הלווייתה של יפית פוריאן, היום
(צילום: ניצן דרור, אדם קוטב)

שעות אחרי שנטמנה בחולון בנוכחות חבריה ובני משפחתה, חברות הילדות של יפית פוריאן שנרצחה לפי החשד בראש השנה בידי בעלה, התקשו להיפרד מ"השמש של החבורה", כפי שתיארו אותה.
"יפיתי שלנו, אנחנו בחלום רע", כתבו אמש (חמישי) חברות הילדות דניאלה סדיקוב, רעות חבס, נופר חרפ וסתוי פנסטרהיים. "אנחנו מחכות שתבואי מאחורה, תתני לנו כאפה ותגידי 'מה אתן בוכות סתומות?' לא מאמינות שמדברות עלייך בלשון עבר, אבל כשמדברים עלייך, על יפית, היפה שלנו, ישר עולים לראש החיוך שלך והצחוקים שעברנו יחד, ההתרגשות ממערכות היחסים שהיו לנו בתקופת הנעורים וכשניגבנו אחת לשנייה את הדמעות שמהר מאוד עברו לצחוקים".
7 צפייה בגלריה
יפית פוריאן ז''ל עם חברותיה
יפית פוריאן ז''ל עם חברותיה
יפית פוריאן (באמצע) וחברותיה. "היית אישה לביאה ואמא מדהימה"
החברות אמרו כי "אי אפשר להיות עצובים עם האופי שלך, את לא נתת לזה לקרות. היית האור שלנו, השמש של החבורה, בכל מפגש הכנסת את רוח השטות והקלילות המיוחדת רק לך. תמיד היית צנועה, קצת ביישנית, ולקח לך זמן להיפתח לאנשים חדשים, אבל ברגע שמכירים אותך - אי אפשר שלא ליפול בקסמייך.
"תמיד נזכור את העבר שלנו, את כל החוויות יחד, את הילדות מבית הספר ועד התיכון, להכין יחד בבוקר את הסנדוויצ'ים הכי שווים, או סתם פסטה בולונז לארוחת צהריים, שהכנת הכי טעים. נזכור את המסיבות והטיולים יחד, את תהליך ההתבגרות שעברנו מילדות לנשים", כתבו.
7 צפייה בגלריה
יפית פוריאן
יפית פוריאן
יפית פוריאן ז"ל. החברות לא מעכלות עדיין: "קשה לדמיין את העולם בלעדייך"
(באדיבות המשפחה)
"עברנו כל כך הרבה, היית אישה לביאה ואמא מדהימה. יפיתי שלנו, קשה לדמיין את העולם בלעדייך, אבל לחלוטין הטבעת את החותם שלך. המשפחה והחברים אוהבים אותך כל כך, אף אחד לא מצליח לעכל. החותם שלך תמיד יישאר אצלנו בלב".
פנסטרהיים, שספדה בהלווייתה של יפית, אמרה כי "המשפחה לא מסוגלת לדבר כי אין מילים לסיפור כזה. אני לא מאמינה שאין עוד הזדמנות לראות אותך. אני רוצה לבקש ממך סליחה בשם כולנו, אני מקווה שעכשיו את במקום טוב. תשמרי על עצמך שם למעלה".
7 צפייה בגלריה
הלווייתה של יפית פוריאן
הלווייתה של יפית פוריאן
הלווייתה של פוריאן בחולון. שניים מאחיה התעלפו
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
הלווייתה של יפית פוריאן
הלווייתה של יפית פוריאן
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
קברה של יפית פוריאן ז''ל
קברה של יפית פוריאן ז''ל
(צילום: אדם קוטב)
אתמול נערכה כאמור הלווייתה של פוריאן בחולון, ולבית העלמין הגיעו קרוב ל-150 קרובים וחברים. חלק מבני המשפחה התקשו לעמוד על רגליהם, ושני אחיה התעלפו זמן קצר לפני ההספדים. אריאל ברוכים, בן דודה של יפית, אמר: "כולם בהלם. זו פשוט טרגדיה גדולה למשפחה. היא השאירה ארבעה ילדים קטנים ואנחנו אוספים את השברים ורוצים לעזור כמה שיותר".
יפית פוריאן (סלמי) נרצחה ביום שלישי לפנות בוקר, ראש השנה, לפי החשד בידי בן זוגה - שבהמשך גם הצית את בית המשפחה ברחובות. היא הייתה בת 30 במותה, והותירה אחריה ארבעה ילדים בני שנה עד שבע, שלושה אחים וזוג הורים.
7 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחובות
זירת האירוע ברחובות
זירת הרצח ברחובות
(צילום: נדב אבס)
7 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)
לפי המשטרה על גופתה של פוריאן אותרו סימני דקירה, וגורם בשירותי הכבאות אמר כי המזרן שעליו נמצאה הוצת. לצידה נמצא בעלה שסבל מדקירות ומשאיפת עשן ומצבו עדיין מוגדר קשה. משאיפת עשן נפגעו קל גם בתם בת הארבע של הזוג ואביו של הבעל החשוד, ולדברי הגורם ברשות הכיבוי הסב הוא זה שחילץ את הילדים מהבית שעלה באש.
עמוד הפייסבוק של החשוד ברצח אשתו, שמאושפז בבית החולים קפלן ברחובות, מתאר לכאורה אידיליה משפחתית. רק בחודשיים האחרונים, הוא פרסם תמונות עם הילדים בימית 2000, בטבריה, בסופרלנד, בהופעה ובקיבוץ. בפוסט שהעלה לפני כמה שנים כתב החשוד לאשתו שאותרה ללא רוח חיים: "את הדבר שעושה אותי הכי מאושר בעולם הזה. בשבילך אני קם כל בוקר עם חיוך".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
פורסם לראשונה: 21:27, 29.09.22