19 צפייה בגלריה
חלק מקורבנות הכבישים של ספטמבר 2021
חלק מקורבנות הכבישים של ספטמבר 2021
חלק מקורבנות הכבישים של ספטמבר 2021
(באדיבות המשפחה)
מורן, דקל, ליאם, אנאל, אשר, שאול, חוסאם, ברק וחאלד. אלו רק חלק משמותיהם של 32 בני אדם שנהרגו בכבישים במהלך חודש ספטמבר 2021 שהגיע שלשום (חמישי) לסיומו. על פי נתוני הרלב"ד, מדובר בספטמבר המדמם ביותר בשנים האחרונות - בשנת 2020 נהרגו בחודש זה 27 בני אדם, ב-2019 נהרגו בספטמבר 24 בני אדם ובשנת 2018 נהרגו 17 בני אדם בחודש זה. בעמותת אור ירוק מציינים כי החודש החולף הוא אחד החודשים האדומים והקטלניים ביותר השנה בכבישים. "יותר מהרוג אחד בכל יום בממוצע", אמרו. כך זה נראה.

29 בספטמבר: שישה הרוגים, משפחה נהרסה

ביום רביעי האחרון נהרסה משפחת בן אלי ממעלות תרשיחא בתאונה הקטלנית בכביש 89 סמוך לחורפיש שבגליל העליון. אם המשפחה מורן בן אלי (35), הבנים דקל (15) וליאם (11) והבת אנאל (5) נהרגו. אבי המשפחה ראובן (35) אושפז בבית החולים רמב"ם שבחיפה במצב בינוני-קשה. הרוג נוסף הוא נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה - אשר בסון, בן 76 מקריית ים. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.
חינכה את דקל וליאם: "פשוט לא נתפס שבשנייה משפחה שלמה הולכת"
(צילום: אביהו שפירא)

19 צפייה בגלריה
מורן בן אלי, ילדיה דקל, ליאם ואנאל, ונהג האוטובוס אשר בסון שנהרגו בתאונה בכביש 89
מורן בן אלי, ילדיה דקל, ליאם ואנאל, ונהג האוטובוס אשר בסון שנהרגו בתאונה בכביש 89
מורן בן אלי, ילדיה דקל, ליאם ואנאל, ונהג האוטובוס אשר בסון שנהרגו בתאונה בכביש 89
19 צפייה בגלריה
תאונה קשה בין אוטובוס לרכב פרטי ליד חורפיש שבגליל
תאונה קשה בין אוטובוס לרכב פרטי ליד חורפיש שבגליל
זירת התאונה בכביש 89
(צילום: אייל מרום, איחוד הצלה סניף מעלות)
"אין לי כעס כלפי נהג האוטובוס", אמר אתמול אחיו של ראובן, עמי בן אלי, לאחר הלווייתו של בסון. "אני מאוד משתתף בצער המשפחה, אני יודע שהם איבדו את היקר להם מכול. אבל אנחנו רוצים לשמוע מחוקרי תאונות הדרכים מה בדיוק קרה שם".
מוקדם יותר באותו יום נהרג רוכב אופניים בן 73 מפגיעת משאית ברחוב בורכוב פינת כצנלסון ברעננה. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו כעבור זמן קצר.
19 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים הקטלנית ברעננה בית משאית לרוכב אופניים
זירת תאונת הדרכים הקטלנית ברעננה בית משאית לרוכב אופניים
זירת התאונה ברעננה
(צילום: ביקורת בונה)
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א שמחה רוזנברג שהגיע לזירה סיפר כי "רוכב האופניים נלכד מתחת למשאית כשהוא מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. חילצנו אותו במהירות וביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".

27 בספטמבר: בן 4 נהרג מפגיעת אוטובוס

בפזורה הבדואית בנגב, סמוך לנבטים, נהרג ילד בן 4 מפגיעת אוטובוס. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום דיווחו כי הילד סבל מפגיעה רב-מערכתית וקבעו את מותו במקום.
פרמדיקית מד"א ולריה פנפילוב וחובש בכיר במד"א שי בנימין סיפרו: "סמוך לכביש הראשי חברנו לרכב שהוביל אותנו לפזורה. הילד היה מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר אלא לקבוע את מותו".

