ראש העיר רהט על בן גביר: "הוא יטפל גם בפושעים היהודים"
(צילום: אסף חן)

לאחר שכמה מהחגיגות של ערביי ישראל את ניצחונה של נבחרת מרוקו על פורטוגל במונדיאל גלשו להתפרעויות ולהפרות סדר, ראש העיר רהט, עטא אבו מדיגם, אמר לאולפן ynet כי מדובר במקרים "פסולים", אך "קטנים". "בעיר שלי המון ענק חגג ברחובות, צעדתי בעצמי קילומטרים עם החוגגים, ובסופו של דבר משחירים אותנו. בואו נסתכל על הטוב. הפרות הסדר לא היו אצלי, גם לא ירי באוויר", אמר.
- בכל זאת אי אפשר שלא להתייחס לתחושה הכללית שהיישובים הערביים הפכו למערב הפרוע. אתה מצפה לעבוד עם השר המיועד לביטחון לאומי, בן גביר? " אני יושב עם המשטרה כמעט כל שבוע ואנחנו מנסים לעשות הכל כדי למגר את האלימות ולהביא לקץ לכל עניין האמל"ח הלא חוקי. מצפים שנפחד מבן גביר כאילו מדובר במפלצת, אבל הוא פשוט משחק בשכל של המצביעים עם כל מיני הצהרות. בכל הנוגע למעשים, אני חושב שהמרחק גדול. אני אתנהג בממלכתיות, ואם גם הוא יתנהג באותו אופן, אז יהיה עם מה לעבוד. אבל אם הוא יעשה עוד פרובוקציה כמו האמירה שלו שצריך לשלוח לרהט מג"בניקים ויס"מניקים, זה לא מתאים".
החגיגות שיצאו משליטה: זיקוקים, ירי באוויר ונהיגה מסוכנת

1 צפייה בגלריה
עטא אבו מדיגם
עטא אבו מדיגם
ראש העיר רהט, עטא אבו מדיגם
אבו מדיגם הדגיש: "נפגשתי עם נתניהו בשבוע שעבר וגם הזמנתי אותו לביקור ברהט. דיברתי גם עם אמיר אוחנה ואחרים. צריך לעבוד עם הממשלה הבאה בצורה ממלכתית. בן גביר לא יהיה שר המשטרה רק לערבים, יש אלימות ופשע גם בחברה היהודית. אני בעד חוק וסדר, בלי קשר לבן גביר או לכל שר אחר".
עם זאת, ולמרות הצהרותיו של אבו מדיגם, המשטרה עצרה היום שלושה מתושבי רהט בשנות ה-20 לחייהם שתועדו כשהם יורים זיקוקים ונוהגים באופן מסוכן בין המון החוגגים בעיר לאחר ניצחון מרוקו במונדיאל. המעצרים בוצעו במסגרת מבצע "גול עצמי" של המשטרה. קצין החקירות והמודיעין בתחנת רהט, רפ"ק יוסי שרפי, מסר: "משטרת ישראל תאפשר את רוח הספורט, אך במקרים כמו אלו של שימוש מסוכן בזיקוקים ונהיגה מסכנת חיים, ננהג באפס סובלנות ונפעל למיצוי הדין".