צה"ל ושב"כ הודיעו אמש (חמישי) כי חיסלו שלשום את איסמעיל אל-גול, עיתונאי אל-ג'זירה, באמצעות מטוס קרב. לפי הודעת צה"ל, אל-גול היה מחבל נוחבה וחבר בזרוע הצבאית של חמאס שלקח חלק בטבח שבעה באוקטובר.
עוד נמסר כי "כחלק מתפקידו בזרוע הצבאית הדריך אחרים כיצד לתעד את הלחימה, ולקח חלק פעיל בתיעוד והפצת סרטוני פיגועים נגד כוחות צה"ל. פעילות זו מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הצבאית של ארגון הטרור".
1 צפייה בגלריה
מחנה שאטי שברצועת עזה
מחנה שאטי שברצועת עזה
אל-גול ומחנה שאטי שברצועת עזה שבו חוסל
לאחר החיסול, פרסמה תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" כי אל-גול היה עיתונאי מטעמה, וכי הוא "נהרג בתקיפה ישראלית" במחנה הפליטים א-שאטי שבצפון רצועת עזה. לפי הדיווח, גם הצלם שעבד איתו ראמי ריפי נהרג.
כלי תקשורת ברצועה דיווחו כי השניים נהרגו בתקיפת בית שכן לביתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שכבר נהרס במהלך המלחמה. לפני החיסול פרסם אל-גול תמונה בחשבונו ברשת X עם תמונתו של הנייה, וכתב כי "המחנה נפרד בעצב מהפטריוט הגדול הזה".
הציוץ האחרון שפרסם אל-גול
אל-גול לקח חלק בסיקור עסקת החטופים הראשונה, והתמקם בנקודת המסירה, מה שמרמז כי הוא היה קרוב לאנשי חמאס. בדיווח שלו הוא אמר: "תהליך מסירת הישראלים התרחש בלב העיר עזה, בניגוד למיקומו ביומיים האחרונים, ובנוכחות ההמונים ובקלות מוחלטת. הציבור, ואנשי גדודי אל-קסאם הופיעו לפתע וערכו מפגן כוח במהלך המסירה ברחובות עזה. במקום שבו בוצעה המסירה התרחשו קרבות עזים בין חמאס לכיבוש לפני כמה ימים".
אל-גול אף נעצר בחודש מרץ בידי ישראל בבית החולים שיפא, ושוחרר. בריאיון ל"אל-ג'זירה" טען כי עיתונאים הופשטו והוכו, נדרשו לשכב על הרצפה בידיים קשורות ושחיילים ירו על הרצפה לידם. לאחר מכן נלקחו לחקירה.