מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי מבקש להקים יחידת אבטחה פרטית למשפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתעבוד במקביל לשב"כ. ייעודה יהיה פעילות במעגל החיצוני, ולא הקרוב של המשפחה - לצד סיוע לשב"כ, במיוחד בזמן ההפגנות והמחאות ליד בתי המשפחה בקיסריה ובירושלים.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר ביחידה 33 (הגדעונים), במרכז הארץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר ביחידה 33 (הגדעונים), במרכז הארץ
נתניהו והמפכ"ל שבתאי
(צילום: מוס בן גרשום /לע"מ)
על פי פרסום של העיתונאי אמנון אברמוביץ', היחידה תוצב במחוז חוף - שם ממוקם הבית בקיסריה, אבל היא תנוע יחד עם בני הזוג נתניהו בדרכים - מאחר שהם שוהים גם בבית ברחוב עזה בירושלים, ולעיתים בבית מקורבו של נתניהו, איש העסקים היהודי אמריקני שמחה פאליק.
היחידה אמורה לכלול 30 שוטרים, ומפקד בדרגת רב-פקד. תקציבה השנתי המוערך עומד על 12 מיליון שקלים. על פי הדיווח, במשרד האוצר הגדירו את ההצעה "מטורפת", ואף כינו אותה "יחידת משטרה פרטית".
על פי המשטרה, הצורך בהקמת היחידה מקורו בהתעצמות ועצימות ההפגנות והמחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במשטרה ציינו כי לטובת זאת, יש צורך לגרוע שוטרים מוואדי ערה וממחוז ירושלים - ולכן אין מנוס מלתגבר את האבטחה סביב נתניהו, וכך למנוע את הפגיעה במשטרה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בדרישה מבצעית של מחוז חוף בשיתוף אגף התכנון. הדרישה מדברת על הקמת יחידת תנועה שתמנה כשלושים תקנים, אשר עתידים לתת מענה לוויסות והכוונת התנועה במתחם ומחוצה לו, וזאת בכדי למנוע פגיעה בהסתת כוחות שגרה למשימה זו".