אליהו דהן שנפצע בפיגוע בבית המשפט: "מקווה שיהיה סוף לאירועים האלה"

כשבעה חודשים לאחר הפיגוע בגינה ציבורית בירושלים, גזר היום (שלישי) בית המשפט המחוזי בעיר 15 שנות מאסר ופיצויים בגובה 258 אלף שקלים על המחבל בן ה-17 שדקר את אליהו דהן (23) וגרם לו לשיתוק זמני בפלג גופו התחתון. העונש נגזר כחלק מהסדר טיעון שנחתם עם הפרקליטות בינואר האחרון, שבמסגרתו הורשע המחבל בעבירות של מעשה טרור וניסיון רצח.
דהן, שהצליח בחודשים האחרונים ללכת בעזרת הליכון, אמר בבית המשפט: "נקרע לי רוב חוט השדרה על ידי מחבל ארור ולדברי הרופאים הייתי אמור להיות משותק במשך כל חיי, זכינו לנס משמים שאני הולך, אני עוד בהליך שיקומי. אני מקווה שיהיה סוף לכל האירועים האלה".
בגזר הדין אמר שופט המחוזי אלי אברבנאל: "ברגע אחד גדע הנאשם את תכניותיו של דהן ושינה את חייו מהקצה אל הקצה, זאת בלא שהכיר אותו ובלא שידע עליו דבר למעט היותו יהודי. במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה בגופו של דהן ובנפשו. כפסע היה מקטילת חייו. בשים לב לחומרתה המופלגת של העבירה ולפגיעה הנוראה שנגרמה, לגילו הצעיר של הנאשם ולרמת הענישה הנהוגה בעבירות מסוג זה, אין עילה לחרוג מהעונש המוסכם בין הצדדים ומשכך מתקבלת עמדתם".
2 צפייה בגלריה
אליהו דהן
אליהו דהן
דהן בבית המשפט. "המחבל ניסה לנתק את פתיל חייו"
(צילום: גלעד כהן)
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמייצג את דהן, אמר: "המחבל הארור ניסה לנתק את פתיל חייו של אליהו בעת שנעץ את הסכין בעמוד השדרה שלו. אליהו למרות פציעתו הקשה בכוחות אמונה עצומים עובר תהליך שיקום מופלא בדרך להמשך החיים".
בלייכר טען כי "הפסיקה של בתי המשפט הישראליים מרחמת על מחבלים קטינים חרף רשעותם ופגיעתם הקטלנית. במצב זה 15 שנות מאסר ופיצוי פלילי מקסימלי הינם הרע במיעוטו. זה הזמן לדרוש מהמחוקק לדרוש ענישה מחמירה גם על מחבלים קטינים במקרה של פיגועי טרור. מחבל אינו ראוי להסתובב מחוץ לכותלי הכלא בחייו".
2 צפייה בגלריה
זירת הדקירה ברחוב ששת הימים בירושלים, זירת תפיסת המחבל
זירת הדקירה ברחוב ששת הימים בירושלים, זירת תפיסת המחבל
זירת הפיגוע. דקר את דהן בגבו ונמלט
(צילום: חיים גולדיטש)
המחבל, תושב מזרח ירושלים, לקח ב-22 באוקטובר סכין שאורך להבו 15 סנטימטרים ויצא מביתו במטרה לבצע פיגוע. הוא הגיע לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים בירושלים, זיהה את דהן, תושב העיר, כיהודי בשל הכיפה שחבש, דקר אותו בגבו, פצע אותו באורח קשה ונמלט. דהן פונה לבית החולים בסכנת חיים. הדקירה גרמה לחתך בחוט השדרה שלו ופגעה באחת החוליות.
פחות משעה לאחר הפיגוע, ובמהלך הסריקות שבוצעו בעקבותיו, שוטר סיור זיהה את המחבל באזור מגרשי הכדורגל בשייח ג'ראח, בשעה שעשרות ילדים ונערים משחקים במקום. הוא הורה לו לשכב על הקרקע והמחבל ניסה להימלט כשבידו נדן הסכין. אז ירה השוטר במחבל שנפל ארצה.