זירת ההתרסקות ביוון, הערב
(צילום: Samos Voice)

מטוס קל מדגם ססנה 182, בעל רישום ישראלי, התרסק סמוך לאי היווני סאמוס. כך דווח הערב (שני) בכלי התקשורת ביוון. סיבת ההתרסקות אינה ידועה בשלב זה, אך ככל הנראה הסיבה להתרסקות היא קשיים טכניים לקראת הנחיתה. גורם ביוון דיווח כי הצבא היווני הזעיק לאזור התאונה כוח לאיתור וחילוץ המטוס.
2 צפייה בגלריה
זירת ההתרסקות של המטוס הקל מישראלי באי סאמוס ביוון
זירת ההתרסקות של המטוס הקל מישראלי באי סאמוס ביוון
רכבי הצלה בחוף הים בסאמוס
(צילום: ethnos.gr)
במטוס היו שני נוסעים, ככל הנראה בני זוג ישראלים. לפי גורם במשמר החופים היווני גופותיהם חולצו מהמטוס, אך קיים קושי לזהותן. בימי שגרה הוא פועל בנמל התעופה בחיפה. במשרד החוץ הישראלי עדיין לא התייחסו לתקרית.
באי סאמוס, הממוקם במזרח הים האגאי וסמוך לחופי טורקיה, נשמעה אזעקה לאחר שהמטוס נעלם מהמכ"מים סמוך לשעה 20:00 בערב. תוך זמן מה התברר כי הוא התרסק בים לפני הנחיתה, כקילומטר וחצי מדרום לנמל התעופה. לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, שלוש ספינות מיהרו למקום ההתרסקות, ובהן ספינה של משמר החופים וספינת דיג. מסוק סופר פומה של חיל האוויר היווני הוזעק אף הוא.
2 צפייה בגלריה
המקום הידוע האחרון של המטוס הקל שהתרסק ביוון
המקום הידוע האחרון של המטוס הקל שהתרסק ביוון
המיקום הידוע האחרון של המטוס
(צילום: FlightRadar 24)
למטוס שהתרסק יש יכולת לשאת עד ארבעה נוסעים ולהגיע ישירות לאיי יוון, ובאופן כללי מדובר במטוס אמין מאוד בעל רקע בטיחותי מרשים לאורך שנים רבות. הדגם משמש בעיקר לטיסות הכשרה, טיסות פנאי ומשימות קלות כמו דיווחי תנועה ותצפיות אזרחיות.