מטווח אפס: הירי בניסים דומרני

ניסים (נינה) דומרני, שנפצע הבוקר קשה מירי בניסיון חיסול באשקלון, לא הסתבך לאחר השחרור שלו ממאסר לפני כשנתיים. הוא נותר בצל של אביו, ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני, מי שנחשב לאחד העבריינים החזקים בדרום. אלא שהיו רבים שניסו לנגוס בכוחו של דומרני האב, שבנו מעולם לא הצליח להיכנס לנעליו. ולפי אורח חייו אחרי שחרורו מהכלא, הוא גם לא ממש ניסה.
"אתה צריך להפסיק ולהיות שם בשביל הילדים שלך והמשפחה", אמר לו שופט בית המשפט המחוזי נסר אבו טהה, שדן בתיק המעצר עד תום ההליכים שלו. "זה מאוד נגע לליבו", אמר מכר שלו. "אחרי גזר הדין והשחרור הוא התרחק מהחיים האלה. התמקד באשתו והילדים". את אשתו, המכנה אותו "טרזן", הכיר עוד ב-2014 ומאז השניים היו צמודים, כשהשיא בחתונה גדולה ב-2016 עם שמות כמו שרית חדד וליאור נרקיס שבאו להופיע.
3 צפייה בגלריה
הרכב השרוף
הרכב השרוף
דומרני הבן והרכב השרוף שלפי החשד שימש את המתנקש
(צילום: כאן דרום )
עדי ראיה לניסיון החיסול באשקלון
(צילום: בראל אפרים )

בסרטון ניסיון החיסול הבוקר נראה צעיר לבוש בקפוצ'ון רץ לעבר דומרני הבן, שישב בחניון ברכב מסחרי, ויורה בו כמעט באין מפריע, מטווח אפס. העובדה שלא הסתובב עם מאבטחים משמעותה שהוא לא חשב שהוא נמצא בסכנה.
באוקטובר 2018 נידון ניסים דומרני ל-23 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס של 20,000 שקל וחילוט כספים נוספים בסך 35,000 שקל. זאת לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בסחיטה בכוח. על פי כתב האישום שהוגש נגדו ונגד ארבעה נאשמים נוספים, כולם תושבי אשקלון, במהלך 2017-2018 הופעל סוכן משטרתי לצורך איסוף ראיות נגד חשודים שונים במספר תחומי פשיעה, עובדה שלא הייתה ידועה לנאשמים.
העבירות שביצעו היו על רקע חוב כספי של הסוכן לדומרני, בגין הלוואות שנטל ממנו בתקופה שקדמה להפעלתו כסוכן. לאחר שהסוכן לא שילם ולא החזיר את ההלוואה במועד, החלה הסחיטה במטרה שישלם את הכסף בריבית קצוצה. השופט דניאל בן טולילה ציין כי ההסדר שהגיעו אליו הצדדים הוא מקל באופן מובהק, אך בעקבות הקשיים הראייתיים יש לקבלו.
נינה סיים רק 10 שנות לימוד, ועם התסבוכת הגדולה שלו אשתו הייתה בהיריון מתקדם. הוא עבד אז לדבריו בהעברת סחורה ברשת בתי קפה בבעלות דודו בדרום. "הנאשם נחשף צעיר לנורמות עברייניות וגורמים שוליים", נכתב בתסקיר שירות מבחן. "לצד היעדרות ממושכת של אביו בשל עונשי מאסר שריצה. הוא מתקשה להציב לעצמו גבולות ומשליך אחריות למצבו על גורמים חיצוניים על רקע שיוכו המשפחתי".
רכב שרוף אותר באשקלון, חשד: שימש את החשודים בירי בבנו של דומרני
(צילום: כאן דרום )

3 צפייה בגלריה
הרכב השרוף
הרכב השרוף
הרכב השרוף שעל פי החשד שימש את המתנקש
(צילום: כאן דרום )
כאמור, ניכר שאחרי השחרור שלו הוא הקפיד שלא להסתבך. הוא אומנם שמר על ערנות בתחילה מחשש לניסיונות פגיעה בו, אבל כנראה המשמעת הזו התרופפה.
בכניסה לחדר ההמתנה בבית החולים ברזילי המתינו לו קרובי משפחה וחברים. לידם הוצבו שוטרים. "זה לא הזמן עכשיו", אמרו מקורביו של דומרני וביקשו לא לומר דבר על ניסיון החיסול. ייתכן שהזמן להגיב יגיע מאוחר יותר, ולא במילים.

