דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי נושא כעת (חמישי) הצהרה לתקשורת, על רקע איומי איראן וחיזבאללה לתקוף באופן "חזק מתמיד". הצהרתו של הגרי מגיעה בתום ימים סוערים, בהם חוסל ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, בכיר חיזבאללה פואד שוכר, והתקבל אימות על חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף.
הצהרת דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי

2 צפייה בגלריה
המבנה שלפי הדיווחים בו חוסל איסמעיל הנייה בטהרן, איראן
המבנה שלפי הדיווחים בו חוסל איסמעיל הנייה בטהרן, איראן
הגרי סירב להתייחס לחיסול הנייה, אך אמר: "לאחר חיסול שוכר - לא הייתה תקיפה אווירית נוספת"
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir/File Photo)
"מתחילת המלחמה התמודדנו עם איומים שונים - שהגיעו מרחוק או מקרוב. החוסן ואורך הרוח שאתם הציבור מפגינים לאורך החודשים האחרונים, הוא המאפשר לכוחות צה"ל להמשיך ולהתמקד במטרות המבצעיות בחזיתות השונות", אמר הגרי בפתח דבריו. "הוכחנו כי מדינת ישראל יודעת להתמודד עם איומים בהגנה - ולהגיב בעצמה בהתקפה. גם היום, נשמעו דברי רהב מגורמי טרור באזור, אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת, תוך בחינת מגוון התרחישים והמענה בעורף. בשלב זה אין הנחיות, ואין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף".
הגרי הבהיר כי "יש לנו מערכות הגנה טובות מאוד ושותפים בינלאומיים שתגברו את כוחותיהם באזור כדי לסייע לנו מול האיומים. אך לצד זאת, ההגנה לא הרמטית. לכן, אני מבקש מכם לגלות עירנות ולהמשיך להקפיד על ההנחיות". לדבריו, "אנחנו נוקטים בכל הצעדים על מנת לוודא את ביטחונכם, ובמידה ויהיו שינויים נעדכן אתכם באופן מיידי בכל הפלטפורמות והערוצים של צה"ל ופיקוד העורף על מנת לאפשר היערכות מתאימה.
"צה"ל בכוננות גבוהה, הן בהגנה והן בהתקפה. כוחות צה"ל פרוסים וערוכים לכל תרחיש, במיוחד לתוכניות ההתקפה בטווח הזמן המיידי", הוסיף. "גם הערב עומדים לנגד עינינו 115 חטופות וחטופים - המוחזקים בידי חמאס בעזה. אני פונה למשפחות החטופים: 300 ימים שהם יום אינסופי מאז 7 באוקטובר של סבל קושי ואי-ודאות שאיש לא יכול להבין. המשימה העליונה שלנו - להשיב את יקיריכם - מנחה אותנו בכל צעד".
הגרי לא התייחס לחיסולו של הנייה, אך הדגיש, לאחר הפרסום כי החיסול בוצע באמצעות מטען ולא טיל, כי "לאחר חיסול פואד שוכר בתקיפה אווירית מדויקת - לא הייתה תקיפה אווירית נוספת, לא טיל ולא כטב"ם, באותו לילה - בכל רחבי המזרח התיכון". הוא הוסיף: "איראן מנהלת תשתית טרור להעברת מטעני חבלה איראניים לשטח ישראל למטרות פיגועים. נמשיך לפעול נגד הטרור האיראני בנחישות".
נתניהו: "נגבה מחיר כבד מאוד על כל תוקפנות"
(צילום: איתי בית-און /לע"מ)

2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בפיקוד העורף
ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בפיקוד העורף
נתניהו בהערכת מצב בפיקוד העורף: "מוכנים לכל תרחיש"
(צילום: מעיין טואף/לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב הערכת מצב מעמיקה על פעילות פיקוד העורף מפרוץ המלחמה, ואמר כי "ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא".
במקביל, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם לראשונה מאז חיסולו של שוכר, והכחיש פעם נוספת את הירי לעבר מג'דל שמס - ממנו נרצחו 12 ילדים. "אם הייתה טעות מצידנו - היה לנו אומץ להודות בכך, אבל אין לנו קשר למה שקרה", טען נסראללה. לדבריו, "התגובה של ישראל שתקפה בניין אזרחי עם משפחות וילדים - הייתה תוקפנות לא חיסול. זו תקיפה של מבנה ולא של בסיס צבאי, התקיפה הרגה אזרחים".
הוא הוסיף: "לא הופתענו ולא נופתע מכל מחיר שנשלם. אנחנו עומדים בפני קרב גדול, הדברים חרגו מעבר לחזיתות התמיכה. אנחנו נמצאים בקרב פתוח בכל החזיתות - והוא נכנס לשלב חדש". בתוך כך, שר החוץ של איראן, עלי באקרי כני, ממשיך ברצף השיחות של היומיים האחרונים, ושוחח טלפונית עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. "לא נוותר על זכותנו להגיב על רצח הנייה", אמר השר האיראני. "אנו מגנים את ניסיונות ארה"ב וחלק ממדינות אירופה למנוע ממועצת הביטחון לגנות את הפשע של ישראל".
לאיומים על ישראל הצטרף מורתדא מוסווי, מומחה צבאי איראני, שאמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי התגובה לתקיפה הישראלית באיראן תהיה "חזקה מתמיד". לדבריו, "התגובה תהיה משותפת לכל ציר ההתנגדות באזור, בהשתתפות איראנית ישירה. בנוסף, היא תהיה שונה מהתקיפה הקודמת מבחינת העוצמה, החימוש, ההיקף והמטרות - והיא גם לא תוגבל מבחינת זמן".
עוד טען מוסווי: "איראן שואפת להגדיר מחדש ולייצב את משוואת ההרתעה, והיא תכלול אינטרסים אמריקניים במידת הצורך, אם ארה"ב תתערב לטובת ישראל". מפקד צבא איראן, עבד א-רחים מוסאווי, אמר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי "ההתנקשות בהנייה לא תישאר ללא מענה. חזית ההתנגדות תגיב באופן הדרוש".