חיסולו של מספר 2 בחמאס, סגנו של איסמעיל הנייה, סאלח אל-עארורי, אתמול (שלישי) ברובע הדאחייה בביירות גרם לחמאס, כך על פי דיווח של "אל-ערביה" הסעודית, להודיע למתווכים להקפיא את השיחות בנוגע להפסקת אש או חילופי שבויים עם ישראל.
הריאיון באולפן עם חן מכלוף ואלי שתיוי
(צילום: ירון ברנר)

בקרב משפחות החטופים קיימת דאגה מתמידה לגבי גורל יקיריהן ומייחלות לשחרורם המיידי. אחת מהן, חן מכלוף, בתו של מישל ניסנבאום, התייחסה הבוקר (רביעי) ל-ynet Live, לחיסול ולטענה שהוא אולי ישפיע על עסקה פוטנציאלית לשחררו אביה ושאר החטופים.
"אני אפילו לא בראש של עסקה", היא אמרה. "אני לא יודעת מה המצב של אבא שלי, אני לא יודעת אם הוא חי או פצוע - אף אחד לא יודע איפה הוא נמצא. אני הרבה אחורה מעסקה, אני קודם כל צריכה לקבל ממנו אות חיים לדעת שהוא שם ואז אני אתחיל להשמיע את הקול שלי על עסקאות. אני חושבת שלפני עסקה אנחנו צריכים לדעת אם החטופים שלנו בכלל בחיים".
1 צפייה בגלריה
אלי שתיוי וחן מכלוף
אלי שתיוי וחן מכלוף
אלי שתיוי וחן מכלוף
מה הדבר האחרון שאת יודעת שקרה עם אבא שלך? "אני יודעת שהוא ידע שהוא נתקל במחבלים. ובעצם הקשר איתו נותק ממש ב-7 בבוקר. ההודעה שקיבלנו על זה שהוא חטוף זה בעקבות הטאבלט שלו שנמצא ברצועה, אבל חוץ מזה אנחנו לא יודעים שום דבר. אין לנו פיסת מידע".
אלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי, שנחטף לעזה, דיבר גם הוא על החיסול והעלה חשש שתיפתח חזית לחימה גם בצפון. "אנחנו חוששים שעכשיו כל הפוקוס יעבור לכיוון המלחמה בצפון", הוא אמר. "כולנו קיווינו שזה יתחיל רק אחרי שכל החטופים יחזרו ויהיה ניצחון מובהק על חמאס, אבל אלו הדברים ואין מה לעשות. אנחנו צריכים לחזור לשולחן המו"מ ועדיין ללחוץ על חמאס שם".
אתה עוד מאמין שבסיטואציה הזאת שבה צה"ל עמוק בתוך עזה ומתקרב לבכירים של חמאס, אפשר לייצר עסקה? "כן, אני מאמין שזה יכול לקרות בכל סיטואציה. זה יכול להיות גם בלחימה. זה יכול להיות גם הגליה של חמאס ולפנות את עזה - כל השיטות מקובלות עליי, העיקר שהבן שלי היקר יגיע אליי. לא ראיתי אותו שלושה חודשים, אנחנו יודעים שהוא נפצע קשה. אני חושש לחייו. אין לנו חיים, אנחנו על אוטומט".