"בזכותה הבנו שיש טבח ברעים"

רס"מ יוליה ווקסר ז"ל, רל"שית קצין אג"ם במחוז דרום
הפנייה ישראל במלחמה לנרצחים ולחללים
באותה שבת שחורה יוליה אבטחה את מסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. "בקור הרוח שלה היא הצילה חיים של המון מבלים, היא הייתה הראשונה לדווח לי מהמסיבה על המחבלים שיורים וההרג, בזכותה הבנו שברעים יש טבח", סיפר מפקדה נצ"מ אמיר קליין.
כבר בשעה 7:40 בבוקר שלחה יוליה את ההודעה הראשונה למפקד שלה. "יש כאן באזור הרבה פצועי ירי, חלק הצליחו להימלט, חלק הגיעו אלינו לחפ"ק". נצ"מ קליין סיפר שיוליה הייתה הראשונה ששיקפה מה קורה בשטח. "הדרישה שלה לשלוח כוחות, תחת ירי כדורים לעברם, הובילה אותי ליצור קשר עם הצבא לשלוח לשם כוחות. דרכה הבנתי שיש המון המון הרוגים והמון המון מחבלים".
רס"מ יוליה ווקסררס"מ יוליה ווקסר ז"לצילום: דוברות המשטרה
בזמן שהמחבלים ממשיכים בירי ללא הפסקה לעבר המבלים, יוליה ממשיכה להתכתב עם המפקד שלה – קצין האג"ם של המחוז – ולהכווין כוחות. "היא שלחה תמונות של הרוגים, של פצועים, של נמלטים. דרכה הבנתי כמה דחוף לשלוח כוחות לרעים להציל את הצעירים שבחיים ואין להם איפה להסתתר ממאות המחבלים ששם".
בשעה 8:28 היא קיבלה את הטלפון של מפקד הכוח שבדרך אליהם, יצרה איתו קשר ושלחה מיקום. חצי שעה אחר כך, ואינספור הודעות של בקשת עזרה ושליחת עוד כוחות, יוליה שולחת הודעה למפקד שלה "תתפלל עליי". ב-9:14 הייתה השיחה האחרונה בין השניים, שבה הוא ביקש ממנה להסתתר מתחת לגופות ולהעמיד פני מתה". 20 דקות מאוחר יותר היא כבר לא ענתה, ואיכון של הטלפון הנייד הראה שהוא בעזה.
"יוליה הייתה אישה מדהימה, פשוט לביאה – גם בחייה וגם במותה", ספד נצ"מ קליין. "ביום החופש שלה היא הלכה להביא פרנסה ולאבטח מבלים במסיבה. היא דאגה להורים שלה, דאגה למשפחה. נשאה בעול הפרנסה כדי שלא יחסר דבר למשפחתה". יוליה הותירה אחריה הורים, אחות, בעל ושני ילדים.

"ידע שהוא יכול להיות ההרוג הבא"

רס"ל יקיר בלוכמן ז"ל, מפקד בצוות בילוש בשגב שלום
בסוף השבוע שבו פרצה המלחמה יקיר בלוכמן היה אמור להיות בחופשה בכנרת עם המשפחה. "היינו אמורים להיות עד יום שבת והקדמנו את החזרה לשישי. בשבת בבוקר ראינו את האסון הנורא ויקיר, בלי הרבה מחשבה, שם אותנו אצל אחותי ונסע יחד עם חברים מהצוות שלו מהתחנה", סיפרה אלמנתו רותם.
רס"מ יקיר בלוכמןרס"מ יקיר בלוכמן ז"לצילום: דוברות המשטרה
"רק ליקיר היה רישיון על הרכב הממוגן, אז הוא היה הנהג, והם חילצו מספר פעמים פצועים ושוטרים. הוא סיפר לי שיש המון זוועות ושיש לו חברים פצועים והרוגים. הוא המשיך בידיעה שהוא יכול להיות ההרוג הבא. בהתחלה מאוד חששתי, אבל אז הוא אמר לי 'אל תדאגי, סליחה שבכלל סיפרתי לך, לא הייתי צריך להדאיג אותך'".
"בערך רבע שעה אחרי השיחה הזאת, בפעם הנוספת שנכנסו לעוטף, הרכב שלהם נפגע מטיל RPG", הוסיפה רותם. "הוא מת כגיבור, זה כאב לב מאוד גדול, זה מוות קשה, אבל בעלי מת על אהבת אדם ומאוד חשוב לי שיידעו מי הוא ושיכירו אותו. בעלי יצא להציל אנשים שהוא לא מכיר, לא יודע מי הם. חלק גדול מהגיבורים האלו הקריבו את עצמם ועשו בשביל האחר, בשביל אנשים שהם לא מכירים".

