2 צפייה בגלריה
נועם רופמן עם הכלב דייסון
נועם רופמן עם הכלב דייסון
נועם רופמן עם הכלב דייסון
(צילום: יריב כץ)
קיבוץ ניר עם ממוקם לא רחוק מבית חאנון שברצועת עזה, וכבר חמישה ימים שהוא נטוש כמעט לגמרי. עם תחילת מבצע "מגן וחץ", לפני חמישה ימים, הרוב המוחלט מ-500 תושביו הצפינו עקב איומי הירי מהרצועה - ומי שנמצא בו מאז הם בעיקר עיתונאים ואנשי צבא.
אחד התושבים הבודדים של הקיבוץ שעוד נותר שם הוא נועם רופמן, אב לשני ילדים. בשלישי לפנות בוקר הוא כבר התפנה מניר עם יחד עם אשתו וילדיו, אך משום שאף מלון לא הסכים לאכלס בו גם את כלבו הגדול דייסון, הוא חזר בלית ברירה לקיבוץ. באחת מהליכותיו בין הבתים בקיבוץ תפסנו אותו לשיחה, והוא מספר כי אחד התפקידים שלקח על עצמו הוא לשמור על יתר בעלי החיים של שכניו שעזבו.
2 צפייה בגלריה
רכבים צבאיים בחניה של חדר האוכל בקיבוץ ניר עם, מבצע מגן וחץ
רכבים צבאיים בחניה של חדר האוכל בקיבוץ ניר עם, מבצע מגן וחץ
בעיקר אנשי צבא ועיתונאים. בקיבוץ ניר עם הנטוש
(צילום: רועי עידן)
"זה מתחיל להיות קשה מיום ליום, בטח כשאנחנו לא יודעים מתי נחזור לראות האחד את השני", הוא מספר ל-ynet בזמן שלא ברור האם הפסקת האש תגיע בקרוב. עם זאת, הוא מבהיר: "זה הבית. עברנו לפה לפני שנה, ואין לי לאן ללכת עם הכלב".
כיאה לבית שנבנה בתקופה האחרונה ביישוב צמוד גדר, יש בו כבר ממ"ד, אלא שמשפחת רופמן לקחה את עניין המיגון צעד אחד קדימה: "החלטנו להציב את הממ"ד ממש במרכז הבית, בין חדרי הילדים לחדר שלנו - ובמרחק טוב מהסלון והכניסה". לדבריו, "כל הקירות שמובילים לממ"ד עצמו הם גם מחומר ממגן, רק התקרה לא. החלטנו לעשות את זה ככה בשביל להרגיש יותר מוגנים".
כשהוא נשאל האם הוא בעד המשך הסבב הוא מהסס. "האסטרטגיה של הצבא היא להרחיק את הסבב הבא, שזה טוב ונכון צבאית. אותי מעניין מה הפתרון האמיתי, ארוך הטווח. שיגידו לי 'הנה התוכנית לעוד שנים קדימה'. להגיד 'אין פרטנר' זו חוכמה קטנה, צריך לייצר אחד".