24 בספטמבר: חצה במעבר חצייה - ונהרג מפגיעת אוטובוס

הולך רגל בן 76 שחצה את הכביש במעבר חצייה בעיר מגוריו קריית שמונה נהרג בבוקר מפגיעת אוטובוס. צוותים רפואיים שהוזעקו למקום התאונה קבעו את מותו של הגבר. הנהג הפוגע, בן 51, עוכב על-ידי המשטרה.
19 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בקריית שמונה
זירת תאונת הדרכים בקריית שמונה
זירת התאונה בקריית שמונה
פרמדיק מד"א איגור קרסני, שהגיע לזירת התאונה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, וסובל מפגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל הנשמות, עצירת דימומים ומתן תרופות והעברנו דיווח למוקד על מנת להזניק את מסוק מד"א. במהלך הטיפול הרפואי יחד עם צוות המסוק של מד"א שנחת במנחת סמוך, מצבו של הפצוע הידרדר ונאלצנו לקבוע את מותו".

23 בספטמבר: דריסה מול הקניון בירושלים

הולכת רגל בת 77 נדרסה למוות על ידי משאית גרר במעבר חצייה מול קניון הדר בשכונת תלפיות בירושלים. פלג גופה התחתון נלכד תחת המשאית ואחרי שחולצה היא פונתה לבית החולים שערי צדק, שם נקבע מותה.
19 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים
זירת תאונת הדרכים
זירת התאונה בירושלים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ביני אשכנזי, שהגיע לזירה לאחר התאונה, סיפר: "האישה נלכדה תחת המשאית ובעלה שהיה שם ניסה לעזור לה. התקשרתי למד"א והתבלבלתי במילים. ניסיתי לקרוא תהילים וגם בהם התבלבלתי".

22 בספטמבר: חייל נהרג - יום לפני יום הולדתו

רב"ט שאול ויצמן מנהריה התנגש במשאית ליד חדרה ונהרג כשעשה את דרכו מהבסיס לביתו על קטנוע דרך כביש 4, יום לפני חגיגות יום הולדתו ה-19. הוא הותיר אחריו את האם דורית, האחיות בת אל והדר והאחים יובל ועופר, שמתקשים לעכל את הבשורה: "הלוואי ואפשר היה למנוע מקרים כאלה, לשפר את ההסעות לחיילים ולהוסיף אוטובוסים ישירים, שלא יקרה שוב מצב כזה שאמא תחכה בבית - והבן לא יגיע".
בני משפחתו סיפרו ל-ynet כי אהבתו לאופנועים מילאה את חייו. גם בשירותו הצבאי הוא התעקש לשרת ביחידת האופנועים של המשטרה הצבאית, וסירב לכל הצעה אחרת. "הוא ידע הכול על אופנועים - גם מהצד המעשי של הרכיבה וגם מהצד הטכני", סיפרה בכאב אחותו בת אל. "בכל יום שישי הבית היה נראה כמו גראז'".
19 צפייה בגלריה
שאול ויצמן ז"ל
שאול ויצמן ז"ל
שאול ויצמן, נהרג יום לפני יום הולדתו ה-19
(צילום: אביב מאמו)
19 צפייה בגלריה
זירת התאונה בחדרה
זירת התאונה בחדרה
זירת התאונה בכביש 4
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
את הקטנוע ויצמן שאל מחבר, משום שהאופנוע שלו היה זקוק לטיפול שלא הספיק לבצע. "הוא התקשר לאמא ואמר לה שהוא יוצא לדרך", שחזרה בת אל. "בהמשך שמענו בתקשורת וברשתות החברתיות על התאונה. אמא ניסתה להתקשר אליו והוא לא ענה. היא כבר עשתה לבד אחד ועוד אחד, ולצערנו - הבנו שקרה אסון".
בת אל ביקשה להדגיש כי שאול "היה רוכב בעל ניסיון, זהיר, שומר חוק. הוא תמיד היה מצויד בציוד מגן הכי איכותי - כולל הקסדות הכי בטיחותיות שיש. הוא לא חסך בכלום. ממה שהבנו, היה מדובר בבלימת חירום של המשאית".

