רב-שוטר ש', לוחמת מג"ב, נדקרה הבוקר (שלישי) בגבה ונפצעה באורח קל בפיגוע במחסום המנהרות שבעוטף ירושלים. המחבל, שהגיע למקום חמוש בסכין ובמברג מושחז, חוסל במהירות בירי על-ידי לוחמי מג"ב שפעלו במחסום. הלוחמת עצמה, בת לעולים מצרפת שהתגייסה לפני שנה, פונתה לבית החולים - ובהמשך היום שוחררה.
זירת הפיגוע ודברי מפקד מג"ב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הלוחמת בריאיון
(צילום: באדיבות i24NEWS )

5 צפייה בגלריה
לוחמת מג"ב רט״ש ש'  שנפצעה בפיגוע במסום המנהרות
לוחמת מג"ב רט״ש ש'  שנפצעה בפיגוע במסום המנהרות
שוחררה עוד באותו היום. ש'
(צילום: דוברות הדסה עין כרם)
5 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות
זירת פיגוע הדקירה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה של המחבל בפיגוע במחסום המנהרות
אמצעי הלחימה של המחבל בפיגוע במחסום המנהרות
כלי הנשק של המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)
מפת זירת הפיגוע במחסום המנהרות
"רק אתמול ערכנו תרגילים לסיטואציות כאלו כמו חדירות ליישוב או פיגוע במחסום", סיפרה ש' ל-ynet. "במשך שבועיים אנחנו מתרגלים ונערכים לזה בדיוק, אז הגעתי דרוכה. בבוקר הגיע קו אוטובוס עם כמה פלסטינים, הורדנו אותם ובדקנו אותם כרגיל. המחבל עמד אחרון בתור, לבוש בחולצה שחורה ומכנס שחור. ראיתי שהוא מסתכל על המחסום יותר מדי. הערתי לו שיעמוד עם כולם - ואז שמתי לב שהוא בודק איך אני עובדת".
"לאורך כל הבדיקה הסתכלתי עליו", הוסיפה. "אמרתי לקצין שאני רוצה לעשות חיפוש כי אני לא רגועה לגביו. איך שסיימנו לבדוק את הבן אדם לפניו, ראיתי את המחבל מוציא מברג מהחולצה שלו. דרכתי, ראיתי אותו רץ לכיווני. רצתי אחורה והוא נפל עליי. נאבקתי בו כשהוא ניסה לדקור אותי בכתף, ממש נלחמתי איתו. הקצין שהיה איתי שם תפס את הרגע הנכון ונטרל אותו ישר. אני סובלת מחבלות בכתף".
אביה של ש' מתנדב במג"ב, אחותה שוטרת במשטרת ישראל ואחות נוספת שירתה אף היא כלוחמת מג"ב. "גדלתי בבית שהשירות והתרומה למדינה הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו", היא מספרת. "אבא שלי תמיד אמר לנו שחשוב לתרום ולהגן על המדינה. כולם גאים בי. עלינו לארץ מצרפת כשהייתי בת חצי שנה ותמיד חינכו אותנו לבוא ולתרום. תמיד אמרתי לחברים שכשאהיה גדולה אהיה מג"בניקית. אני מחכה להחלים ולחזור לחבריי לשירות ולהמשיך יחד איתם להגן על אזרחי ישראל".
לפי המשטרה, הפיגוע החל כאשר אוטובוס של חברה הפועלת במזרח ירושלים עוכב לבדיקה במחסום, ונוסעיו הורדו ממנו במטרה לשלול חשד להימצאות שוהים בלתי חוקיים וחשודים. בשלב מסוים, אחד מהם התנפל לעבר הלוחמת עם מברג מושחז ודקר אותה בעודה נאבקת בו. כוח צה"ל מהמשטרה הצבאית ולוחמי מג"ב עוטף ירושלים נטרלו את המחבל בירי - ובהמשך נקבע מותו.
בנוסף למברג שעימו ביצע המחבל את הפיגוע, בחיפוש שערכו השוטרים על גופו נתפסה סכין וממצאים נוספים. הלוחמת שנפצעה פונתה לקבלת טיפול רפואי. כביש המנהרות (60) נחסם לתנועה לזמן קצר על-ידי המשטרה בשני הכיוונים, והכוחות שהוקפצו לזירה ערכו סריקות באזור. נהג האוטובוס יעוכב לחקירה, ולפי שעה לא ידועה זהות המחבל.
בעקבות הפיגוע, כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים ומחוז ש"י, מג"ב עוטף ירושלים וצה"ל הוזעקו למקום לשלילת סייענים וביצוע פעולות נוספות בזירה על-ידי שוטרי הזיהוי הפלילי וחבלנים. מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, קיים הערכת מצב לאחר הפיגוע במחסום עם סגל הפיקוד הבכיר של החיל. הוא שוחח עם צוות הלוחמים שנטרלו את המחבל, שיבח אותם וגיבה את פועלם.
כמו כן, בשעה זו סממ"ז ירושלים תנ"צ אמיר ארזני יחד עם מפקד מג"ב עוטף ירושלים תנ"צ עמי נידם ומפקד מרחב ציון תנ"צ רונן עובדיה, מקיימים הערכת מצב בזירת הפיגוע. המפקדים שיבחו את תפקוד כוחות הביטחון שפעלו במעבר ונטרלו את המחבל תוך שניות.
5 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המרכז הרפואי הדסה בירושלים עדכן כי מצבה של הלוחמת מוגדר קל. פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל האגף הכירורגי בהדסה עדכן כי היא "סובלת מפגיעה של חדירת מברג בגב ותעבור בדיקות הדמיה".
מד"א מסר כי הדיווח למוקד התקבל בשעה 10:45, ולפיו צעירה הותקפה בכביש 60 סמוך למחסום. "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לצעירה בת 20 במצב קל, בהכרה מלאה. המחבל מנוטרל", נמסר.
פרמדיק מד"א נור חג'אג'רה וחובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א יעקב גרינוולד סיפרו: "הגענו למקום וראינו את הפצועה כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מחבלה קלה מאוד בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשהיא במצב קל מאוד ובהכרה מלאה".
פורסם לראשונה: 10:50, 06.08.24