הותר לפרסום: רס"ן אייל שומינוב (24) מכרמיאל, מפקד פלוגה בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי, נהרג מפגיעת טיל נ"ט במהלך פשיטה על שכונת זייתון שבעיר עזה.
2 צפייה בגלריה
רס"ן אייל שומינוב
רס"ן אייל שומינוב
רס"ן אייל שומינוב ז"ל
הריאיון של קצין גבעתי ל-ynet, ביולי האחרון
(צילום: אסף חן)

בסוף חודש יולי האחרון, יותר מחודשיים לפני פתיחת המלחמה, התראיין ל-ynet שומינוב - אז מ"פ הר ברכה בגדוד שקד - וסיפר על פעילות הגדוד באזור שכם. "צריך לזכור את כל הפיגועים שלא קרו, וזה בזכות פעילות צה"ל בשטח", אמר אז. "כל לילה אנחנו עושים פעילות התקפית ומסכלים הרבה מאוד מחבלים, וזה מה שאמור להביא את הביטחון".

"מפקד שמנהיגות ודוגמה אישית נשקפו לאורך כל פיקודו"

הבשורה על נפילתו של רס"ן שומינוב היכתה שוב בעיר כרמיאל שאיבדה עוד אחד מבניה ובנותיה במלחמת חרבות הברזל. "אנחנו בהלם. עם ישראל איבד את אחד הלוחמים היקרים שלו", ספד לו חיים סויבלמן, שהיה מחנך הכיתה של שומינוב מכיתה י' ועד יב' בתיכון אורט פסגות בעיר. "הייתי מאחל לכל מחנך תלמיד כזה עם ערכים וכבוד. גם כשיצאנו למסע בפולין תמיד הוא היה מתנדב ובראש. מלח הארץ". הוא ההרוג השישי מקרב בוגרי בית הספר שנפלו במערכה מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.
סויבלמן עקב בחודשים האחרונים בדאגה רבה אחר תלמידיו ולא הופתע כששמע כי שומינוב שנפצע בהיתקלות עם מחבלים בשבעה באוקטובר לא ויתר ודרש לחזור מהר למערכה. "הוא חזר לצבא ושלחו לנו תיעוד שלו כשהדליק חנוכייה באחד מיישובי העוטף. אייל היה אחד שלא מוותר. גם כתלמיד תמיד השתדל ועשה כל מאמץ כדי להצליח. ברור שגם בצבא הוא יהיה כל כולו למען המדינה". שומינוב שהיה האמצעי במשפחתו הותיר אחריו הורים, אחות ואח.
2 צפייה בגלריה
שכונת זיתון ברצועת עזה
שכונת זיתון ברצועת עזה
שכונת זיתון ברצועת עזה. האזור שבו נפל שומינוב
(צילום: הטלוויזיה הפלסטינית)
ברשתות החברתיות פורסמו הלילה סיפורים רבים אודותיו של "המפקד הכי נערץ, הכי גיבור, מקצועי ואבא ללוחמיו", כפי שכתבה שרון מרטין, אם ללוחם ששומינוב היה מפקדו. היא כתבה כי היה "המפקד שמנהיגות ודוגמה אישית נשקפו לאורך כל פיקודו. המ"פ שנפצע ב-7.10 ובחר לברוח מבית החולים ולפקד על לוחמיו. מי שהיה אמור להיות אזרח ונשאר להילחם ולפקד. תמיד שמר על כולם שאף אחד לא יפגע. תמיד ראשון בחוד. כשנהרג - היה לבדו, בלי שיפגעו נוספים איתו".
מיכל גלר, אימו של גלעד שהיה פקודו של שומינוב ונפצע אף הוא בתחילת המלחמה, כתבה: "אין אותיות בשפה העברית שיכולות לחבר את הכאב שיש לי בגוף ובנשמה עכשיו. מפקד הפלוגה העילוי הנשמה, המקצוען, והאבא והאמא של הפלוגה של גלעד שלנו נהרג. זה פשוט בלתי נתפס. ברוך דיין האמת! אבא תרחם".
ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, פרסם הודעת אבל בה נכתב: "פלורה ואשר היקרים, משתתפים בצערכם ונעמוד לצידכם".
מאז 7 באוקטובר נהרגו 577 חיילי צה"ל, 238 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. לפי שעה מאושפזים בבתי החולים 317 פצועים, בהם 29 שמצבם קשה. מפרוץ המלחמה נפצעו 2,962 לוחמים, 453 מהם באורח קשה.