ראש הזרוע הצבאית בחמאס, מוחמד דף, לא היה יעד התקיפה היחיד סמוך לאוהלי העקורים באל-מוואסי שבחאן יונס. צה"ל אישר כי יעד מרכזי נוסף היה מפקד חטיבת חאן יונס ראפע סלאמה, ולפי דיווח ברשת אל-חדת' הסעודית סלאמה נהרג בתקיפה. בצה"ל, בכל מקרה, עדיין מחכים לתוצאות התקיפה - אף שיש אופטימיות זהירה שהשניים אכן חוסלו.
סלאמה היה אחראי על פי ישראל לתכנון וביצוע מספר פיגועים - והיה אף מעורב בחטיפתו והחזקתו בשבי של גלעד שליט ב-2006. הוא היה אחראי בין היתר גם לתכנון פיגוע ההתאבדות במוצב אורחן בשנת 2005 ופיגועים נוספים שיצאו מחאן יונס.
2 צפייה בגלריה
הפרס על ראשיהם של יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר, ראפע סלאמה ומוחמד דף
הפרס על ראשיהם של יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר, ראפע סלאמה ומוחמד דף
ה"מחירון" על ראשי חמאס
2 צפייה בגלריה
ראפע סלאמה ומוחמד דף
ראפע סלאמה ומוחמד דף
ראפע סלאמה ומוחמד דף
יד ימינו של דף הוא בן למשפחת מחבלים שכבר חוסלו ונהרגו בפעילות צה"ל - בהם אימו, שנורתה בשעה שסייעה לבנה להימלט מהכוחות. דודו, שחוסל גם הוא, היה חבר הלשכה המדינית של חמאס במלחמה הנוכחית ומקורב ליחיא סינוואר. גם סלאמה, כמו דף, שרד מספר ניסיונות חיסול לאורך השנים.
בדצמבר הופצו כרוזים ברצועה שלפיהם צה"ל הציע כסף בתמורה למידע על מנהיגי חמאס. על מידע שיוביל ללכידת מנהיג חמאס יחיא סינוואר הוצע אז 400 אלף דולר, על אחיו מוחמד סינוואר - 300 אלף דולר, ובאופן מפתיע על מידע הנוגע למח"ט חאן יונס סלאמה הוצע סכום גבוה יותר מזה שהוצע על מידע בנוגע למוחמד דף - 200 אלף דולר על סלאמה, לעומת 100 אלף דולר על דף.
התקיפה באל-מוואסי

תיעוד הקרב בפברואר, ליד בית סלאמה
(צילום: דובר צה"ל )

בפברואר, בעת שדובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף צילומים של סינוואר במנהרה, הוא גילה כי בין העצורים בפעולה בחאן יונס גם אביה של ראפע סלאמה. "הוא מספק לנו מודיעין רב בחקירות בשב"כ", אמר אז הגרי.
באותו חודש פרסם צה"ל תיעוד מקרב פנים אל פנים בעזה, סמוך לביתו של סלאמה במערב חאן יונס. באותו תיעוד נראו לוחמי חטיבת הצנחנים מחסלים מחבל שהתקרב אליהם, השליך רימון ורץ לכיוונם עם סכין.