3 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
(צילום: גיל נחושתן)
סנגורו של דניס מוקין (33), תושב היישוב גן נר שבגלבוע שנאשם ברצח דיאר עומרי לפני כחודשיים, ביקש לשחרר את מרשו למעצר בית מחוץ ליישוב גן נר, עם מפקחים שהתחייבו לפקח עליו - בשל "חולשת הראיות נגדו". הפרקליטות, מנגד, דורשת להאריך את מעצרו עד לתום ההלכם המשפטיים נגדו.
הדיון התקיים אתמול (שלישי) בפני השופטת רננה גלפז מוקדי מבית המשפט המחוזי בנצרת. "אני טוען שאין שום ראיה הקשורה למוות הטרגי של המנוח", טען עו"ד יובל זמר בבית המשפט. "אני נחרץ כשאני אומר שאין ראיות. אנו מדברים על אירוע אלים - שניים מתגוללים על הארץ, אחד אוחז אקדח, תוך כדי תנועה הכול קורה בשניות. מדובר באדם בן 32 ללא רקע עברייני, אין לו תיקים פתוחים או סגורים וללא הרשעות. הוא שירת בסיירת גולני, העבר התעבורתי שלו כולל ארבעה הרשעות - מהירות 26 קמ"ש מעל למותר, כשהפסילה שלו היא של משרד הרישוי".
תיעוד: רצח דיאר עומרי בכביש בגן נר

"אנו לא בתיק רצח רגיל, גם אם תחילתו היה כזה", הוסיף הסנגור. "אנו לא בתיק שבו הצטיידו מספר עבריינים והלכו לפגוע במישהו, לא בתיק של כנופיות - אלא בתיק של אירוע טרגי מאוד, אבל לא מתוכנן, של אדם שאין לו שום רקע עברייני ושום מאפיינים עברייניים. מה לא עשו כדי למצוא שהוא איש אלים? הלכו וחקרו את כל המכרים והחברים, שענו כי הוא מעולם לא היה מעורב בתגרה. כשהרף הוא כזה, הנסיבות כאלה ומאפייני הנאשם כאלה - זה תיק שיש לשחרר לחלופת מעצר. יש לנו חלופה לא בגן נר, עם פיקוח של אנשים רציניים שהביעו נכונות לפקח עליו לכל אורך המשפט, בכל ערבות שתיקבע. גם נסכים לאיזוק אלקטרוני. בנסיבות הכוללות של האירוע, יש לדחות את הבקשה למעצר עד לתום ההליכים ולקבוע שאין ראיות לכאורה ולהורות על שחרורו".
עו"ד יעל כ"ץ, ממונה בכירה בפרקליטות מחוז צפון והתובעת בתיק, ביקשה מנגד מבית המשפט לשלוח את מוקין למעצר עד לתום ההליכים. "אני חושבת שהטענות להגנה וטענת פליטת הכדור לא יכולות ללכת יחד", טענה. "מי שטוען להגנה עצמית טוען לירי מכוון. דווקא דינמיקת החקירה מוכיחה את נקיות הדעת שהייתה כאן. יש באופן מובהק ראיות לכאורה לעצם הירי, מיקום הפגיעות והדינמיקה של כל האירוע".
3 צפייה בגלריה
דיאר עומרי
דיאר עומרי
דיאר עומרי
לפני כחודש פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מוקין (33) בגין רצח עומרי (19), תושב הכפר סנדלה שליד עפולה. לפי כתב האישום, מוקין ירה בחזה ובכתף של עומרי, וכשזה הסתובב וברח - המשיך הנאשם לירות עד שרוקן את כל התחמושת שהייתה במחסנית האקדח. הוא מואשם ברצח, ובמהלך הדיון בבית המשפט לפני כחודש - בזמן שמאבטחים חוצצים בין המשפחות - התפרץ לעברו אביו של המנוח: "תוריד את הראש".
