נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הבוקר (ראשון) להודעה על הירצחו בשבי של החטוף הרש גולדברג-פולין, שהיה אזרח אמריקני, יחד עם עדן ירושלמי, אורי דנינו, כרמל גת, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי. "אני שבור לב וכועס", אמר, "אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו. ואנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים".
"אני שבור לב וכועס", אמר הנשיא, "הרש היה בין החפים מפשע שהותקפו באכזריות בעת שהשתתף בפסטיבל מוזיקה לשלום בישראל ב-7 באוקטובר. הוא איבד את זרועו בסיוע לחברים וזרים במהלך הטבח הפראי של חמאס. זה עתה מלאו לו 23. הוא תכנן לטייל בעולם".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
"מתאבל איתם". נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן
(צילום: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP)
הוריו של הרש גולדברג-פולין נואמים בוועידה הדמוקרטית בארה"ב

על הוריו של הרש, ג'ון ורייצל, אמר: "למדתי להכיר אותם. הם היו אמיצים, חכמים וחזקים, גם כשהם סבלו את הבלתי נתפס. הם היו לוחמים בלתי פוסקים ובלתי ניתנים לדיכוי של בנם ושל כל בני הערובה המוחזקים בתנאים בלתי מתקבלים על הדעת".
לדבריו, "אני מעריץ אותם ומתאבל איתם עמוק יותר ממה שמילים יכולות לבטא. אני יודע שכל האמריקאים הלילה יכללו אותם בתפילותיהם, בדיוק כמו שג'יל ואני. עבדתי ללא הפסקה כדי להביא את אהובם הרש אליהם בבטחה ואני שבור לב מהידיעה על מותו. זה טרגי כמו שזה ראוי לגינוי".
סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס, אמרה: "ב-7 באוקטובר נלקח הרש גולדברג-פולין - אזרח אמריקאי - כבן ערובה על ידי מחבלי חמאס. הוא היה רק ​​בן 23, השתתף בפסטיבל מוזיקה עם חברים. עכשיו אנחנו יודעים שהוא נרצח על ידי חמאס. גופתו נמצאה היום במנהרות מתחת לרפיח, יחד עם חמישה בני ערובה נוספים".
"התפילות שלי ושל דאג עם ג'ון פולין ורייצ'ל, הוריו של הרש, ועם כל מי שהכיר ואהב את הרש", הוסיפה, "כשנפגשתי עם ג'ון ורייצ'ל מוקדם יותר השנה, אמרתי להם: אתם לא לבד. זה נותר נכון כשהם מתאבלים על האובדן הנורא הזה. אמריקאים ואנשים ברחבי העולם יתפללו עבור ג'ון, רייצ'ל ומשפחתם וישלחו להם אהבה וכוח. כפי שנאמר במסורת היהודית, יהי זכרו של הרש לברכה".
היא המשיכה: "חמאס הוא ארגון טרור מרושע. עם הרציחות הללו, לחמאס יש אפילו יותר דם אמריקאי על הידיים. אני מגנה בחריפות את המשך האכזריות של חמאס, וכך גם העולם כולו. מהטבח של 1,200 בני אדם ועד אלימות מינית, לקיחת בני ערובה ורציחות אלה - השחיתות המוסרית של חמאס ניכרת ומחרידה.
לסיום אמרה כי "יש לחסל את האיום של חמאס על עם ישראל - ועל אזרחי ארה"ב בישראל - וחמאס לא יכול לשלוט בעזה. גם העם הפלסטיני סבל תחת שלטונו של חמאס במשך כמעט שני עשורים. הנשיא ביידן ואני לעולם לא נתנער ממחויבותנו לשחרר את האמריקנים ואת כל אלה המוחזקים כבני ערובה בעזה".
2 צפייה בגלריה
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
החטופים שגופותיהם נמצאו. מימין למעלה: הרש גולדברג פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב
(צילום: באדיבות משפחת גולדברג-פולין)
מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, התייחס אף הוא לידיעה על מותו של גולדברג-פולין ואמר כי "הוא גיבור אמריקאי שייזכר בטוב ליבו וחוסר האנוכיות שלו. ליבנו נשבר על ג'ון, רייצ'ל וכל משפחתם, כמו גם על שאר המשפחות שגילו היום שיקיריהם לא יחזרו הביתה. יהי זכרם ברוך".
הוא הוסיף: "הריגת בני הערובה הללו רק מאשרת עוד יותר את השחיתות המוסרית של חמאס. הוא צריך לשחרר את כל החטופים מיד. נמשיך לעבוד עם שותפינו באזור כדי להבטיח הסכם ללא דיחוי שישחרר את בני הערובה הנותרים".