משפחתה של החטופה עדן ירושלמי (24) החליטה לפרסם הערב (ה') את שיחת הטלפון בינה לבין מוקד 100 של המשטרה - לפני שנחטפה מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. האזינו לשיחה המצמררת.
שיחת הטלפון בין עדן ירושלמי למוקד המשטרה ב-7 באוקטובר
(באדיבות המשפחה )

1 צפייה בגלריה
עדן ירושלמי
עדן ירושלמי
עדן ירושלמי
בשיחת הטלפון אמרה ירושלמי למוקדנית: "אני רצה, תהיי איתי בבקשה, אני מתחננת". המוקדנית ביקשה מהצעירה להסתתר, וביקשה פרטים לגבי מיקומה המדויק. "את רואה אותם סביבך? תנסי להסתתר. את בתוך היער?", שאלה את ירושלמי.
בהמשך היא ביקשה מירושלמי לנתק את השיחה, בזמן שברקע נשמעו דיבורים בערבית. "תתחבאי, תנסי למצוא מקום להתחבא, שימי את הטלפון על השתק שלא יישמעו אם יש צלצול ותישארי זמינה, בסדר?", הורתה. לפני שניתקה את השיחה, ירושלמי ביקשה: "בבקשה תמצאו אותי, טוב?".
עדן ירושלמי עבדה כברמנית במסיבה ברעים. בעבר סיפרו אחיותיה, שני ומאי ירושלמי, כי היא "התקשרה אלינו כשהתחילו האזעקות כדי להגיד שסוגרים את המסיבה ומתקפלים. אמרנו לה שאין בעיה, מחכים לך בבית, וחזרנו לישון. אחרי שעה היא התקשרה לאמא, שמענו אותה צורחת וקמנו בבהלה מהמיטה. היינו איתה על הקו עד 11:00. עדן התחבאה במכונית עם שתי חברות שלה שנרצחו, ושיחקה את עצמה מתה. רוב השיחה בעצם היינו בשקט, פשוט החזקנו לה את היד טלפונית. מדי פעם היא סיפרה בלחש שהיא שומעת את הדם של החברות שלה נוזל. היא פחדה נורא".
"אמרנו לה להקשיב רק לנו, וניסינו להרגיע אותה. לחשנו שאנחנו איתה ושתמשיך להיות בשקט", סיפרו האחיות. "היא שמעה טנדרים, והתלבטה אם להרים את הראש, חשבה שאולי מגיעה משטרה כדי לעזור. אמרנו לה שלא תסתכן. וכל הזמן ברקע שומעים צרורות של יריות. זה היה נורא. פתאום מישהו שהיה במסיבה פתח את הדלת, וביחד הם התחילו לרוץ. אחרי עשר דקות היא מצאה שיח להתחבא בו. הבחור שהיה איתה נעלם, והיא אמרה לנו שהיא חושבת שתפסו אותו. בתוך השיח הזה היא הייתה שעתיים וחצי, עד שהיא שמעה אנשים מתקרבים ואמרה לנו בטלפון: 'תפסו אותי'. שמענו מישהו אומר בערבית 'ת'על', בואי. היא אמרה לו שהיא לא מבינה, והוא צעק וניתק לה את הטלפון. שם הבנו שהיא נחטפה".
לדבריהן, "מאז לא שמענו ממנה יותר. אנחנו לא יודעות מה המצב שלה, אבל אנחנו יודעות שנכון ל-11:00 ב-7 באוקטובר היא הייתה בריאה ושלמה - וככה אנחנו דורשות שהיא תחזור".