באישור שב"כ ושב"ס, רוצח בני משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל הועבר היום (שישי) לאגף התורני בבית הסוהר איילון. חוות הדעת הסופית בנושא שחרורו ממעצר בבידוד התקבלה הבוקר, בטענה שניתן להקל בתנאי מאסרו בשל "טעמים הומניטריים". כך נודע ל-ynet.
המהלך להעברתו של בן אוליאל לאגף התורני היה ביוזמת שירות הביטחון, ויצא בעקבות שיתוף פעולה ושיח של רבנים במגזר הדתי לאומי בראשם הרב יעקב מידן, הרב מנחם בורשטיין ואנשים מטעמו של הרב דוב ליאור, לגורמים בחטיבה היהודית בשב"כ. למהלך קדמו מספר פעולות שבוצעו גם ע"י שירות בתי הסוהר בחודשים האחרונים לבדיקת התאמת מצבו של בן אוליאל למעבר כזה, כולל למעבר ניסיוני והדרגתי לאגף התורני בשבתות וחגים.
1 צפייה בגלריה
עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל. כבר לא בבידוד, "מטעמים הומניטריים"
(צילום: יריב כץ)
סנגורו של בן אוליאל, גיא ארנברג, בירך על ההחלטה ואמר: "אני מברך על החלטת שב"ס ושב"כ להעביר את מרשי, עמירם בן אוליאל לאגף התורני לצמיתות כפי שהתבקש בעתירה שהגשתי בשמו לבית המשפט המחוזי מרכז. שמח שהגיעו לקצם שמונה שנים וחצי של תנאי סבל קשה בבדידות וניתוק מוחלט".
גיא ארנברגעו"ד גיא ארנברגצילום: שני רודיטי
בן אוליאל, נזכיר, הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שב-31 ביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא. הוא ריצה את עונשו בבית הסוהר אשל בדרום הארץ. הוא שהה באגף שמור, בתא לבד, ללא מפגש עם אסירים אחרים.
היציאה מהתא מותרת לו כשעתיים ביום בלבד לחצר סגורה לבדו. לבן אוליאל ניתן אישור להחזיק חמישה ספרי קודש בתאו ובשנה האחרונה, לאחר שבע שנים ללא טלפונים, הותר לו לקיים שיחות טלפון עם בני משפחתו.
שיירת מחאה בירושלים: "צדק לעמירם בן אוליאל"
(צילום: גיל יוחנן )

ההחלטה הגיעה בעקבות מדיניות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר כי לא ייתכן שמחבלים פלסטינים נהנים מתנאים נוחים בהרבה מאסירים יהודים ביטחוניים יהודים ואף מחלק מהאסירים הפליליים. בעקבות כך, במערכת הביטחון החליטו לאפשר לבן אוליאל כצעד ראשון שיחות טלפון עם כמה אנשים, בהם רעייתו ובתו הקטנה.
בשנים האחרונות התקיים מאבק של הארגון "צדק לעמירם", שהתמקד בשני אלמנטים: שיפור תנאי מאסרו של בן אוליאל והעברתו באופן קבוע לאגף תורני - כפי שאושר כעת על ידי שב"כ ושב"ס - והטלת דופי בהרשעתו ובהליך המשפטי. גורמי ביטחון אמרו כי מדובר בקמפיין לעשיית דה-לגיטימציה לגורמי הביטחון וגופי החקירה.
למאבק הצליחו לרתום אנשיו של בן אוליאל אישי ציבור, רבנים, מחנכים ומובילי דעת קהל. בשנה האחרונה יצאו גם חברי כנסת רבים להגנתו של בן אוליאל. ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית למשל טענה כי בן אוליאל, אותו כינתה "צדיק קדוש", "יושב בכלא על לא עוול בכפו. יש לי ודאות מוחלטת שהאדם הזה חף מפשע".
שר המורשת עמיחי אליהו, גם הוא חבר המפלגה של בן גביר, אמר לפני כשנה כי הוא לא יודע אם בן אוליאל רצח את בני משפחת דוואבשה, ושהוא לא מאמין למערכת המשפט. עוד קודם לכן פנו כ-15 חברי קואליציה לראש השב"כ רונן בר בבקשה לשפר את תנאיו של בן אוליאל.