"היה מי שהוא עד הרגע האחרון"

רפ"ק ניסים לוגסי ז"ל
ניסים לוגסי, סגן מפקד יחידת תקיפה כפרית במג"ב דרום, הוקפץ בבוקר שבת מביתו במושב גילת. "הוא שמע בקשר על המקרה באופקים, וכמו תמיד, היה הראשון לעשות שינוי מסלול ולהגיע לזירה", סיפרה אחותו יעל פרידמן לוגסי. "חוליית מחבלים שהייתה בבית עם השבועיים עמדה בקומה השנייה ותקפה אותם כבר ברגע הראשון".
יעל פרידמן לוגסי מספרת על אחיה ניסים ז"ל
(צילום: ירון ברנר)

ניסים לוגסי רפ"ק ניסים לוגסי ז"לצילום: דוברות המשטרה
"היה לנו ברור שהוא יהיה חלק, בכל דבר בחיים שלו, בכל תפקיד שהוא עשה, זה היה בצורה הכי מקצועית והכי טובה שיש. הוא פשוט הוביל, הנהיג", הוסיפה האחות. "אני חושבת שהרבה מהגבורה שלו זה שכשהוא הגיע הוא הצליח בכוחות עצמו ובסיוע הכוח שהיה איתו לבלום את האירוע הזה שלא הפתחת למשהו נורא יותר".
ניסים היה האח הקטן במשפחה, אחרי שלוש בנות. "הוא האח הקטן שלנו, היינו שמחות אם הוא לא היה גיבור והוא כן היה איתנו פה. אבל בתוך כל המצב המטורף, שאני חושבת שכל המדינה נמצאת בו, זה קצת מנחם שהוא עשה את מה שאהב לעשות, שהיה גיבור והיה מי שהוא עד הרגע האחרון שלו, את הדבר שלמענו הוא קם כל בוקר ב-12 השנים האחרונות".

"כשמנסים לפגוע בחף מפשע לא נוותר"

סנ"צ ג'י-אר דוידוב ז"ל, מפקד תחנת רהט
כשהחלו הדיווחים על מתקפת הפתע של חמאס, סנ"צ דוידוב לקח איתו שלושה שוטרים מהתחנה ויצא לעבר עוטף עזה. הוא נפל בקרבות מול המחבלים במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. "נלחמת עד טיפת דמך האחרונה, והגנת בגופך על אזרחים חפים מפשע", ספד לו סגנו וממלא מקומו רפ"ק יצחק יונה.
ג'י אר דוידובסנ"צ ג'י-אר דוידוב ז"לצילום: דוברות המשטרה
דוידוב היה בעבר מפקד ימ"ר לכיש והצליח להביא לפענוח של פרשיות רבות הקשורות למשפחות פשע. באחד מהראיונות שלו בעבר אמר: "אנחנו לא מחפשים מחירות כפיים, בסך הכל עשינו את העבודה שלנו. כשמישהו מנסה לפגוע בחף מפשע אנחנו לא נוותר".
בתפקידו האחרון היה מפקד תחנת המשטרה ברהט, וזכה להערכה רבה בקרב התושבים והקצונה הבכירה. "אני עדיין לא מעכל שהוא לא איתנו", אמר ראש העיר, עטא אבו מדיע'ם. סגנו סיפר: "הוא היה מלח הארץ, אדם שנון ונעים הליכו. כל אלו, יחד עם תחושת השליחות והחתירה למגע, ליוו אותו לכל אורך הקריירה".

הקצין המבטיח של המחוז הדרומי

סנ"צ יצחק בזוקה שווילי ז"ל, מפקד תחנת שגב שלום
יצחק בזוקה שוילי סנ"צ יצחק בזוקה שוילי ז"לצילום: דוברות המשטרה
לפני פחות מחצי שנה מונה סגן-ניצב יצחק בזוקה שווילי למפקד הראשון של תחנת המשטרה בשגב שלום. עם פרוץ מתקפת הפתע של חמאס, הוזעק גם הוא לעבר יישובי העוטף ונפל בקרבות מול מחבלי חמאס.
שווילי היה קצין מוערך מאוד במחוז הדרומי של המשטרה, וסומן כמי שיחזיר את הביטחון והמשילות לאזור. "אני מאמין ששיתופי פעולה עם הקהילה וראשיה, לצד הבנת הצרכים והאתגרים שבפתח, יאפשרו את חיזוק האמון במשטרה וביסוס סמכותה באופן מלא, איכותי ושוויוני", אמר בנאום פתיחת התחנה.