בתחילת השבוע נרצחה לובה פוטכין, תושבת אשדוד בת 48, בידי בן זוגה. היא התגוררה בארץ ללא קרובי משפחה ומכרים קרובים, וכעת אין מי שידאג לסידורי הלווייתה.
לובה, אם לנערה בת 17 שאיננה מתגוררת איתה, עלתה לארץ מרוסיה וכעבור כמה שנים התגרשה מבעלה. בן זוגה החדש, סרגיי ביטיוקוב (51), נהג בה באלימות ולבסוף רצח אותה בחניקה. בחקירתו הוא הודה ברצח, שחזר את המעשה והסביר כי חשד שהיא בוגדת בו.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח באשדוד
זירת הרצח באשדוד
לובה פוטכין, וזירת הרצח באשדוד
(צילום: רועי עידן)
ללובה אין בני משפחה בישראל, לא קרובים ולא רחוקים, מלבד הבת. אמה חיה במולדובה, על נסיבות חייה לא ניתן לפרט בשל צנעת הפרט, ורק ניתן לומר שהיא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה. "תיגש למרכזון ברובע ב', ליד חנות הנעליים יש מכולת. שם היא הייתה קונה ושם מכירים אותה", סיפרה אשת מקצוע שליוותה אותה בעבר. "היא הייתה באמת אישה טובה והיו לה כמה חברים בשכונה, אבל אין לה משפחה כאן. אלו החיים שהיו לה, והבן אדם שרצח אותך הוא מפלצת. יש לה בת שאוהבת אותה ולובה אהבה אותה גם, אבל לפעמים החיים מובילים למקומות אחרים".
"היא הייתה באה כמעט כל יום וקונה רק מה שהיא צריכה כדי להתקיים", סיפר בעל המכולת. ואחד הקונים הוסיף: "גם בן הזוג שלה היה מגיע. ידענו שהוא אלים, היה ביניהם משהו לא טוב. אני לא יודע מה קרה שם. זה אסון".
זירת הרצח באשדוד
(צילום: רועי עידן )

כעת אין קרובי משפחה או חברים שידאגו לסידורי הלוויה, וגופתה עדיין נמצאת במכון לרפואה משפטית באבו כביר. אבל אדם אחד לקח על עצמו את המשימה: שניר אלמליח, שעובד בחברה קדישא באשדוד. "אין לה איש בעולם ולמרות ניסיונות של הרווחה למצוא קרוב משפחה שידאג לסידורי הלוויה, לא נותר איש", הוא סיפר. "אז אני לקחתי את זה על עצמי ופניתי למכון שישחררו אותה לקבורה. בינתיים המשטרה מעכבת את זה למרות בקשותיי".
כעת, עם הפרסום, מקווה אלמליח שרבים מתושבי אשדוד יבואו לחלוק כבוד אחרון ללובה פוטכין, האישה השקופה שנרצחה ושאין איש שיזעק את זעקתה. מועד ההלוויה עדיין לא ידוע.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
פורסם לראשונה: 22:24, 19.05.22