19 בספטמבר: ארבעה הרוגים בתאונות עצמיות

נהגת בת 77 נהרגה אחר הצהריים בתאונה עצמית שהתרחשה בחניון תת-קרקעי במרכז לרפואה יועצת של קופת חולים כללית ברחוב נעמי שמר בחולון. מטפלת סיעודית שהייתה איתה ברכב, בת 45 מהפיליפינים, נפצעה אנושות ומותה נקבע בבית החולים. נוסע נוסף, כבן 80, נפצע באורח בינוני.
19 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת התאונה בחולון
תיעוד מזירת התאונה בחולון
זירת התאונה בחניון בחולון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
החובשים דניאל גיאת ונתן רוס ממד"א שהגיעו למקום על אופנועים אמרו כי "הגענו לכניסה לחניון וראינו את הרכב שהתנגש בקיר עם פגיעות קשות בחלקו בקדמי. נהגת הרכב הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. חילצנו אותה מהרכב וביצענו פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה. גבר חולץ מהמושב שליד הנהג ואישה חולצה מהמושב האחורי. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם להמשך טיפול בבית החולים כשמצבם בינוני וקשה. במהלך הפינוי לבית החולים מצבה של הפצועה הידרדר וביצענו בה פעולות החייאה".
באותו יום לפנות בוקר נהרג רוכב אופנוע בן 20 כשהחליק על כביש 1 לכיוון ירושלים סמוך למחלף שורש. "מדובר בתאונה מזעזעת", אמר חובש מד"א אליהו ארנטרוי שהגיע לזירת התאונה. "ראינו אופנוע מפורק, ובמרחק ממנו שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו בשטח".
19 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
רוכב אופנוע כבן 20 החליק. זירת התאונה בכביש 1
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
19 צפייה בגלריה
חוסאם נדאף
חוסאם נדאף
נהרג בהתנגשות רכב בעץ בעכו. חוסאם נדאף
מוקדם יותר באותו לילה התנגש רכב בעץ ברחוב בן עמי בעכו, ושלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו. השלושה פונו לבית החולים לגליל בעיר - אחד מהם במצב קשה עם חבלות בראש ובגפיים, והיתר במצב קל-בינוני. כעבור יומיים נקבע בבית החולים מותו של הפצוע קשה, חוסאם נדאף, תושב עכו בן 23.

17 בספטמבר: בן 20 נהרג בהתנגשות בין שני כלי רכב

צעיר כבן 20 נהרג בערב בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב פרטיים בכביש 80, סמוך לצומת ערערה בנגב. צוות מד"א שהוזעק לזירת התאונה קבע את מותו במקום, ופינה לבית החולים סורוקה בבאר שבע שני צעירים נוספים כבני 20 שהיו עמו ברכב ונפצעו באורח קשה.
19 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 80 סמוך לצומת ערערה בנגב
זירת תאונת הדרכים בכביש 80 סמוך לצומת ערערה בנגב
זירת תאונת הדרכים בכביש 80
(צילום: חוסיין תיעוד מבצעי מד"א )
פרמדיק מד"א מועאד אלעמור סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני כלי רכב מעוכים. ברכב אחד נלכדו שלושה צעירים כבני 20, הנוסע שישב ליד הנהג היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. הוא סבל מחבלה רב מערכתית, לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו במקום. הנהג ונוסע שישב מאחור היו בהכרה וסבלו מחבלה רב מערכתית קשה. מהרכב השני, הנהג חילץ את עצמו כשהוא סובל מחבלות בגב, בגפיים ומצבו בינוני. הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבית חולים".

