כארבעה חודשים חלפו מאז שהיימנוט קסאו (10) נעלמה מבניין מגוריה בצפת, והסוכנות היהודית - יחד עם בני משפחתה - מעלה את סכום הפרס הכספי שיימסר למי שיעביר למשטרה מידע שיוביל למציאתה.
התיעוד האחרון של היימנוט

2 צפייה בגלריה
בלצ'או קסאו
בלצ'או קסאו
אמא של היימנוט עם תמונתה
(צילום: אביהו שפירא )
בסוף חודש פברואר הכריזה הסוכנות היהודית על פרס כספי בסך 100 אלף שקלים, וכעת הגדילה אותו ל-150 אלף שקלים. לצד גיוס המונים שערכה המשפחה, בהיקף של כ-200 אלף שקלים, עומד הפרס הנוכחי על 350 אלף שקלים.
"אני מקווה שהסכום הזה יחזק ויעודד אנשים למסור לנו מידע שייתן לנו כיוון באשר לגורלה", אמרה ירוס, אחותה הגדולה של היימנוט. "אולי זה יעזור. אנחנו מאמינים שאין סיכוי שאף אחד לא ראה אותה שלוקחים אותה".
לדבריה, "עד עכשיו אנחנו לא יודעים כלום על היימנוט. מי לקח אותה, ולאן. במשטרה מבטיחים שלא יפסיקו את החיפושים ואת המאמצים למצוא אותה, אבל בשטח כבר לא מחפשים".
2 צפייה בגלריה
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו
היימנוט בת ה-10 נראתה בפעם האחרונה ב-25 בפברואר, כשהיא לובשת טרנינג ורוד ומעליו חצאית שחורה, ועם נעלי ספורט לבנות. גובהה הוא כ-120 ס"מ. בת ה-10 חזרה מטיול שנתי עם כיתתה, יצאה לפעילות במרכז הקליטה בצפת - ומאז נעלמו עקבותיה ולא ברור מה עלה בגורלה.
בתיעוד האחרון שהוציאה המשטרה ממצלמות האבטחה, נראתה היימנוט בכניסה למרכז הקליטה בשעה 19:00, מחלקת עלוני בחירות לרשויות המקומיות. בצילום נראית היימונט נכנסת לבניין, אך אין תיעוד שלה יוצאת ממנו. במשך שבועות ארוכים, בכל שעות היממה, הפעילה המשטרה אלפי מתנדבים שהתגייסו לסייע בחיפושים אחרי היימנוט. כעת מתמקדת המשטרה בחקירת נסיבות היעלמותה של הילדה, ופועלת על בסיס מידע מודיעיני וצעדים הנובעים ממהלכי החקירה.
מרגע היוודע דבר היעלמותה של היימנוט, צוות מרכז הקליטה המופעל על-ידי הסוכנות היהודית עטף את המשפחה מבחינה רגשית וכלכלית ומסייע בכל הנדרש למשטרה במאמץ למציאתה. "קיווינו בכל מאודנו שבשלב מוקדם יותר יימצא קצה חוט שיוביל את התעלומה הזאת לפתרון חיובי עבור היימנוט ובני משפחתה, ואנו עדיין מקווים ועושים הכל כדי שזה יקרה" אמר הבטאמו יוסף, הממונה על קליטת עולי אתיופיה בסוכנות היהודית. הוא ציין כי "לצד העלאת הפרס, אנו מלווים את המשפחה ועורכים פעולות שונות על מנת לעורר מודעות נרחבת למטרה העליונה של כולנו".
בני משפחתה של היימנוט מתחננים כי כל היודע דבר אודות מקום הימצאה יתקשר מיד למשטרה במוקד 100.