בזה הוא מתעסק: שר המשפטים יריב לוין תהה הלילה (בין ראשון לשני) למה ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' אהוד ברק, מוזמן להרצות בפני קצינים בצה"ל. הוא הפנה את השאלה לרמטכ"ל הרצי הלוי - והשרים נדהמו. "למה נותנים לאהוד ברק ולגונן בן יצחק (פעיל מחאה) לדבר בפני קצינים במכללה לביטחון לאומי? הם מעודדי סרבנות", שאל לוין את הרמטכ"ל.
לאחר הדיון אמרו שרים שהם נדהמו מכך שבזמן שמתנהלת מלחמה בדרום ובצפון, זו השאלה היחידה ששר המשפטים בוחר לשאול את הרמטכ"ל.
2 צפייה בגלריה
יריב לוין הרצי הלוי מירי רגב
יריב לוין הרצי הלוי מירי רגב
יריב לוין והרצי הלוי
(צילום: שלו שלום, תומר שונם הלוי, יובל חן)
הרמטכ"ל השיב לשאלתו של לוין כי הוא בכלל לא יודע מי הוא גונן בן יצחק. "אני לא מנהל את כל מי שאמור להרצות. לפעמים כן נותנים לראשי ממשלה לשעבר לדבר", הוא אמר בהתייחסו לאהוד ברק. השרה גילה גמליאל אמרה בתגובה לדבריו כי "הבעיה שאצלנו בליכוד אין ראשי ממשלה לשעבר" - והשרים פרצו בצחוק.
במהלך הדיון נדחו כל הסנקציות נגד הרשות הפלסטינית, מסיבות פרוצדורליות, אך הן צפויות לעלות שוב בישיבת הקבינט הבאה. עימות חריף התפתח סביב הנושא בין שר החוץ ישראל כ"ץ למועצה לביטחון לאומי, שהמליצה על שורת סנקציות חריפות נגד המדינות שהכירו במדינה פלסטינית.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ ישראל כ"ץ קרא בביקורו הראשון בגרמניה לשחרור כל החטופים וחשף בפני הקהילה הבינלאומית בוועידת הביטחון של מינכן את "תיק אונר"א
שר החוץ ישראל כ"ץ קרא בביקורו הראשון בגרמניה לשחרור כל החטופים וחשף בפני הקהילה הבינלאומית בוועידת הביטחון של מינכן את "תיק אונר"א
זעם על המל"ל. ישראל כ"ץ
(צילום: בועז ארד)
כ"ץ זעם על כך בפני ראש המל"ל צחי הנגבי, ואמר כי לא ייתכן שהמל"ל "תקבע לי מה לעשות" מבלי להשאיר מרחב תמרון. הוא טען שהמהלך לא תואם איתו. שרים יצאו להגנתו של כ"ץ ואמרו כי לא ייתכן שהמל"ל תכפה על השרים מדיניות בלי לתאם איתם. לבסוף הוסכם שכל הצעדים יחזרו לדיונים, ושרים שנכחו טענו שבמל"ל הציעו צעדים מרחיקים לכת מדי.
בישיבה התפתח ויכוח סוער גם בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. לאחר שהיועמ"שית העירה כי חלק מצעדי התגובה נגד הרשות הפלסטינית לא תואמו עם הייעוץ המשפטי, בן גביר תקף אותה ואמר: "יש לך מדיניות ברורה, את רוצה שהשרים יהיו עציצים ואת מנהלת את כל הממשלה וכל המדיניות". בתום הישיבה פרסם בן גביר ציוץ שבו הציב עציץ על שולחנו, רמז לאותו ויכוח בקבינט.