(צילום: גיל יוחנן, נויל האריס)

בצאת השבת האחרונה חיים (39) וליבא אהובה (37) שרייבר הגיעו לקבר דוד בירושלים, וכשנכנסו לרכבם שחנה בעיר העתיקה הגיח המחבל אמיר סידאווי, תושב מזרח ירושלים, ופתח באש לעבר האוטובוס שעצר לידם. אחרי שפגע בנוסעים של קו 3, התקרב לרכבם של בני הזוג. "הוא הסתכל לנו בעיניים ממרחק של מטר וחצי, וזה היה נראה שהוא בוחר במי לירות. הוא בחר בבטן של אשתי", שחזר הערב (שלישי) חיים שרייבר בשיחה עם ynet.
שרייבר שחזר כי בשעות האחרונות חזרה אשתו, שנפצעה באורח קשה, לתקשר איתו אחרי שעברה שורת ניתוחים, בהם גם ניתוח קיסרי שבו נולד בנם בשבוע ה-26 להיריון. "אשתי התעוררה ומתחילה לחזור לעצמה אחרי ניתוח מאוד קשה", סיפר שרייבר. "נאלצו לכרות לה איברים פנימיים והיא תצטרך לעבור עוד ניתוח בהמשך. היא מספרת שהיא מרגישה את הסיכות בגוף".
3 צפייה בגלריה
פיגוע ירי יריות ליד קבר דוד ירושלים מחבל טרור לעבר אוטובוס תחבורה ציבורית שבעה 7 פצועים נפצעו 2
פיגוע ירי יריות ליד קבר דוד ירושלים מחבל טרור לעבר אוטובוס תחבורה ציבורית שבעה 7 פצועים נפצעו 2
רכבם של בני הזוג בקבר דוד
(חיים גולדיטש)
שלושה ימים אחרי הפיגוע נזכר חיים בהתרחשויות המהירות מהרגע שהירי התחיל. "שמענו שש יריות, כל האירוע ארך בסך הכול 40 שניות. היו שם המון אנשים שאנחנו מכירים, ואנחנו פשוט רואים שכל הקליעים שלו פגעו. הוא סיים לירות ואז הגיע לרכב שלנו, עשה לנו פרצוף רע, פרצוף של רצח. הוא היה נראה כמו אש, תפס את הנשק בשתי הידיים ונראה מיומן, כמו צלף אמיתי", נזכר שרייבר.
"האיש הזה הסתכל עלינו חזק חזק בעיניים, ונראה שהוא מתלבטת במי לירות - ובחר בבטן של ליבא אהובה. גם אשתי זוכרת את זה. הוא ירה והשמשה נשברה, אך לא התנפצה לגמרי. יכול להיות שזה מה שהציל אותנו. אם אפשר היה לראות דרך השמשה, אולי הוא היה יורה שוב", אמר שרייבר.
הקליע חדר לרכב ופגע כאמור בליבא אהובה - והיורה נמלט מיד מהמקום. "לא הבנתי מה קרה, לא הרגשתי כלום וחשבתי שגם אשתי לא הרגישה, ואז היא צעקה שהיא מרגישה דם. הכדור נכנס באזור הלב ויצא לה מהגוף. בנס, בגלל שהיא הייתה בהיריון, אז האיברים שלה היו קצת יותר גבוהים - וזה הציל את חייה".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
אנשי מז"פ אוספים ממצאים מהאוטובוס
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
בשלושת הימים האחרונים מתרוצץ שרייבר בין מיטתה של אשתו, שיצאה מטיפול נמרץ, לבין בנו הפג, כשבביתם נמצאים עוד שבעה ילדים. "כשאני איתה מיד צצות לו התמונות הזוועתיות של האיש הזה", אמר שרייבר. אפילו אני, שכל כך טרוד, מוצא את עצמי מעתיק מספרי זהות של נהגי מונית ונמצא בהיכון כל הזמן. לא מצליח להבין את עצמי. לא ישנתי ולא אכלתי מאז הפיגוע, החיים שלי הם במירוץ ובטירוף".
על בנו שנולד בניתוח חירום אמר כי "הילד שלנו נאבק על החיים שלו, ברוך ה' הוא נלחם כמו אריה וה' יעזור שהוא יצליח. הוא זקוק לישועות גדולות ושעם ישראל יתפלל עליו. אנחנו מלאי תקווה שהילד הזה יפתיע אותנו עוד הרבה פעמים בחיים, כנראה שהרעיונות לשמות עוד יתחלפו עד הברית בעוד כמה חודשים".