בנט: "שינינו אסטרטגיה מול איראן, העלינו הילוך. פועלים בכל זמן ומקום"
(צילום: ערוץ כנסת )

אחרי שורת מקרי מוות מסתוריים באיראן, ראש הממשלה נפתלי בנט כינה את השנה האחרונה "שנת מפנה" במאבק ברפובליקה האיסלאמית ואמר כי "אנחנו פועלים בכל זמן ובכל מקום" - ובמערכת הביטחון לא אהבו את ההתבטאויות האלה.
"מדובר בתקיעת אצבע בעין לאיראנים, תקיעת אצבע מיותרת שעלולה להגביר את המוטיבציה שלהם לגבות מחיר", אמר ל-ynet גורם ביטחוני בכיר לאחר דבריו של בנט בוועדת חוץ וביטחון. לדברי הגורם הבכיר, איראן מתכננת פיגוע נקמה ואין סיבה לעודד אותם עוד יותר לבצע אותו.
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
רה"מ בוועדת חוץ וביטחון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גורמים נוספים ציינו כי בתקופה הזו רצוי לשתוק, בזמן שהמאמצים הדיפלומטיים נעשים מול האמריקנים ומול הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). ביום שישי האחרון נפגש בנט עם מנכ"ל סבא"א רפאל גרוסי, שהגיע לביקור בזק מפתיע בישראל על רקע הדוח שקבע כי טהרן מתחמקת משאלות סוכנות הגרעין, ובנט אמר לו כי בכינוס סבא"א יש להעביר לאיראן "מסר חד וברור".
בהופעתו היום בוועדת חוץ וביטחון בנט שבר למעשה את העמימות. הוא הציג בפני חברי הוועדה סקירה ביטחונית-מדינית והתמקד בנושא האיראני. "השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית מול איראן", אמר ראש הממשלה לחברי הוועדה. "אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין נגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם. אנחנו העלינו הילוך".
"מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים", הוסיף בנט, לאחר שורת מקרי המוות המסתוריים באיראן. "ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - הימים האלה תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".
בנט אמר כי "בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו 60% העשרת אורניום - ללא שום תגובה נגדית. עולם כמנהגו נהג. ישראל לא יכולה להשלים עם מצב כזה, ולא תשלים. ביום שישי האחרון פגשתי את מנכ"ל סבא"א, ושוחחנו על כך. הבהרתי לו את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו פועלים ונמשיך לשמור לעצמנו את חופש הפעולה לפעול תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש - עם הסכם, בלי הסכם, שום דבר לא כובל את ידינו".
"אנחנו לא רק אומרים את זה, אלא גם מקיימים את זה", הדגיש בנט והתייחס למפגש מועצת הנגידים של סבא"א, שמתכנסת היום. "אנחנו מצפים שהיא תציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן, ותבהיר לו כי אם ימשיך במדיניותו המתריסה בתחום הגרעין, הם ישלמו על כך מחיר כבד".