עמית בכר, המתמודד מול אפי נוה: "בחירות גורליות"
(צילום: ניצן דרור, ירון ברנר)

בששת המחוזות של לשכת עורכי הדין הקלפיות כבר נפתחו הבוקר (שלישי), היועצת המשפטית לממשלה גלי-בהרב מיארה הגיעה להצביע - ובמערכת הפוליטית עוקבים בדריכות אחר הבחירות לראשות הלשכה, שיכריעו האם הקואליציה תקבל חיזוק לקידום השינויים במערכת המשפט, או שהאופוזיציה תזכה לתמיכה במאבק למניעתם. עו"ד עמית בכר, יו"ר הלשכה הזמני והמועמד המרכזי מול אפי נוה, אמר הבוקר בריאיון ל-ynet radio: "הבחירות האלה גורליות לדמוקרטיה, עצמאות מערכת המשפט עומדת על הכף". נוה ל-ynet radio: "אני לא פרוקסי של לוין".
4 צפייה בגלריה
עמית בכר
עמית בכר
ארבעת המתמודדים לראשות לשכת עורכי הדין
(לשכת עורכי הדין, אבי מועלם, סיון פרג')
4 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה מצביעה בבחירות ללשכת עורכי הדין בבית ציוני אמריקה בתל אביב
גלי בהרב מיארה מצביעה בבחירות ללשכת עורכי הדין בבית ציוני אמריקה בתל אביב
גם היועמ"שית הגיעה להצביע בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. בהרב-מיארה, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
עמית בכר מצביע בבחירות ללשכת עורכי הדין בבית ציוני אמריקה בתל אביב
עמית בכר מצביע בבחירות ללשכת עורכי הדין בבית ציוני אמריקה בתל אביב
"עצמאות מערכת המשפט על הכף". עמית בכר מצביע, הבוקר
(צילום: דנה קופל)
לדבריו, "זו לא הגזמה. על הכף עומדת עצמאות מערכת המשפט, והיכולת לשמור על הוועדה לבחירת שופטים". בכר צופה כי תהיה השתתפות גדולה יותר מצד עורכי הדין שיגיעו לבחור: "אנחנו מרגישים התעוררות ובצדק. נוסף על עצמאות מערכת המשפט, גם כבוד מקצוע עריכת הדין נמצא כאן על הפרק. לצערי הרב, המועמד שנמצא מולי הוא עבריין מורשע, שהמיט קלון על הלשכה, וליכן יש עורכי דין רבים שלא מוכנים לקבל אותו".
בכר, שתויג כ"מועמד האופוזיציה", אמר: "אני נגד תיוגים פוליטיים. עצמאות מערכת המשפט היא לא עניין של ימין ושמאל, ואני לא מתכוון לגנות שום דבר. זה בסדר להיות שמאל, זה בסדר להיות ימין, מערכת המשפט לא שייכת לאף אחד. מי שמתעסק בתיוגים, הם האנשים שמבחינה פוליטית יש להם רצון להשתלט על הוועדה לבחירת שופטים". על הטענות שינקמו בלשכה אם ייבחר: "העובדות הן אחרות, העובדות הן שלא יהיו החרמות, העובדות הן שאני מדבר עם שרים ועם ח"כים מהקואליציה".
אם נוה ייבחר, סבור בכר, "לא תהיה אצבע אחת שתסכים שהלשכה תישאר בוועדה לבחירת שופטים. אם יפרסמו את מה שיש על הטלפון שלו, אנשים יגעלו מהאופן שבו הוא מינה שופטים ושופטות". על התכנון להוצאת חברי הלשכה מהוועדה לבחירת שופטים אמר: "היא לא חוקית, לא חוקתית ואי אפשר לעשות אותה בחד-צדדיות. זו שיטה שקיימת כמעט 75 שנה, מאז קום המדינה, וזו שיטה שיש בה רוב מקצועי. עורכי הדין בוועדה עושים עבודת קודש ומייצגים את הציבור ועורכי הדין.
בריאיון לאולפן ynet אמר בכר: "מאז שנבחרתי הפך קונצנזוס שלשכת עורכי הדין נשארת בוועדה לבחירת שופטים. תראו את החוקים שרוצים לקדם היום, אלה לא החוקים של הוועדה לבחירת שופטים. אבל לגבי אפי נוה, אין עורך דין אחד שיסכים להיות בלשכה שבראשה עומד עבריין מורשע שביזה והשפיל נשים".

4 צפייה בגלריה
פאפרצי של אפי נוה יוצא מלשכת עורכי הדין בתל אביב ב-09.01.19
פאפרצי של אפי נוה יוצא מלשכת עורכי הדין בתל אביב ב-09.01.19
"באנו לשקם את לשכת עורכי הדין". נוה
(צילום: אבי מועלם)
אפי נוה, מנגד, הגיב לדבריו של בכר הבוקר בריאיון ל-ynet radio: "אף אחד מהקואליציה לא ידבר איתו ואף אחד לא יענה לו לטלפון. שום קשר לא יהיה לו. הוא צובע את עצמו שמאלה ממרצ, חבר לארגונים קיצוניים, והוא רוצה להביא את הפרקליטות שתנהל את לשכת עורכי הדין".
לדבריו, "הגופים שמממנים אותו הם גופים קיצוניים, הם לא שייכים ללשכה. מי שנותן לו את המימון, אלה גופים שאתה שואל את עצמך מה להם וללשכת עורכי הדין. כל אחד מהם נתן לו חצי מיליון שקל, והם מנהלים את ההפגנות נגד המהפכה, כך הם קוראים לעצמם. מה לנו ולמקומות האלה? אנחנו לשכה מקצועית, ובאנו לשקם ולתקן את לשכת עורכי הדין".
על האשמת בכר שאם ישתף פעולה יביא להוצאת הלשכה מהוועדה לבחירת שופטים: "תפיסת העולם שלי היא שמרנית, אני חושב שבתי המשפט לא צריכים להתערב בכל דבר. אני לא פרוקסי של לוין, אני אבחר להיות ראש לשכה כדי להוציא את הלשכה מהוועדה? זה מופרך. ברור שהיא חייבת להיות חלק מהוועדה לבחירת שופטים ומרכיב מרכזי בה. אנחנו הגורם המקצועי, שנותן את המילה לגבי התנהלות השופטים המועמדים".
נוה התייחס לפרשות שעלו לכותרות בזמן היותו ראש הלשכה: "אני לא חף מטעויות. אני לומד ומתקן את עצמי, ובאתי לשנות. אני מגיע הרבה יותר מפויס, יותר חכם, ומבטיח לכם שהקדנציה הזאת תהיה הרבה יותר טובה מהקודמת. אף פעם לא הצליחו להביא את מיצוב הלשכה למקום שאני הבאתי אותה. אנחנו הארכנו את ההתמחות, שינינו את מתכונת בחינת ההסמכה, החזרנו את הכוח ללשכה".