אייל חדד, יהודי בן 34, נרצח באכזריות של ידי שכנו המוסלמי מוחמד דרידי בלונגפרייר בצפון המדינה לפני כשבוע וחצי. המקרה נחשף רק כעת, על ידי הארגון היהודי צרפתי BNVCA שעוקב אחר אירועים אנטישמיים ומדווח עליהם למשטרה המקומית. לדברי הארגון, חדד, במקור מהאי ג'רבה שבתוניסיה, נרצח על ידי שכנו המוסלמי בצרפת - שתקף אותו בגרזן.
הוא ריסק את הגולגולת של חדד, שרף את פניו ואז קבר את גופתו במקום. לאחר מכן הסגיר את עצמו למשטרה. בתחילה טען דרידי כי רצח אותו כי היה חייב לו 100 אירו, אותם לא החזיר לו. בפעם השנייה שנשאל על ידי המשטרה על אודות מניעיו, הודה שהרג אותו בשל יהדותו.
הארגון היהודי צרפתי טוען שהמשטרה הצרפתית משתיקה את המקרה, וכך גם התקשורת המקומית. הארגון קרא לבחון את העובדות תוך התחשבות באופי האנטישמי של הרצח ולא לבטלו אפריורית.
מארק קנובל, היסטוריון והנשיא לשעבר של "הקריף", ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת, אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות": "אנחנו מחכים להצהרה של משרד הפנים והתובע הכללי. זה לא ודאי שזה אכן רצח על רקע אנטישמי. עם זאת, יש לחקור את כל הכיוונים. אני חושב שאולי מוקדם מדי לקבוע אם מדובר ברצח אנטישמי. אנחנו צריכים לחכות לתוצאות החקירה כולל האפשרות שזה יכול להיות רצח עם נסיבות מחמירות של אנטישמיות. זה מה שאנחנו יכולים לומר באופן סביר כרגע, מעבר להראות את העצב והסולידריות שלנו עם המשפחה".