר ל-ynet השבוע: "מזהים הסלמה, יש 41 התרעות לפיגועים שיכולים להתרחש כל רגע". לדבריו, "אנחנו מזהים הסלמה, בפרט שברבים מהפיגועים יש שימוש בנשק".
הגורם אמר כי על שולחן המשטרה נמצאים 41 התרעות לפיגועי חבלה והיערכות לפיגועים יחידניים, שלדבריו מהווים "פיגועי חקיינות של בודדים". לפי המשטרה, מרבית הפיגועים וניסיונות הפיגוע שסוכלו, 29 מתוכם, התרחשו במחוז ש"י, ובסוף השבוע, כאמור, בשכונת נווה יעקב ועיר דוד בירושלים.
פורסם לראשונה: 20:44, 31.01.23