בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע הבוקר (שלישי) את הבעלים של פעוטון "לולי של אורלי" בפתח תקווה, אורלי דווידוביץ' (55) ובתה דניאל לייבוביץ' (32), בפגיעה והתעללות ב-10 מתוך 13 הפעוטות במעון. בתחילת הדיון צעקו לעברן אימהות הפעוטות: "לא נשכח ולא נסלח". הגננות העצורות נכנסו לדיון כשראשיהן מכוסים בסווטשירט.
הדיון בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)

1 צפייה בגלריה
מחוזי לוד- הכרעת דין בתיק של דניאל ליבוביץ ואורלי דווידוביץ (אם ובתה) הנאשמות בהתעללות ותקיפת פעוטות בפעוטון 'לולי של אורלי' בפתח תקווה
מחוזי לוד- הכרעת דין בתיק של דניאל ליבוביץ ואורלי דווידוביץ (אם ובתה) הנאשמות בהתעללות ותקיפת פעוטות בפעוטון 'לולי של אורלי' בפתח תקווה
דווידוביץ' ולייבוביץ בבית המשפט. ראשיהן מכוסים
(צילום: יריב כץ)
השופטת דנה מרשק מרום אמרה בפתח הדיון כי "הנאשמות הורשעו ברוב העבירות המיוחסות להן. מדובר בלמעלה מ-200 מקרי אלימות, ולמעט אירועים נקודתיים הן הורשעו במרביתם".
ספיר, אמא לתאומים ב"פעוטון הזוועות", שיתפה: "אנחנו שמחים על זה שהן הורשעו על סעיפי ההתעללות, אבל המומים שסעיף ההתעללות הנפשית ירד. הילדים שלנו עד היום לא ישנים בלילה, עוברים טיפולים, מתעוררים בצרחות. הנשים האלו לא הסתכלו אפילו בפנים שלנו, לא ראיתי טיפת חרטה מהן. הילדים שלנו שנים קדימה יצטרכו להשתקם ולעבור טיפולים. הנפש של הילדים מרוסקת מהיום שנכנסו לגן ועד היום. מגיע להן להיכנס לכלא לשנים רבות".
שלי, אחת האימהות, שהתבשרה לדבריה שבתה לא נכנסה לאישום, אמרה כי "הילדה שלי הייתה בגן המתעלל. היום לצערי השופטת אמרה לי שהילדה ירדה מהאישום. לא הספיק כל המראות שחוותה את חבריה מקבלים מכות והטחות וכל מה שחוותה, מבחינת השופטת כלא היה. לא מספיק מה שעברנו, מבחינתי זו מכה שנייה. זה לא הגיוני. יש תקדימים על הכרעה נפשית בגנים אחרים. נלחמנו שיכניסו את הסעיף הזה. זו בושה".
הקלטות מ"פעוטון הזוועות"

אירועי אלימות רבים, קשים וחמורים התרחשו כאמור במעון הפרטי. כתב האישום, הכולל 13 אישומים, ייחס לדווידוביץ' ולייבוביץ' ביצוע עבירות רבות של יותר מ-200 אירועים של התעללות בקטינים על-ידי אחראי, תקיפת הקטינים על-ידי אחראי שגרמה לחבלות של ממש, ותקיפת 12 פעוטות בני שנה עד שלוש בתקופה של כחודשיים בחורף 2021. השתיים הורשעו ברוב העבירות שיוחסו להן, בעיקר על בסיס צפייה בכל האירועים שתועדו בסרטונים, ובהתאם לניתוח משפטי.
במרבית האישומים הורשעו כאמור דווידוביץ' ולייבוביץ'. בנוסף לעבירות אלימות שיוחסו להן בכל אירוע, הן הורשעו גם בעבירות של התעללות בגין מצבור מקרי תקיפה כלפי כל פעוט, שתוארו בכתב האישום, וכן בעבירות התעללות בגין כמה אירועים חריגים.
בית המשפט הכיר גם באפשרות להרשיע את השתיים בהתעללות נפשית בעניינם של פעוטות שצפו באלימות, מבלי שזו הייתה מופנית כלפיהם באופן ישיר. עם זאת, בסופו של דבר הוא לא הרשיע אותן בסעיף זה בשל עמימות ראייתית. בית המשפט קבע דיון המשך לשמיעת הטיעונים לעונש, ולאחר מכן גם למתן גזר הדין.
אלונה דניאל, מנהלת מטה המאבק למען הילדים, מסרה: "נאבקנו תקופה כל כך ארוכה על מנת להחיל התעללות נפשית על כלל הפעוטות בגן, כולל על שתי בנות שראו את כל מה שעושים לחברים שלהן. הן מתמודדות יום-יום עם המראות והמעשים שלהן וחיו תחת אימה בגן. ישנם תיקים עם עבירות דומות שיש הרשעה בסעיף זה, וזה בלתי נתפס שהשופטת בחרה לזכות אותן בסעיף זה, כאילו אומרת שהילדות שצפו היו במעון תקין ולא חוו פגיעה. עצוב שכל פעם מחדש מערכת המשפט, ברצונה להיות 'מאוזנת', מרסקת עוד ועוד את אמון הציבור בצדק".