16 בספטמבר: רוכב אופנוע נהרג בשטח פתוח

רוכב אופנוע בן 21, תושב שייח דנון, נהרג במהלך רכיבה לילית בשטח פתוח סמוך לצומת געתון שבצפון. חובש בכיר במד"א סמיח עבד אלקאדר סיפר: "נכנסו עם ניידת טיפול נמרץ לתוך השטח החקלאי ולאחר מספר דקות של נסיעה הגענו לפצוע ששכב בסמוך לאופנוע כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
19 צפייה בגלריה
זירת התאונה בצומת כברי
זירת התאונה בצומת כברי
זירת התאונה באזור צומת געתון. צעיר בן 21 נהרג
(צילום: משטרת ישראל)

15 בספטמבר: "ילד הרעיונות" נדרס ביום הכיפורים

ברק חורי בן ה-12 מרמת גן, שנהרג בכביש 4 ביום הכיפורים, עשה הכול: משחייה תחרותית ועד בניית רובוטים. הוריו סיפרו על ילד מלא רעיונות, ש"ניצל כל דקה בחיים". "הוא אפילו היה אוכל מהר וחוזר להמצאות והרעיונות שהיו לו", סיפרה אמו צופית. "עד הדקה שהיה הולך לישון היו רצים לו מיליון רעיונות בראש. יש אנשים שאומרים יש לי רעיון טוב ולא עושים דבר, אבל הוא לא. הוא עבד על כמה פרויקטים במקביל, או מצייר ושם אוזניות עם מוזיקה של בטהובן".
ריאיון עם הוריו של ברק בן ה-12
(צילום: טל שמעוני)

צופית, יחד עם האב איציק, סיפרו רבות על הבן האמצעי ברק שנפגע מרכב שבו נהג ערן אזולאי, לפי החשד כשהוא שיכור. הבן המיוחד, שעשה הכול מהכול, נהרג כחודש לפני בר המצווה. הוא שחה בנבחרת תחרותית שש פעמים בשבוע, ניגן בפסנתר, שר בלהקות, הרכיב, בנה, סרג ותפר, והרשימה עוד ארוכה.
"הוא עבד כאילו הוא על זמן שאול, כאילו הרגיש שזה ייגמר", סיפרה האם. "פעם הוא הלך לריאיון, וכששאלו מה חסר לך הוא אמר 'זמן'. אני מניחה שהתכוון לכמה שעות ביממה ולא חשב שזה יהיה לזמן שאול בעולם הזה".
19 צפייה בגלריה
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
(באדיבות המשפחה)
בקושי רב, חזרו ההורים ליום הנורא שבו נפרדו מבנם שביקש לרכוב על אופניים לחבר בפתח תקווה. "כבר שנה מנענו את זה בגלל הקורונה. נמנענו מלהתארח אצל אחרים, בעיקר הילדים, וזה בכל זאת החבר הכי טוב שלו. הוא אהב אותו באמת ואמר שרוצה להיפגש איתו – אז הסכמנו", סיפרו.
ברק הכין את עצמו לקראת הרכיבה, עם תיק שבו הניח אוכל ושתייה. כדי להתכונן כראוי עוד יותר, הוא גם הדפיס מפות. "לא רציתי כל כך שילך, אבל אמרתי 'כמה אפשר להחזיק את הילד'", סיפרה האם. "חשבתי שיום כיפור, הכבישים פנויים. עשינו חזרה על הדרך יחד. הכול היה פיקס. הוא התארגן חצי יום לאירוע, ומההתרגשות יצא בלי להגיד שלום".