לפי כתב האישום שהגישו עורכות הדין יעל כ"ץ ותובל דורי, מוקין נהג תחת השפעת אלכוהול וסמים, כשהיה פסול רישיון נהיגה. באותה עת נסע המנוח בכביש שמוביל לגן נר, ומוקין - שנסע אחריו - התרגז מאופן נהיגתו וניסה לעקוף אותו ללא הצלחה. עומרי, שראה זאת, האט את מהירותו וסטה לשול הכביש, ואז מוקין עשה זאת גם כן. כשהיה במקביל לרכב של המנוח, עומרי שאל אותו לאן הוא ממהר - ומוקין בתגובה בלם וזינק מהרכב שהיה עוד בתנועה (מבלי להרים את בלם היד).
אביו של דיאר עומרי באולם בית המשפט, לפני כחודש
(צילום: ישראל מושקוביץ)

הרכב של מוקין נעצר עצמאית רק מטרים ספורים מהמקום שבו ירד ממנו, ובינתיים הוא שלף את אקדחו וירה כמה יריות באוויר תוך שהוא מתקדם לרכב של עומרי - שיצא גם הוא מהרכב. השניים החלו להתקוטט, וכעבור כמה שניות נכנס המנוח לרכבו בעודו מתווכח עם מוקין. הוא ניסה לסגור את דלת הרכב, אבל מוקין לא זז ממקומו, ובין השניים התלקחה תגרת ידיים - ואז מוקין ירה שוב כמה יריות באקדחו.
"תגרת הידיים, שהתלקחה בתוך רכבו של המנוח, נמשכה אל מחוץ לרכב, לכל רוחב הכביש ועד למעקה בצדו השני של הכביש", נכתב בכתב האישום על הנסיבות שהובילו למותו של עומרי. "כל אותה עת, בעודו מתקוטט ומחליף מהלומות עם המנוח, אחז הנאשם באקדחו הדרוך".
3 צפייה בגלריה
דניס מוקין באולם בית המשפט בנצרת
דניס מוקין באולם בית המשפט בנצרת
דניס מוקין בבית המשפט לפני כחודש
(צילום: ישראל מושקוביץ)
"בסמוך למעקה, נפלו הנאשם והמנוח ארצה והמשיכו להתגולל ולהחליף מהלומות", הוסיפה הפרקליטות. "בתוך כך, ירה הנאשם במנוח שתי יריות בפלג גופו העליון, האחת בחזהו והאחת בכתפו השמאלית וזאת בכוונה להמיתו. המנוח, שחש כי נפגע, נמלט חזרה לרכבו, כשהוא מפנה את גבו לנאשם. הנאשם נעמד, ובעוד המנוח רץ לרכבו כיוון את אקדחו וירה לעבר המנוח מספר יריות, עד שתמה התחמושת שבמחסנית אקדחו. המנוח הגיע לרכבו והתמוטט בסמוך לדלת רכבו".
בשלב זה, לפי הפרקליטות, מוקין ראה שעומרי התמוטט, התקרב אליו - ואז עזב במהירות את המקום. "עוברי אורח אשר היו עדים לרצח הזעיקו את כוחות הרפואה ואלה ביצעו במנוח פעולות החייאה אולם ללא הועיל", נכתב. "הוא פונה לבית החולים, שם נקבע מותו".
עו"ד יובל זמרעו"ד יובל זמר
מוקין, לפי כתב האישום, הגיע לביתו, אסף את אחותו וביקש ממנה למסור לחוקרי המשטרה כי היא זו שנהגה וחזר עמה לזירת הרצח. משהגיע יחד עם אחותו חזרה לזירה, מסרה האחות לשוטרת שהייתה במקום כי היא זו שנהגה, כפי שביקש ממנה אחיה. כעבור זמן קצר היא חזרה בה וסיפרה לחוקרי המשטרה את האמת.
"כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו למנוח שני פצעי כניסת קליעים בחזהו ובכתפו השמאלית וכן פצעי יציאת קליעים בגבו", הדגישה הפרקליטות. "הקליע שחדר לחזהו של המנוח, עבר דרך ליבו וריאותיו וגרם למותו. בנוסף, פגעו קליעים נוספים ברכבו של המנוח". למוקיון יוחסו בכתב האישום עבירות של רצח בכוונה, נהיגה פסילה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה וחבלה במזיד ברכב.