ליצמן נגד ליברמן: "איווט פשוט מטורף"

החלטתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את הזכאות לסבסוד מעונות היום לילדי אברכים ממשיכה לעורר ביקורת נוקבת בחברה החרדית. "איווט פשוט מטורף, השנאה מעבירה אותו על דעתו", אמר אחר הצהריים (יום ד') ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה במשדר המיוחד של ynet מטקס ההשבעה של נשיא המדינה ה-11 יצחק (בוז'י) הרצוג.
מוקדם יותר היום הודיע שר האוצר ליברמן על שינוי דרמטי בתנאי הסבסוד למעונות. בעקבות ההחלטה על החלת מיצוי כושר השתכרות כקריטריון לזכאות לסבסוד מעונות היום שמיועדים לבני 0 עד 3, ילדי אברכים שאינם עובדים לפחות בחצי משרה לא יוכלו ליהנות עוד מתנאים אלה כפי שהיה עד עתה.
1 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן אביגדור ליברמן
יעקב ליצמן אביגדור ליברמן
ח"כ ליצמן והשר ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"הוא דווקא עובד לא רע כי הוא משניא את הציבור הגדול, כי יש גם לא רק חרדים, יש גם אחרים שאישה עובדת והבעל לא", אמר ח"כ ליצמן בהתייחסו לשר האוצר ליברמן. "צועקים כל הזמן עלינו 'למה הם לא עובדים'. אנחנו רוצים שאברך ילמד בכולל, שהוא ילמד בישיבה. מה קורה אחר כך? האישה צריכה לפרנס, אז סוף סוף אנחנו מעודדים שאישה תלך לעבוד. היא הולכת לעבוד, אז איפה הילדים יהיו? יש אצלנו ברוך השם בבית תשעה ילדים".
- למה בחו"ל אברך יכול גם ללמוד וגם לעבוד? "זה לא אותו דבר, יש גם לומדים שם אותו דבר. החלק הגדול של התורה זה בארץ ישראל, צריך לברך על כך. אנשים באים משם ללמוד כאן".
- החרדים ייצאו עכשיו להפגנות? "הפגנות לא, אבל בהחלט נעשה הכול להפיל את הממשלה".
- ליברמן סוגר איתכם חשבון? "אני מרגיש את זה, כן. אבל אני מתנחם בדבר אחד - ליברמן מעולם לא החזיק בתפקיד יותר מחצי שנה. כל פעם ברח או התפטר".
ח"כ ליצמן גם מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט. לדבריו, "הוא בהחלט רע, בהחלט שקרן. אני לא מפחד להגיד את זה בשידור חי. גנבו מפלגה, גנבו הצבעה כפולה שפתאום משתתקת. אין גבול, אין שום מחסום. הוא כל זמן אמר לנו שיגן על החרדים, איפה הוא עכשיו? הוא נותן לערבים מה שהם רוצים".
החברה החרדית קיבלה חיזוק מכיוון שותפים לרבים ממאבקיהם הפרלמנטריים - בחברה הערבית. יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הצטרף לביקורת על שר האוצר ליברמן וכתב: "המלחמה של ליברמן נגד העניים על גבם של החרדים תפגע באוכלוסיות הכי מוחלשות ותעמיק עוד יותר את הפערים הכלכליים". עודה הציע: "במקום לשלול את הזכות לחינוך מילדים ומשפחות מעוטות יכולת - התשובה היא חינוך חובה חינם מגיל 0".