13 בספטמבר: הרוג בהתנגשות בין טנדר למשאית

תושב מרר כבן 62 מת בערב במרכז הרפואי זיו בצפת לאחר שנפצע קשה בתאונה בכביש 90, בין צומת גומא לצומת כ"ח בגליל העליון. הטנדר שבו נהג התנגש באחורי המשאית שנסעה לפניו, ונהג המשאית נפצע קל. הכביש היה סגור שעה ארוכה באזור התאונה, בשל חקירת המשטרה.
19 צפייה בגלריה
זירת התאונה בגליל העליון
זירת התאונה בגליל העליון
שוטרים בזירת התאונה בגליל העליון
(צילום: דוברות המשטרה)
החובש דן הוכשטין ממד"א סיפר כי "הגענו למקום התאונה וראינו את נהג הרכב הפרטי לכוד ומחוסר הכרה. חילצנו אותו במהירות, ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא סבל מחבלת ראש קשה מאוד ומיד הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם בשטח ופינינו אותו לחבירה עם מסוק מד"א שפינה אותו לבית החולים זיו כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה. נהג המשאית טופל גם הוא במקום ופונה לבית החולים כשמצבו קל".

12 בספטמבר: רוכב אופניים נהרג מפגיעת רכב

רוכב אופניים בשנות ה-60 לחייו נהרג מפגיעת רכב ברחוב שאר ישוב באשקלון. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים ברזילי בעיר תוך כדי שביצע בו פעולות החייאה, אלא ששם הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.
יובל חדאד, פראמדיקית מד"א שהוזעקה לזירה, סיפרה: "ראינו את רוכב האופניים שוכב בצד הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

10 בספטמבר: רוכב אופנוע החליק בנסיעה - ונהרג

רוכב אופנוע בן 30 מקריית מלאכי נהרג בערב לאחר שהחליק בכביש באזור צומת שער הנגב הסמוך לשדרות. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים ברזילי, שם כעבור כמה שעות נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.

6 בספטמבר: שני הרוגים בתאונות בצפון

חאלד כטיב, תושב יפיע בן 22, נהרג בערב בתאונת דרכים עם משאית בכביש 75 באזור מגדל העמק. הרכב שבו נהג כטיב נלכד תחת גלגלי המשאית. לאחר שחולץ ללא סימני חיים, חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום קבעו את מותו.
19 צפייה בגלריה
ההרוג בתאונה חאלד כטיב
ההרוג בתאונה חאלד כטיב
חאלד כטיב, נהרג בתאונה באזור מגדל העמק
בלילה נהרגה נהגת רכב פרטי כבת 20 בתאונה עצמית בכביש 89, סמוך לשמורת נחל שעל שבגליל העליון. המכונית התהפכה ועלתה באש. הפרמדיק ערן פרידלנדר והחובש הבכיר משה בן חמו סיפרו: "הרכב שהיה בשול הכביש התהפך ועלה באש. כוחות הכיבוי שפעלו במקום כיבו אותו ואפשרו לנו להתקרב. נהגת הרכב הייתה מחוסרת הכרה וללא סימני חיים".

5 בספטמבר: רוכב אופנוע נהרג מפגיעת רכב

סמוך לחצות, רוכב אופנוע בשנות ה-40 לחייו נהרג מפגיעת רכב בכביש 40 מצומת ביל"ו לכיוון דרום. ארבעת יושבי הרכב שהיה מעורב בתאונת הדרכים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים קפלן ברחובות.
19 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 40
זירת התאונה בכביש 40
זירת התאונה בכביש 40
(צילום: דוברות איחוד והצלה)
חובש רפואת חירום במד"א, אסף דגמי, סיפר כי "רוכב האופנוע שכב על הכביש במרחק רב מהאופנוע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו פעולות החייאה שכללו הנשמות ועיסויים אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. ארבעת נוסעי הרכב התהלכו בזירה ולאחר טיפול רפואי הם פונו באמבולנס מד"א לבית חולים".