אחרי ניסיון החיסול: במשטרה חוששים מנקמה

הירי של מתנקש בבנו של ראש ארגון הפשיעה דומרני הוא אחד מניסיונות החיסול הנועזים ביותר בעולם התחתון בשנים האחרונות. שלושה חשודים מהכנופיה הקווקזית באשקלון נעצרו בצהריים בחשד לירי בתום מצוד משטרתי. בעקבות המעצרים מתחזק החשד שמדובר בסכסוך אישי בין העבריינים לבנו של דומרני, ולא במטרה להעביר מסר לאב. במחוז הדרומי חוששים מפעולת תגמול של אנשיו של דומרני, שינסו לגבות מחיר כבד ממי שניסה לחסל את בנו של ראש ארגון הפשיעה.
3 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי באשקלון
זירת אירוע הירי באשקלון
זירת הירי באשקלון
(צילום: בראל אפרים )
ניסים דומרני נפצע קשה מהירי במגרש מכירות כלי רכב ברחוב העבודה. דקות אחרי הירי הוצת רכב באשקלון, ונבדק חשד שהוא שימש את המתנקש. בתום המצוד מסרה המשטרה כי החשודים, תושבי אשקלון בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו והובאו לחקירה בחשד לניסיון רצח.
ניסיון החיסול הזה הוא עליית מדרגה נוספת במלחמות העבריינים בדרום הארץ, שהסלימו בתקופה האחרונה. רק לפני כחודש חוסל בפיצוץ רכב באשקלון העבריין אבי ביטון, שהיה מוכר למשטרה כ"איש הכספים של דומרני". מהחקירה עלה כי על פי החשד, הרקע לחיסול היה סכסוך פנימי בתוך הארגון, והמשטרה עצרה שני חברים בארגון הפשע של שלום דומרני בחשד למעורבות בחיסול. כעת נבדק בין היתר אם יש קשר בין החיסול לפני חודש, לבין ניסיון החיסול היום. לפי שעה מעריכים כאמור במשטרה שהירי לא נועד להעביר מסר לדומרני האב, אלא היה חלק מסכסוך של הבן עם עבריין אחר.
הרקע לסכסוכים בארגון הפשע של שלום דומרני הוא ההשתלטות של עבריינים על תחומי שליטה של ארגון הפשע שלו, בשש השנים שבהן הוא ישב בכלא ואיבד מאחיזתו בשטח. דומרני השתחרר מהכלא באוקטובר, ומאז הוא מנסה לשקם את "אימפריית הפשע" שלו.
משה, שהגיע הבוקר לזירת ניסיון החיסול דקות אחרי הירי, אמר: "מלחיץ שקורה כאן באמצע היום. זה מפחיד. זו הפכה להיות עיר פשע".
לז'קלין רות היה מזל. כמדי יום היא חנתה בחניה הסמוכה למגרש המכוניות שבו בוצע ניסיון החיסול בדרכה לעבודתו במספרה: "אני חוצה בדרך קיצור דרך המגרש מכוניות למספרה. זו הליכה רגילה שאני עושה אותה כמה פעמים ביום. היום הגעתי למספרה כמה דקות לפני ששמענו את היריות. אני לא בן אדם לא פחדן ואני לרוב לא נכנסת ללחץ, אבל היו כבר מקרים בעבר שאזרחים נפגעו. אם הייתי מגיעה קצת אחרי אולי הייתי יכולה להיפגע. היה לי מזל גדול. אני צריכה לברך ברכת הגומל".
ששון הידריאן, שמנהל בסמוך מתפרה עם אשתו רחל, הוסיף: "זו הרגשה לא נעימה לאזרחים התמימים שלא קשורים למאבקים של שליטה וכוח. זה לא איזה אלוף העולם בצליפה - הוא יכול היה להחטיא".