בית הדין הצבאי בבית ליד גזר היום (חמישי) שלושה חודשי מאסר על תנאי והורדת לדרגת סמל על סגן נ', שירה למוות בשוגג בחבריו ליחידה באגוז - מפקדי הפלגות איתמר אלחרר ואופק אהרון - והודה במסגרת הסדר טיעון שנחשף ב-ynet בכתב אישום מתוקן בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות.

3 צפייה בגלריה
גזר דין למפק"צ שירה בשוגג בשני קציני אגוז בבסיס נבי מוסא
גזר דין למפק"צ שירה בשוגג בשני קציני אגוז בבסיס נבי מוסא
סגן נ' בדיון בבית הדין הצבאי
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בכתב האישום המקורי יוחסה לנ' עבירה של גרימת מוות ברשלנות לאחר שירה למוות בשוגג בשני מפקדי הפלגות ביחידה, סמוך לבסיס נבי מוסא. במסגרת ההסדר סוכם בין הצדדים כי העונש שיוטל עליו הוא הורדה לדרגת סמל ומאסר מותנה.
בזמן שבני משפחת הקצינים בכו בעת הקראת גזר הדין, שלושת שופטי בית הדין אמרו כי "כאבן של המשפחות קשה מנשוא. מדובר בחריגה מסמכות. הנאשם כשל בהפרת הכללים, יצא לסיור ללא אישור ודיווח, ודרך את נשקו בעלייה לגבעה - התנהגות בניגוד לערכי וחוקי צה"ל. הנזק שנגרם הוא בלתי הפיך".
המפגש בין בנות הזוג של איתמר ואופק

3 צפייה בגלריה
משפחות הקורבנות בביהמ"ש בית ליד, גזר דין למפק"צ שירה בשוגג בשני קציני אגוז בבסיס נבי מוסא
משפחות הקורבנות בביהמ"ש בית ליד, גזר דין למפק"צ שירה בשוגג בשני קציני אגוז בבסיס נבי מוסא
בני משפחות הקצינים בדיון: "תתבייש לך"
(צילום: יריב כץ)
"האירוע הותיר צלקות (נפשיות, רב"צ) בנאשם, ולא נותן לו מנוח", קבעו השופטים, והוסיפו כי אחד מהם סבר כי יש לחרוג מהסדר הטיעון ולהטיל על הנאשם הורדה לדרגת טוראי ולא לסמל.
בסיום הקראת גזר הדיו ביקש עו"ד רן כהן רוכברגר, המייצג את משפחות המנוחים, להתיר לפרסום את פרטיו האישיים של סגן נ'. סנגוריו התנגדו לבקשה. בית הדין קבע שהצדדים יגישו את טענותיהם בנושא בכתב, ולאחר מכן תתקבל החלטה. בסיום הדיון קראו בני משפחות הקצינים לעבר סגן נ' "תתבייש לך", ובהמשך זעמו על כך שהוא לא לקח אחריות.
אלי אהרון, אביו של אופק, אמר: "הנאשם הודה בהכול, והתביעה עשתה איתו ממש חסד - כי אם זה היה תלוי בנו, בהורים השכולים, לא היינו עושים לו שום חסד. אני ואופק לא סולחים לו. הוא הרג, הוא לא ירה בהם. הוא הרג את הבן שלי, רב סרן אופק אהרון, ואת איתמר אלחרר. אני ואופק ומשפחת אהרון ואלחרר לא סולחים לו".
בדיון שבמסגרתו הורשע סגן נ' בשבוע שעבר ציינו משפחות המנוחים כי ניתנה לו אופציה להגיע לשבעה, אבל הוא בחר שלא להשתתף בצערן ולהתנצל. לצד זאת, נ' עצמו אמר בדיון כי "אין לי מילים שיביעו את הכאב שלי מכל האירוע הבאמת נורא הזה. אני מצטער על זה מאוד".