2 בספטמבר: אסון משפחתי בדרך ליום הכלולות

גבר בן 32 נהרג בהתנגשות בין רכבו לבין משאית במזכרת בתיה, בדרך לחתונה של אחותו. אביה של הכלה, שישב ברכב, נפצע באורח בינוני. הכלה קיבלה את הבשורה הנוראה כשהיא לבושה כבר בשמלה הלבנה, אחרי הכנות ארוכות ומרגשות למה שאמור היה להיות היום המאושר בחייה. "כתוצאה מהאסון, החתונה מבוטלת", נכתב בהודעת הסמס שנשלחה למוזמנים הרבים בשמחת בני הזוג, שהייתה אמורה להיערך באותו ערב.
אחת האורחות שהגיעה לבית המשפחה לתמוך בהם ברגעים הקשים סיפרה: "התכוננתי לחתונה שמחה שהאמא של הכלה כל כך ציפתה לה, אבל במקום לרקוד, אני יוצאת מהבית כשאסון נורא פקד אותם". אחת מקרובות המשפחה הוסיפה: "במקום שהחתן והכלה ישמחו ביום המאושר שחיכו לו הם בוכים וכואבים את האסון הבלתי נתפס הזה".
19 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 411 סמוך למזכרת בתיה
זירת התאונה בכביש 411 סמוך למזכרת בתיה
זירת התאונה בכביש 411 סמוך למזכרת בתיה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בני הזוג היו אמורים להתחתן בשטח פתוח לא הרחק ממזכרת בתיה. אחד העובדים באירוע סיפר: "זה רגע קשה. הכלה הייתה כל כך נרגשת, הקפידה על כל פרט. קשה לעכל אסון כזה רק כמה שעות לפני הטקס".
חובשי מד"א, עדן סיני ויהושע גוטליב, סיפרו: "הרכב היה עם פגיעות פח קשות מאוד ובתוכו נלכדו שני גברים מחוסרי הכרה. הנהג היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. גבר נוסף פונה לבית החולים כשמצבו קשה, נהג המשאית טופל במקום ופונה לבית החולים כשמצבו בינוני".

אוקטובר נפתח עם שני הרוגים בתאונות אופנוע

שני רוכבי אופנוע נהרגו אמש בשתי תאונות דרכים - האחת בגוש דן והשנייה בגליל התחתון. בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל נהרג גבר כבן 30 לאחר שהחליק עם האופנוע שעליו רכב. כשעתיים לאחר מכן נהרג רוכב אופנוע בן 19 מפגיעת רכב סמוך ליישוב מגוריו עילוט. מתחילת השנה נהרגו בכבישים 73 רוכבי אופנוע.
19 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בכביש 4
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
עוד עולה מנתוני הרלב"ד כי מתחילת השנה אירעו 249 תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד. מהשנה שעברה עיקר העלייה בהרוגים היא בכבישים הבינעירוניים: בתחום הבינעירוני נהרגו מתחילת השנה 162 בני אדם (לעומת 122 אשתקד), ובתחום העירוני נהרגו 106 בני אדם (לעומת 109 אשתקד). מתחילת השנה 71 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד - עלייה של 29% מהשנה שעברה.
בעמותת אור ירוק אומרים כי "בכל יום מתרחשת טרגדיה בכביש והדברים מתקבלים בשוויון נפש ובאדישות מצד הממשלה. שנים של הזנחה וקיצוץ תקציבים באים לידי ביטוי בעלייה חדה במספר ההרוגים גם בהשוואה לשנה שעברה וגם בהשוואה לשנים רגילות ללא קורונה".
לדבריהם, "ממשלת השינוי מחויבת לשנות את המציאות העצובה בכבישים ולשנות את סדרי העדיפויות. יש לאשר תוכנית לאומית לשנים הבאות ולהקצות תקציבים שיובילו להפחתת תאונות הדרכים. חייבים להשקיע כסף באוכלוסיות שנשכחו והוזנחו במשך שנים כמו הולכי הרגל, האזרחים הוותיקים, רוכבי האופנועים והקטנועים ואזרחי החברה הערבית. לקיחת אחריות פירושה פעולה אמיתית להציל חיים".
פורסם לראשונה: 21:39, 01.10.21