2 צפייה בגלריה
 ישי מאיר, אוסנת אדלשטיין, שרה עבומיטלמן, צירה קופל ויוסי יצחקי
 ישי מאיר, אוסנת אדלשטיין, שרה עבומיטלמן, צירה קופל ויוסי יצחקי
ישי מאיר, אוסנת אדלשטיין, שרה עבו מיטלמן, צירה קופל ויוסי יצחקי
(צילום: אפי שריר)
זעקת המשפחות השכולות: הם איבדו בנות, בנים, אחים ואחיות על כביש 65 ויוצאים למאבק כואב, יום לאחר אישור תקציב המדינה, נוכח המשך ההפקרה של כביש הדמים ואי מימוש הבטחות הממשלות להפוך את הכביש לבטיחותי. בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נפגשו המשפחות השכולות בכביש הדמים לריאיון מטלטל ועצוב.
ישי מאיר, 73, מכפר תבור, שכל את בתו החיילת יערה על הכביש, ומאז הפך את המאבק לשיפור תנאי הכביש למפעל חיים. "כל כניסה לכביש הזה היא רולטה רוסית. מאז שהבת שלי נהרגה, לצערי כלום לא קרה, לא הוקמה גדר הפרדה בין הנתיבים וכל טעות של נהג הופכת לתאונה קטלנית. אני מתפוצץ, בא לי לצרוח לממשלה להתעורר. לפני שש שנים ישבתי בוועדת הכלכלה של הכנסת והבטיחו לי שיסדרו את הכביש וכלום לא קורה".
זירת תאונה בכביש 65 לפני כחודש וחצי שבה אישה נהרגה ושניים נפצעו קשה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שרה עבו מיטלמן, 68, מושבניקית מאילניה, שכלה את אחיה היחיד, שמואל מיטלמן, לפני 20 שנה על הכביש. "הייתי האחות במושב והוזעקתי לטפל באחי. כביש הדמים הזה הרבה יותר פקוק ועמוס מאי פעם, מבחינת התשתיות כלום לא קרה. בכל נסיעה בכביש אני חווה את רגעי הכמעט תאונה. לפני שנה הפקיעו לי אדמה לטובת הציר והכל נעצר, לצערי. אין מעברי חצייה על הכביש וכל כניסה לכביש עולה בחיים".
אסנת אדלשטיין, 64, מושבניקית מאילניה, שכלה את בנה החייל איתמר, לפני 20 שנה, סיפרה בכאב. "אני מרגישה הרבה תסכול. עברו 20 שנה ודבר לא נעשה. היו לי הרבה ציפיות מהממשלה הזו. אני חיה על הציר הזה וכל כניסה אליו היא עבורי עוד צביטה בלב".
יוסי יצחקי, 65, מושבניק משדה אילן שעל כביש 65, שכל לפני 28 שנים את אחותו יוכבד, שהותירה אחריה חמישה יתומים, ביניהם גם תאומים בני חודשיים בלבד. "כל המשפחה התרסקה. שכלנו אחות שהייתה רק בת 38, שתלנו עצים ביער הנופלים ומחינו על הכביש ‑ וכלום לא קרה. להפך, הכביש נעשה רק יותר מסוכן וכל יציאה מהיישובים אליו, היא סכנת חיים". יצחקי הוסיף: "הופתעתי לשמוע שבתקציב המדינה החדש אין תקציב לשיפור הכביש. זו שערוריה, בניגוד לכל ההבטחות שניתנו לנו. בעבר כבר היה תקציב לכביש הזה וכעת הכל נעצר".
2 צפייה בגלריה
ניצן פלג
ניצן פלג
"נמשיך להילחם על חיי אזרחים", ניצן פלג
(צילום: הילה אביגדור חליווה)
ניצן פלג, ראש המועצה האזורית שער הגליל, אמר בכאב: "זה כביש הדמים המסוכן ביותר בצפון המדינה. עשרות אלפי מכוניות עוברות על הציר ביממה, נפח התנועה גדל במאות אחוזים בציר הזה בשנים האחרונות ורק התשתיות נשארו כמו לפני 40 שנה. הזמן עמד מלכת על הכביש הזה והתאונות בכביש הן על בסיס יומי. כל תאונה שלא נגמרת עם הרוגים היא רק נס. מאות ישראלים נפצעים בכביש הזה בשנה, ברמות פציעה שונות לצד הרוגים ומשפחות שמתרסקות".
פלג הוסיף כי "הכביש מוכן לביצוע מחר בבוקר. בוצעה העתקת תשתיות, הופקעו שטחים חקלאיים להרחבת הכביש, הושקעו כ-300 מליון שקל והוא מוכן לביצוע. צריך רק החלטה אמיצה של הממשלה שאומרת לציבור אכפת לנו מכם. שקל אחד מהתקציב החדש המתוכנן לא הושקע בכביש הזה וזה מחדל חמור. לא נרפה, נמשיך להילחם על חיי אזרחי המדינה".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "כביש 65 יתוקצב לפי תוכנית המשרד יחד עם דרכים נוספות, עם השלמת השלב השני של התוכנית האסטרטגית לדרכים של משרד התחבורה, בעוד חודשים ספורים".
הוא הוסיף כי "תקצוב השלב השני של התוכנית מבוצע בהתאם לסיכום עם האוצר, על שיריון תקציב משמעותי למימוש התוכנית האסטרטגית. עד להשלמתה, תוקצבה תוכנית גישור לתחום הדרכים, שעיקרה תוספת נתיבי תחבורה ציבורית בינעירוניות".