יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ רמז אמש (חמישי) כי גורלם של שירי, כפיר ואריאל ביבס כבר ידוע. "אני חושב שכן", השיב כשנשאל אם ישראל יודעת מה עלה בגורלם - וכשנשאל מתי הציבור ישמע את זה השיב: "כשהדברים יבשילו".
עטופים בשמיכה, מובלים ע"י מחבלים: התיעוד של משפחת ביבס מ-7/10
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
בני גנץ שירי ביבס וילדיה
בני גנץ שירי ביבס וילדיה
(צילום: דנה קופל)
בריאיון לחדשות כאן הוסיף גנץ כי "כרגע צריך לעשות את כל המאמצים שהם כולם ישובו. אין ספק שזה אסון נוראי, אנושי, והוא גם במידה לא קטנה הסמל הכואב של המערכה".
ממשפחת ביבס נמסר בתגובה לדברי גנץ: "היינו עדים הערב לחוסר אחריות של פוליטיקאי ושל תקשורת שבחרו לפרסם ידיעה מבלי להתחשב במשפחה שיושבת בבית ונאלצת להתמודד עם זה, ללא כל הכנה מוקדמת ויכולת לעצור את זה. המשפחה בקשר רציף עם הגורמים הרלוונטיים לרבות גורמי המודיעין, ואנחנו עדיין מאמינים בלב שלם שעוד נשמע חדשות טובות".
חרף טענותיו של גנץ, בישראל עד כה לא עדכנו באופן רשמי בנוגע לגורל בני המשפחה. חמאס אמנם טען בשלהי חודש נובמבר כי שירי ושני ילדיה אינם בחיים, אך לא פרסם כל הוכחה לכך - ובישראל לא אותתו כי ישנה אינדיקציה לכך. בהמשך חמאס אף פרסם סרטון של האב ירדן מהשבי, לאחר שהתבשר על מותם לכאורה.
דובר צה"ל הגיב אז לסרטון הקשה ולטענות ארגון הטרור, ואמר כי "ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי. צה"ל בוחן את מהימנות המידע". בעקבות אותה הודעה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לבני המשפחה כי העניין בבדיקה וכי הם יעודכנו בכל מידע בנושא.
בפברואר האחרון הציג הצבא למשפחת ביבס סרטון אבטחה שבו נראים האמא שירי ושני הילדים אריאל וכפיר במזרח חאן יונס ברצועת עזה, ביום החטיפה ב-7 באוקטובר. בסרטון השלושה תועדו בעודם חיים. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף לאחר מכן לציבור את הסרטון, לאחר שקיבל את הסכמת המשפחה, והבהיר: "חוששים ודואגים מאוד למצבם ושלומם של שירי והילדים". מאז, לא נמסר עדכון בנוגע למצבם של בני המשפחה. הגרי חשף באותה הצהרה כי בני המשפחה נחטפו על ידי ארגון בשם "אדוני השממה", אך הבהיר: "חמאס אחראי ואוחז בכל הפרטים הקשורים למשפחת ביבס. הוא הכתובת למשפחה הזאת".
תיעוד קשה: רגע חטיפתו של ירדן ביבס לעזה

לפני כחודשיים פורסם תיעוד חדש מרגעי החטיפה האכזרית של ירדן ביבס, אב המשפחה. בתיעוד הקשה הוא נראה מוקף במחבלים שמכים אותו וצועקים לעברו, ומובל על-ידי מחבל נוסף שרוכב על אופנוע וחמוש באקדח. בשלב מסוים נקטע הסרטון - ואז מתחיל מחדש, כשראשו של ביבס מכוסה בדם.
פורסם לראשונה: 23:26, 13.06.24