3 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
חן זיו ושלו אפללו
( צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
אחיותיו של הנער שלו אפללו (16), שנדרס למוות בשנה שעברה בתל אביב, זועמות בעקבות ההחלטה לשחרר למעצר בית את החשוד המרכזי בדריסתו חן זיו (19) שהתקבלה היום (רביעי). אתמול המשטרה שחררה שלושה חשודים נוספים במעורבות ברצח - ובכך החקירה ממשיכה לקרוס.
בעקבות ההחלטה של המשטרה לא להגיש ערעור על שחרורו, אמרה ל-ynet רותם אפללו, אחותו של שלו, כי "שוב משטרת ישראל מוכיחה לנו כי היא יודעת לצאת בהצהרות, אך ברגע האמת מקפלת את הזנב שלה". לדבריה, "לצערי אני לא בת של מישהו בכיר במשטרה או שופט בכיר, אני בת של שיפוצניק פשוט עם, ולכן הדם של אחי יכול להישפך גם אחרי שמונה חודשים. התחושה שלי היום זה שרצחו את אחי עוד פעם, כמו לפני שמונה חודשים. אני את המדינה הזאת לא אשרת יותר, לא במילואים ולא בשום מקום".
התייחסות משפחת אפללו וסנגורו של החשוד
(צילום: ניצן דרור)

שלי אפללו, אחותו הגדולה של שלו, אמרה בעקבות ההחלטה: "אני ממש מאוכזבת מהמצב הזה. לא הגיוני שהחשודים המרכזיים השתחררו. ביזיון למשטרה שנותנת לנו לחיות באשליה. אני מקווה שבאמת לא ישכחו שיש פה אותנו, משפחה שנהרסה, ושאנחנו מחכות לאמת שלנו. אנחנו נוציא את האמת של אחי".
עשרים מחבריו ומבני משפחתו של שלו מחכים מחוץ לבית הסוהר אבו כביר לשחרורו של זיו. מוקדם יותר נכחו במקום גם בני משפחתו של זיו, ועימותים התפתחו בין שני הצדדים. אחותו התאומה של שלו אף סטרה לאחיו של החשוד המרכזי שעתיד להשתחרר, וכוחות משטרה ויס"מ הפרידו בין המעורבים. צוותי תקשורת שנכחו במקום אוימו בדקירה אם יצלמו את התקרית.
בית משפט השלום בתל אביב החליט היום כאמור לשחרר למעצר בית את החשוד חן זיו, והשופטת אביטל אמסלם גלבוע הסבירה כי "החקירה אינה מתקדמת והחשדות אינם מתגבשים דיים", ועל כן החליטה לשחררו לחלופת מעצר. המשטרה רצתה לבקש לעכב את ביצוע ההחלטה, אך לבסוף ויתרה ולא הגישה את הבקשה. לאחר החלטת השופטת החלה מהומה באולם בית המשפט, כשקרובי משפחתו של הנער שנדרס למוות התעמתו עם בני משפחת החשוד - וקיללו אותם. מאבטחי בית המשפט נאלצו להוציא את קרובי משפחתו של החשוד החוצה וללוות אותם, אלא שבני משפחתו של שלו התפרעו גם מחוץ לאולם.
3 צפייה בגלריה
חן זיו, החשוד ברצח שליו אפללו בהארכת מעצרו
חן זיו, החשוד ברצח שליו אפללו בהארכת מעצרו
החשוד המרכזי בבית המשפט. שוחרר למעצר בית
(צילום: יריב כץ)
במהלך הדיון ביקשה שלי אפללו לומר כמה מילים והשמיעה את זעקת המשפחה: "אני במשך שמונה חודשים רוצה לדעת את האמת על אח שלי, אף אחד לא נותן לי תשובות. הפרקליטות, המשטרה, כולם אומרים לנו להמתין. שמונה חודשים ממתינה, אני אישה בהיריון, זה הדם של אח שלי שאני מחכה לתשובה עליו כבר שמונה חודשים. פעם פלילי, פעם תעבורתי. שחררו את החשודים. מגיע גם לנו לקבל תשובות, למה?".
לאחר ההחלטה לשחרר את החשוד המרכזי למעצר בית הוסיפה: "אני רוצה להגיד לכל מדינת ישראל שזה פשוט ביזיון מה שהולך פה. נהג רוצח, רצח את אח שלי, ישב על ההגה ורצח אותו בדם קר, ועכשיו משוחרר הביתה. אני מאוכזבת מהמשטרה, אני מאוכזבת מהשופטת, אחרי שהסברתי לה את הכאב שלי ששמונה חודשים אני מחכה לתשובה אחת מהמשטרה לדעת מה קרה שם באותו ערב, לא מבקשת יותר. אני רוצה שהאמת של אח שלי תצא לאור, וזה יקרה, אני את האמת של אחי אוציא לאור".
עו"ד יצחק איצקוביץ', פרקליטו של זיו, ביקש במהלך הדיון לשחרר את החשוד למעצר בית ואמר לאחר ההחלטה כי "נעשה צדק היום בבית המשפט. בסופו של יום היחידה החוקרת לא הצליחה להוכיח את יסודות העבירה הנדרשים לעבירה של תכנון של רצח. בית המשפט הנכבד בדק את החומרים הקיימים ואת פעולות החקירה הנדרשות והורה בצדק רב על שחרורו של החשוד".
3 צפייה בגלריה
שלי אפללו אחותו של שליו אפללו
שלי אפללו אחותו של שליו אפללו
"אנחנו נוציא את האמת של אחי". שלי אפללו
(צילום: ניצן דרור)
"המשטרה התחילה בקול תרועה וסיימה את התיק הזה, בסופו של יום, בקול ענות חלושה", אמר. המשטרה מצידה ביקשה להאריך את מעצרו של זיו בן ה-19 ב-10 ימים, עורך הדין התייחס לכך: "שאר החשודים בתיק הזה שוחררו. היחידה החוקרת מציינת שיש אדם המוגדר 'דוחף', 'המדרבן', 'המתכנן' - וכולם שוחררו. היחידה החוקרת מגיעה עם אותה פרשה והתרעמתי שאין ליחידה החוקרת את התשתית לבסס תכנון, קשירת קשר. כולם שוחררו, עם מי הוא יקשור קשר? עם השרוכים שלו?".
הוא הסביר מדוע על השופטת היה לשחררו למעצר בית: "אתמול בערב מתקשרים להגיד לי שמוציאים אותו לחקירה, שואל אותו 'מה הטיחו בך אתמול?'. אמרו לו 'כדאי לך למסור גרסה, אם תמסור גם אתה תשוחרר'. זה לא רציני, תגידו 'לא הצלחנו לבסס חשדות'. לפעמים אפשר להרים ידיים בצורה מכובדת - אין דבר וחצי דבר".
אתמול כאמור הוחלט לשחרר לביתם גם את יתר החשודים במעורבות ברצח. השלושה ששוחררו הם יצחק לוריא בן דוד, נער שאסור לפרסם את שמו ובר שמאי שישב ליד הנהג החשוד בדריסה, חן זיו. אפללו נדרס למוות בספטמבר בשנה שעברה ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. הנהג הדורס נעצר אחרי שנסע ללא רישיון. באחרונה חלה התפתחות בחקירה ועלה חשד שהדריסה של הנער הייתה מכוונת על רקע סכסוך בין הצדדים.