גנץ ביקש לבחון הגדרה של לה פמיליה כארגון טרור אלי ג'רבי אורי נרוב
(צילום: סטס קופולו)

הקריאה של שר הביטחון בני גנץ לבחון את הגדרת לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור, כבר מהדהדת בקרב התומכים והמתנגדים למהלך. עו"ד אורי נרוב, מנהל המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה, אמר הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet כי "גם לה פמיליה וגם להב"ה הם ארגונים בעלי אוריינטציה מאוד גזענית ומאוד אלימה". אלי גרבי, אוהד בית"ר ירושלים שעמה מזוהה לה פמיליה, אמר: "אני לא מצדיק אלימות, אבל להכריז עליהם כארגון טרור?"
הקריאה של גנץ אתמול לבחון את הגדרת ארגוני הימין הקיצוני כארגוני טרור, הגיעה יום אחרי ההתפרעויות של קומץ משתתפים במצעד הדגלים בירושלים, בהם פעילי לה פמיליה שבין היתר תקפו כלי רכב של ערבים, יידו אבנים ובקבוקי זכוכית וקראו קריאות נאצה כמו "מוות לערבים" ו"שיישרף לכם הכפר".
2 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים נעצר בשער שכם
מצעד הדגלים נעצר בשער שכם
"ראינו פעילות משמעותית של הארגון בהסתה, בטרור נגד ערבים" לה פמיליה במצעד הדגלים, שלשום
(צילום: רויטרס )
גרבי, שנוהג לשבת ביציע המזרחי באצטדיון טדי שמאוכלס גם בפעילי לה פמיליה, מחה: "אחרי חודש וחצי שעשו לנו שטיפת מוח 'תיזהרו ברמדאן, לא נרגיז אותם', ולאחר מכן הלוויה של העיתונאית (שירין אבו עאקלה) שהשתתפו בה עשרות אלפים ולכלכו על העם היהודי מכל הכיוונים ועשו טרור בבירת ישראל, לא אמרו על זה כלום. באו כמה יהודים טובים, שיבוא שר הביטחון ויגיד לי מה ההגדרה של טרוריסט".
גנץ אומר שהבעיה היא שהם מקללים ותוקפים ערבים. "אני לא בא לגבות אף אחד ובטח לא מצדיק אלימות, אבל מכאן ועד לדבר באותה נשימה על ארגון טרור? הוא שר הביטחון, אם הוא היה גבר כשר ביטחון במדינה ריבונית, אחרי 55 שנה שבא מהצנחנים שכבשו את ירושלים, הוא זה שצריך היה להוביל את מצעד הדגלים בירושלים. הוא הראשון שהיה צריך להוביל ואחריו כל עם ישראל.
"הם פוחדים, הם מקשקשים. מה הם (לה פמיליה) עשו? אמרו 'שיישרף לכם הכפר', שמעתי את זה. לפני שבוע הייתה זרקו אבנים בסילוואן על שיירות אוטובוסים. איפה הייתם? למה אתם לא מדברים? אתם מתביישים להיות ישראלים? איפה התקופה של 'טוב למות בעד ארצנו?' למה לא מכריזים ארגון טרור על הסטודנטים ששיבחו והניפו דגלי אש"ף בלב תל אביב?"
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"הוא היה להוביל את מצעד הדגלים בירושלים. ואחריו כל עם ישראל". שר הביטחון בני גנץ
(צילום: עמית שאבי)
עו"ד נרוב אמר: "האירועים שאנחנו מדברים עליהם, שהתרחשו ביום ירושלים, מהווים שרשרת מסוימת. לא מדובר במשהו נקודתי שקרה ועל זה החליט שר הביטחון שצריך להכריז עליהם ארגוני טרור. מדובר בפעילות ארוכת שנים, גם להב"ה וגם לה פמיליה, שהם פשוט ארגונים בעלי אוריינטציה מאוד גזענית ומאוד אלימה. לה פמיליה כבר הוכרה ב-2005 בקבוצת בית"ר ירושלים שחלק מהמטרות שלה היו לזרוע אלימות וונדליזם מתוך אידיאולוגיה אנרכיסטית וגזענית".
נציג המרכז הרפורמי לדת ולמדינה הוסיף: "חוק המאבק בטרור והשימוש בו הוא קיצוני וצריך לשמור אותו למצבים קיצוניים. הבעיה שגם להב"ה וגם לה פמיליה נוקטים פעילות אלימה וגזענית כבר שנים ארוכות, לא רק הסתה אלא דברים שנעשים בפועל. ההסתה מתורגמת למעשים בפועל. ב-2016 נעשה מבצע אכיפה נרחב נגד לה פמיליה והוגשו כתבי אישום בגין מעשי אלימות חמורים. גם ב'שומר החומות' ראינו הסתה שלהם ופעילות לצד ארגון להב"ה נגד ערבים".
השר בר-לב תומך בקריאה של גנץ

השר לביטחון פנים עמר בר-לב הביע תמיכה בקריאה של גנץ. באירוע פתיחת נקודת משטרה במועצה האזורית בני שמעון, אמר השר בר-לב: "צריך להוציא את לה פמיליה אל מחוץ לחוק, אין לארגונים כאלה מקום במדינה דמוקרטית".
בהכנת הכתבה השתתפה אילנה קוריאל